Kapitola 5. Mince společenství Padlých.

15 0 0
                                    

Hodina již značně pokročila a rada v čele s králem se konečně dobrala řešení. Jelikož rod Demian přišel o dva členy, musí se Babtyss znovu zasnoubit, aby mohl rod pokračovat. Musel tak učinit, jelikož generál už nějakou dobu tuto povinnost plnit nemohl. Babtyss to dobře věděl, jelikož ,,pomluva" o Theganově impotenci kolovala celým Dornem.

,,Dohodnuto tedy, lord Babtyss se ožení s dcerou lorda Arenna a tak pojistí pokračování rodu Demian," pravil král a dopil víno v poháru. „Nemůžeme si dovolit přijít o potomky z legendárního rodu genárálů, kteří vojensky vedli Dorn k vítězství i v těch nejtěžších časech."

Dcera lorda Arrena se jmenovala Merbet Arren a byla perspektivní nabídkou k sňatku, jelikož rod Arrenů byl slavnou hereckou rodinou, která byla v Dorn velice oblíbená. Merbet již vdaná byla, ale její choť zemřel při nájezdech na poušti Ištal, kdy ho o hlavu připravil nechvalně proslulí lafeyský válečník, zvaný Mývalí muž. Merbet byla o pár let starší než Babtyss, což bylo pro některé zastupitele církve u stolu lehce kontroverzní, ale jelikož byla stále velice mladá, sňatek byl posvěcen.

Babtyss neměl na další svatbu nejmenší pomyšlení, ale věděl že tak učinit musí, aby přežil. Výhoda byla, že poté co zplodí aspoň dva potomky, může svou ženu po zbytek manželství ignorovat.  Babtyss ovšem toužil po lásce, toužil po ženě, která by tišila jeho smutek a bolest, kterou v sobě tak dlouho dusil. Potřeboval cizí dotek, po kterém by se necítil tak osamoceně.

Byl si vědom toho, že dívky o něj nikdy nejevily přílišný zájem a jak by vlastně mohly? Mnoho z nich byla dokonce vyšší než on sám, což je v Dorn velká potupa.

Radě, která debatovala o jeho osudu, příliš nenaslouchal jelikož mysl měl stále zastřenou nedávnou minulostí. Myslel na Derri a dumal nad tím, jaký osud jí asi stihl. Postupně mu docházelo, že jí miloval. Láska mezi člověkem a elfem je v Dorn brána jako ohavnost, i přesto že elfské ženy byly ve veřejných domech žádanější. Vtipné, pomyslel si. 

„Svatba se odehraje již zítra," rozhodl král rázně a vytrhl Babtysse z nepřítomného stavu. Babtyss nuceně přikývl a poté se opět ponořil hluboko do svých myšlenek.

„Generále Thegane, myslím že by bylo v hodné, aby jste také pojal novou ženu za svou choť," řekl mnich. Thegan se zachmuřil a odpověděl: „Zatím jsem na to nemyslel. Dorn se ocitá na pokraji války a já na další vdavky nemám nejmenší pomyšlení."

„Generále, nehodí se aby muž Tvého postavení neměl po svém boku ženu, která by o tebe pečovala."

„Máš na mysli někoho konkrétního?" zeptal se Thegan jízlivě.

„Lianna ze Zlaté růže," odpověděl mnich.

„Ta vdova po Lennardovi? Nechal jsem popravit její dceru, myslím že z toho manželství moc úrody nevzejde," řekl Thegan pobaveně.

Král se zapřel nad stůl a prsty rukou pomalu zapletl do sebe. „Generále, koruna zmrazila celý majetek Zlaté růže a kdyby jsi pojal vdovu po Lennardovi za svou, všechen majetek by potom připadl tobě. Potřebujeme, aby jsi hospodařil s co největším obnosem peněz, a připravil armádu na válku, kterou neustále předvídáš."

„Jak se Lianně vlastně daří?" zeptal se Thegan mnicha.

„Lianna nejspíš jaksi nezvládla ty nešťastné události nedávna. Měla vstoupit do svatého svazku manželského s bohatým obchodníkem. Ten však na poslední chvíli sňatek odvolal. Odůvodnil nám to tím, že chování jeho nastávající je pro něj neúnosné. Ovšem věřím, že tobě nebude dělat problém zkrotit ženský temperament, že generále?"

Historie nenávistiKde žijí příběhy. Začni objevovat