yagmurlugozler teşekkür ederim (:
1- İlk olarak yagmurlugozler kimdir?
yağmurlugözler ağlayan bir kadının gözyaşlarından esinlendiğim bir isim aslında. Biraz benden, biraz hayattan.. Gerçek ismim Necla. 25 yaşındayım. Kpss'ye hazırlanan bir Türkçe öğretmeniyim. Heyecanla bir çalıkuşu olmanın hayallerini kuran ve hayalperestliğini satırlara dökmeye çalışan sıradan biriyim.
2- Ne zaman ve nasıl bir olayla yazmaya başladın?
Ben kendimi bildim bileli yazıyorum. Bir olayla ya da zamanla sınırlandırmamın ne yazık ki mümkünatı yok. Beni yazmaya sevk eden asıl şey ise okuduğum sayısız kitapların bana kattığı o duyguların dışarıya çıkmak için içimde ürkek bir kuş gibi çırpınıyor olmasından kaynaklı. Şiirle başladım bu işe ve şu an iki hikayem var. Bu platformda kendime yer bulmam ise üniversite sınavı stresinden uzaklaşmak isterken oldu. İyi ki oldu diyorum. Hep diyeceğim.
3- Burada yazmak sana ne kazandırdı?
Öncelikle kendimi keşfetmeme ve var olan yeteneğimin ortaya çıkmasını sağladı. Evet, hep yazdım ama birileriyle paylaşacak kadar hiç cesur olmadım. Korkmadan, çekinmeden, birilerine kendini anlatma derdinde olmadan yazabilmek ruhuma şifa oldu. Sonrasında ise burada her biri birbirinden değerli güzel okurlar tanıdım. Birbirimize iyi geldik. Onlar bana destek oldukça ben düştüğüm yerden hep daha güçlü kalktım. Senin aracılığınla benden desteğini esirgemeyen sevgili okurlarıma yine yeniden çok teşekkür ettiğimi iletmek isterim. Hep var olun.
4- Yazmak sana ne ifade ediyor?
Özgürlüğü.. Hayal dünyamda özgürüm. Oluşturduğum karakterlere kendimden parçalar bırakıyorum mesela. Yapamadıklarımı, söyleyemediklerimi onlar yapsın diye bekliyorum. Bu yüzden uçsuz bucaksız bir denizin tek kaptanı olmakla eşdeğer benim için yazmak. Elimden geldiğince tüm duygu ve düşüncelerin sözcüsü olmaya devam edeceğim bu yolda. Çünkü bu hayattan ve darbelerinden korunmak için bildiğim tek çözüm bu. İyileştirici etkisi olan ama ilaç olmayan tek dermanım.
5- En başka olan kurgun hangisi diye sorsam?
Kesinlikle Mara. Hüküm adlı hikayem düzenlenmemiş ve 19 yaşındaki bir kızın gelgitli hayatından izler taşımakta. Bu yüzden kusuru daha fazla ama yaş aldıkça kalemim biraz daha oturdu. 4 yılda bitirdiğim için bunları okurken kurguda yakalayabilmek mümkün. Gelen yorumlarda bu doğrultuda zaten. Mara hikayem ise temellerini sağlam atmaya çalıştığım, duygularda âdeta patlamanın zirvesini yaşadığım bir kurgu. Hikayenin yazarı olarak bir okur kadar heyecanlandığımı biliyorum ve bu bana inanılmaz bir keyif veriyor.
6- Bir kitap karakteri olsaydın bu hangisi olurdu? Neden?
Canan Tan'ın Piraye adlı romanındaki Piraye olmak isterdim. Acıları göğüsleyen, güçlü gururlu Piraye.. İkimize de bu hayatta yaşamanın zevki değil, acıları tattırılmış ve bunlarla büyümek zorunda bırakılmak. Kendi hikayemdeki karakterlerden biri olacak olursam da bu Serhad olur. Hep komik, hep güleç. Ben ne olursa olsun her şeye gülüp geçmeyi öğrendim. Gülüşlerimin aksine içimde dünyalar barındırdım. Sürekli yerle bir olan dünyalar..
7- İdolüm dediğin bir yazar var mı?
Tam bir Ahmet Günbay Yıldız hayranıyım. Liseden beri her kitabını almaya, okumaya çalışırım. Hikayelerinin verdiği o huzuru kendi hikayelerimde de yakalamak asıl niyetim. Başarılı mıyım, muamma. Bu sebeple tek idolüm o olabilir. Okumayan varsa kesinlikle tavsiyemdir.
8- Müzik yazdığın şeylerin neresinde?
Benim müziğim çoğu zaman sessizlik. Sessizlik ilham verir kelimelerime. Bazen ise eski, unutulmaya yüz tutmuş bir parça bütün sesim olur. Tam bir nostalji aşığı olsam gerek bölümde anlatmak istediğim bir duygunun kendisi olup karakterle özdeşleşeceksem açıp dinlemeye başlarım. Ta ki kalemimden çıkanların bana ait olup olmadığını sorgulayana dek.. Bu derece yoğun bir etkiye sahip üzerimde. Ne onla ne onsuz diyebilirim.
9- Bizim bilmediğimiz kurguların var mı?
Aklımda, ismini dahi belirlediğim kurgularım var. Keşke hepsini yazıp paylaşabilme imkanım olsa ama şimdi öyle bir durum mümkün değil. Mesleğimi elime almadan bunu yapamam. Hali hazırda devam ettiğim hikayem Mara'ya bile gereken özeni göstermediğim için vicdan azabı çekiyorum. Senin vasıtanla seveni, bekleyeni olanlardan özür diliyorum. En kısa zamanda yeni bölümlerle gelmeyi temenni ediyorum.
10- Son olarak gelecekte kendini nerede ve nasıl görmek istersin diye sorsam?
Önceliğim kendi mesleğimi icra edebilmek adına atanmış bir öğretmen olabilmek ve birden fazla kurgumla okuyanlarımın yüreğine dokunabilmek. Gelecek ancak bu şekilde benim için daha aydınlık ve güzel olur. Tabi bu platformda yer alan herkes gibi kalemimin keşfedilmesini ve kitap sayfalarıyla buluşmasını çok isterim. Umarım görmek ve olmak istediğimiz her şey nasibimiz olur.
Umarım istediğin her şey gönlünce senin olur. Beni kırmayıp sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim ❤️✨️
Ben teşekkür ederim. Böyle keyifli bir etkinliğin içerisinde yer aldığım için çok mutlu oldum. Başarılarının devamını dilerim. Hayatın güzelliklerle geçsin. ❤️
Rica ederim. Kesinlikle benim için de çok güzel bir sohbet oldu. ❤️❤️✨️
yagmurlugozler yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.
Bol bol yorum ve oy istiyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAZAR KÖŞESİ
Short StoryWattped üzerinde yazan yazarların bilinmeyenlerini soruyoruz... Hadi sende gel en sevdiğin kitabın yazarı hakkında bilmediğin şeyler öğren.