Kapitel 1.
Mardröm
Ute var det snöstorm och plötsligt bultade det hårt på dörren. Min lille bror och jag var ensamma hem. Vi smög fram till dörren och kikade ute genom fönstret. Det enda vi såg var ett par stora svarta skor. Sakta öppnade vi dörren. Det gnisslar i garderobsdörren, vi gömmer oss nere i soffan, då ser vi något som är vitt. Vi blev rädda men vi ville kolla först vad det var för något. Det var en liten vitt tröja. Men sen blev det åska. Men vi smög fram till sovrummet vi kikade fram från balkongen. Då såg vi en död människa med blod det var flera människor. Typ som zombier. Hela huset var mörkt och ute fanns det döda människor och fullt av blod. På morgonen när jag vaknade var jag i sängen. Mamma var hemma allt var som förr, inget blod. Min lille bror sa att jag mumlade om blod och döda människor när jag sov. Det var den värsta mardrömmen jag har nånsin haft.
Kapitel 2.
Bäste vän
Ett år senare idag är det mitt födelsedag ikväll har jag ett party jag har. bjudit in alla mina vänner. Jag hade en viktigt Vän i hela mitt liv när jag lämnade honom bliv livet tråkigt för, mig. Men sen fick jag en ny bästa vän de heter maida och Abdilkadir de är snäll roliga bättre än min förre, bäste vän de var den första personen jag bejublade in till festen. Hennes lilla syster ville också följa med men hon är jobbig men hon är snäll ibland. Nu är det dags för party alla mina kompisar hade bra present det bästa present som jag fick var att min förre vän kom till partyt efter festen är klar. Städade jag hotellet klockan fyra kom jag hemma jag var i hotellet.
Kapitel 3
Matchen
det var samma dag som jag drömde om hela huset var mörkt jag sprang, till rummet och hoppade i sängen. Allt jag kunde tänka på var mina vänner det bruka jag göra. Då blir jag lugn och inte rädd imorgon ska jag kolla på match mitt bästa lag Chelsea mot Sunderland det är slutet av premier liga jag hoppas att Chelsea vinner cupen det är i England jag frågade mina vänner om de vill följa med alla skulle till Spanien men Maida och Muniira och Mohamed,Abdulkadir ville följa med vi hade kul. Men det som jag tycker är tråkigt är skolans avslutning det hatar jag för att sjunga kärlek sånger eller blommor jag gillar hiphop det är min grej och dikt. Idag är det skolans avslutning alla familjer och lärare alla klasser nu blir jag nervös efter skolans avslutning gick jag till mina kompisar vi skull kolla matchen nu blir det mörkt och det regnar efter matchen gick jag till hemma. Allt var annorlunda det kändes som några personer var efter mig.
Kapitel 4
den hemliga saken
När jag kom hem sa mamma att ikväll ska jag var hemma själv. Efter som min foster är sjuk jag gick till källare för att hämta ett bord där efter började gnissla jag såg någon som rör sig jag tänkte att kvinnan som borde här hade många vänner nu är de alla döda och kvinnan hon sa att jag måste akta mig kanske de är i källan de är här för, att hämnas när jag tänkte på var hon sa bliv jag livrädd och sprang till sov rummet. På morgonen när jag vaknade gick jag till skolan läraren sa att det finns inga spöke eller zombier efter skolan kom jag hemma och gick ner till källaren det var inget där sen såg jag en gammal man jag tänkte skrika men han tog mig i handen då fråga jag han är du ett spöke då säger han nej jag är än människa. Han sa att hans fru dog i det här huset han fick bo i källaren av mig sen visste jag att det finns inga spöke då skrattade mannen han sa tror du på spöke nej sa jag inte längre allt var som för slut
YOU ARE READING
Jag och min lillebror
HorrorDet här är berättelsen om när jag och min lillebror var själva hemma för första gången.