موارد استفاده و مزایا
مایع پارافین مایع 100 میلی لیتری بهترین حالت نرم کننده و مرطوب کننده قوی است. به عنوان یک روان کننده روی سطح پوست عمل می کند، بافت پوست را بهبود می بخشد، بدون مسدود کردن منافذ پوست را مرطوب می کند و به پوست نرمی می بخشد.
برای خرید پارافین مایع به فروشنده های معتبر رجوع کنید.
همچنین از هدر رفتن بیش از حد آب از سطح پوست جلوگیری می کند و باعث بهبودی موثر، تسکین پوست قرمز، حساس و تحریک شده می شود. مواد به کار رفته در این مایع پوست را نرم و مرطوب می کند. همچنین به عنوان یک عامل ضد خارش عمل می کند که بیماری های پوست خشک به ویژه اگزما و درماتیت را درمان می کند و از خارش شدید پوست به دلیل نیش حشرات و محرک های جزئی جلوگیری می کند. با این حال، موارد استفاده از این مایع ذکر شده در اینجا جامع نیست، ممکن است شرایط دیگری وجود داشته باشد که با صلاحدید پزشک از دارو استفاده شود.
ترکیب بندیماده موثره مایع پارافین مایع 100 میلی لیتری، پارافین مایع است
مکانیسم اثر داروهاپارافین مایع دارای خواص آبرسانی است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، احساس خنکی ایجاد می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. همچنین با ایجاد لایه ای از چربی روی سطح پوست به عنوان یک سد محافظ عمل می کند و آن را مرطوب نگه می دارد.
موارد منع مصرف و احتیاطبه بیمارانی که شرایط زیر را دارند توصیه می شود قبل از استفاده از مایع 100 میلی لیتری پارافین مایع با متخصصین مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنند:
حساسیت به هر یک از ترکیبات استفاده شده در مایع.احتیاط: زخم های باز و پوست شکسته پوست ملتهب یا آسیب دیده فرزندان بارداری و شیردهی از تماس با دهان، چشم و غشاهای مخاطی خودداری کنید
عوارض جانبی و نامطلوبمایع پارافین مایع 100 میلی لیتری سنگین معمولاً در صورت استفاده در دستورالعمل های دوز تجویز شده به خوبی تحمل می شود. اکثر عوارض جانبی موقتی هستند و معمولاً خود به خود فروکش می کنند. با این حال، اگر آنها برای مدت طولانی تری ادامه یافتند، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است یک یا چند مورد از علائم زیر را تجربه کنید:
خارش در محل برنامه سوزش تحریک سرخی لایه برداری
نحوه استفادهطبق دستور پزشک از مایع Dermoys استفاده کنید. از این مایع برای مدتهای کوتاهتر یا طولانیتر از توصیههای پزشک استفاده نکنید.
مصرف این دارو را تا تکمیل حداکثر مقدار تجویز شده ادامه دهید، حتی اگر علائم پس از شروع دارو از بین بروند. قطع زودهنگام دارو می تواند باعث شروع رشد میکروب ها شود که می تواند منجر به عود عفونت شود.
ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید. یک لایه نازک از این مایع را دو بار در روز یا طبق توصیه پزشک بمالید و به آرامی روی نواحی آسیب دیده بمالید. از تماس این مایع با زخم های باز، چشم ها، دهان و بینی خودداری کنید.مصرف بیش از حد
از مصرف مایع Dermoys بیش از حد نیاز خودداری کنید. مصرف بیش از حد این مایع بسیار بعید است زیرا فقط برای استفاده خارجی است. مصرف داخلی دارو عوارض جانبی مضری دارد. در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک با پزشک خود مشورت کنید.
هشدارها و اقدامات احتیاطیاز مایع Dermoys با توصیه پزشک خود استفاده کنید. اجتناب کامل از مایع ممکن است در شرایط زیر لازم باشد:
کلیه:
از آنجایی که اطلاعات قابل اعتماد کافی در مورد بی خطر بودن استفاده از این مایع برای بیماران کلیوی وجود ندارد، در صورت داشتن مشکلات کلیوی با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن باشید.
کبد:
از آنجایی که اطلاعات موثق کافی در مورد بی خطر بودن استفاده از این مایع برای بیماران کبدی وجود ندارد، در صورت داشتن مشکلات کبدی با پزشک خود مشورت کنید و در خطر باشید.
بارداری:
این مایع برای استفاده در زنان باردار بی خطر تلقی نمی شود مگر اینکه فواید بالقوه آن بیشتر از خطرات موجود باشد. اگرچه این یک آماده سازی موضعی است، توصیه می شود قبل از استفاده از این مایع با پزشک خود مشورت کنید.
شیردهی:
از آنجایی که اطلاعات موثق کافی در مورد بی خطر بودن استفاده از این مایع در مادران شیرده وجود ندارد، با پزشک خود مشورت کنید و از خطر استفاده نکنید.
الکل:
تعامل الکل با این مایع ناشناخته است. هر گونه علائم واکنش غیرطبیعی پس از مصرف دارو باید بلافاصله به پزشک اطلاع داده شود.
رانندگی:
این مایع باعث خواب آلودگی یا سرگیجه نمی شود. از آنجایی که اطلاعات قابل اعتماد کافی در مورد بی خطر بودن استفاده از این مایع وجود ندارد، با پزشک خود مشورت کنید و از خطر استفاده نکنید.
غذا:
هیچ تداخل غذایی شناخته شده ای با مایع وجود ندارد.
تداخلات دارویی:
هیچ تداخل دارویی شناخته شده ای با مایع Dermoys وجود ندارد. با پزشک یا داروساز خود در مورد تمام تداخلات احتمالی داروهایی که استفاده می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه، داروهای تقویت کننده گیاهی، مکمل ها و داروهایی که بدون نسخه خریداری می کنید، مشورت کنید.
موارد احتیاطپس از تاریخ انقضا از این مایع استفاده نکنید از تماس با چشم، زخم های باز یا غشاهای مخاطی خودداری کنیددر دمای اتاق (20-30 درجه سانتیگراد) نگهداری شوددسته بندی بارداری FDA
رده C: مطالعات تولید مثل حیوانی اثر نامطلوبی را بر روی جنین نشان داده است و مطالعات کافی و به خوبی کنترل شده در انسان وجود ندارد، اما مزایای بالقوه ممکن است استفاده از دارو را در زنان باردار علیرغم خطرات احتمالی تضمین کند.