Red Dead Redemption (RDR olarak kısaltılabilir), Rockstar San Diego ile Rockstar North tarafından geliştirilip, Rockstar Games tarafından yayımlanan, üçüncü şahıs nişancı persfektifine sahip, açık uçlu aksiyon-macera türündeki Western video oyunu. Xbox 360 ve PlayStation 3 platformları için Kuzey Amerika'da 18 Mayıs 2010'da, geri kalan bölgelerde ise 21 Mayıs 2010'da yayımlandı.2004'te piyasaya sürülen Red Dead Revolver'ın konu bakımından olmasa da isim olarak devamı niteliğindedir.
Oyunun konusu; 1911 yılının Vahşi Batı'sında, ABD ile Meksika sınırları civarında geçmektedir. Eski bir kanun kaçağı olan John Marston'ın ana karakter olarak yer aldığı oyunda; eşi ve çocukları devlet tarafından rehin alınan Marston'un, eski çete üyelerini yakalamak için verdiği mücadele konu edilmektedir.
Piyasaya sürülmesinin ardından Red Dead Redemption, oyun incelemeleri derleme sitelerinden Metacritic ve GameRankings'ten iki platform için de 100 üzerinden 95 gibi bir ortalama aldı.Bu puanla oyun, Xbox 360 ve PlayStation 3 platformları için yayımlanan oyunlar arasında en yüksek 3. ortalamaya sahip oyun oldu.8 Haziran 2010 itibariyle oyunun, toplamda 5,2 milyonluk satış rakamına ulaştığı belirtildi.Elde edilen satış rakamlarının ardından Rockstar Games, oyun için beş indirilebilir içerik yayınladı. Ekim 2010'da, bu paketlerin tek bir diskte toplandığı versiyon olan Red Dead Redemption: Undead Nightmare'in hazırlandığı duyuruldu. Undead Nightmare ise 26 Kasım 2010'da satışa sunuldu.