البارت السادس عشر ♥️

2K 124 46
                                    

©©في منزل عائلة إيران ...
#بعد إنتهاء حفلة الإفتتاح إجتمع الأصدقاء كعادتهم سوياً ومغادرة تولغا وذهاب أشرقت لغرفتها وتركتهم يرتاحون قليلاً من العمل وعناؤه فجلسوا على شكل دائري بجانب بعضهم البعض ...

"سهيلة" بمرح :- قول بقى يا سي قدير عاجبك الجو إللي أنا عملتهولك ف الحفلة النهاردة .

"قدير" :- tabii ki canım عجبني جداً وبصراحة الحفلة كانت جميلة أكتر بكتير بعد إللي عملتيه إنتي ودوروك وأهو الحمدلله ربنا سترها وخلصنا .

"أمير" بجدية :- لو على تولغا متقلقش هو مش ناوي يعمل حاجة تئذيكم ومقصده البنت أشرقت بس وأنا هتصرف معاه وهعرف عايز منها إيه بالظبط وليه هو سايب تركيا وزمزم ورجع هنا تاني .

"دوروك" :- وأنا عن نفسي مليش دعوة بالاتنين أصلا علشان من ناقصني مشاكل وخناق مع سهيلة وبعدين لو هو فعلا ناوي يتغير ويُبقى كويس نساعده ونكون كلنا جمبه لأنه وحيد وملوش أي حد يقف معاه .

"سهيلة" بغيظ :- يعني هو بمزاجي مشاكل وخناق يا دوروك چيم مهو من عمايل المقفعة إللي إسمها زمزم إلهي تتفحم مطرح مهي قاعدة يارب ثم ع فكرة بقى أنا أغير براحتي وزي ما يعجبني .

"بيرك" بمرح وضحك عليهم :- الصراحة ليكي حق ده دوروك أتاكول برضو مش أي حد يا لوليتا وهو كمان كان بيتحرق من الغيرة عليكي ف الأول صح يا أمير هههههههههه يعني وأنا يارب مليش قطة كده أتخانق معاها وتتخانق معايا بدال ما أنا أشبه للبيت الواقف كده ومزعزع لوحدي اااخخخ إوعدني يارب .

"دوروك" بابتسامة واسعة وإحتضنها :- أه ياروحي أه As you like my queen وإعملي إللي يعجبك .

"سهيلة" وهي تنظر إليه بخجل :- Tamam حبيبي ويلا قول هتيجي تذاكر معايا إمتى علشان الميد ترم قريب خلاص ومش مذاكرة كلمة .

"ياسمين" بغيظ :- والنبي هتفلحي إزاي ياختي إنتي وهتروحي الليسانس بمذاكرتك إللي أي كلام دي بقى فهميني إزاي ياختي وإنتي بتذاكري نص ساعة وبس ف اليوم كله من ساعة ما تصحي من النوم لغاية ما ترجعيله تاني الفجرية .

"سهيلة" بإستفزاز وأخرجت لسانها إليها :- وإنتي ليه هتولّعي كدهو مني نينينينيني متعودة ومش بيهمني وتقديري الترم إللي فات كان جيد جداً مرتفع والتيرم ده كمان هيكون زيه بإذن الله ومن غير دش كتير ثم دلوقت الدور والباقي ع عبد الباقي ياختي وحضرتك المفروض تستعدي للإمتحانات وجنا كمان زيك .

"دوروك" :- الكلام ده كان زمان إنما دلوقتي هتبطلي لعب وهتذاكري كويس علشان التيرم التاني تجيبي تقدير إمتياز وتدخلي الليسانس متطمنة وبرضو لما هتتخرجي يكون تقديرك عالي ومذاكرة النص ساعة دي تنتهي وتذاكري بجد من غير لعب .

"أمير" بنبرة خافتة :- طب جنا ف ثانوية عامة ودي صعبة أوي عندكم لو محتاجة أي مساعدة أنا موجود ف الخدمة وتحت أمرها ف أي وقت .

الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن