Rusak e Alam

64 7 2
                                    

                                Rusak e Alam

Sore Iki truk truk lan alat berat nggone Johar uwong kang arep mbukak tambang pasir ing desane Karen padha teko. Dheweke arep ngeruk pasir ing kali kang dadi sumber kauripan uwong sing manggon ning sekitare.

***

*Sesuk e*
Awan iki ing lapangan Katon bocah papat lagi dolanan. Nanging...
"Cah! Uwong uwong kui teko maneh cah." Karen kondho marang kanca kancane. "Bener Ren, aku maeng ugo weruh wong-wong kang arep mbukak tambang pasir." Tegar kancane Karen nyaut. "Wak dhewe kudu nyusun rencana gawe nggagal ne tambang kui Ren!" Hara ugo melu nimbrung. "Mener Wak dhewe kudu nggagal ne tambang kui, yen ora kali sumber kauripan uwong deso iso rusak." Tangguh setuju karo omongane Hara. "Oke, yen mangkono mengko sore Kowe Kabeh ngumpul ing gubuk cedhek alas jagung, Wak dhewe rembukan Ning Kono jam 4 ojo nganti telat." Omong e Karen kanggo nutup omongan kui. Bocah papat kang biasa di celuk Patang Sekawan kui banjur mulih.

***

Sore iki Patang Sekawan Katon rembukan ana ing gubuk cedhek alas jagung.
"Yen mengkono sesuk Wak dhewe nyerang tambang. Tegar lan Tangguh Kowe gawe o jebakan kanggo jogo jogo yen penjaga tambang nyerang balik awake dhewe." Karen ngandani kancane. "Siap kapten." Tegar lan Tangguh njawab Kanti meragakake hormat. "Aku lan Hara nyiapne alat kang bakal di enggo sesuk." Lanjut e Karen. "Oke Ren, yen mengkono aku sesuk awan tak Nyang omah mu." Hara ngomong. "Uwis cukup rerembuke sak iki Wak dhewe balik mulih." Karen nutup pertemuan.

***
Wengi iki Patang Sekawan nyerang tambang pasir kang di pimpin marang Karen melipir mlebu nyang pekarangan tambang. Kawasan tambang Katon sepi ora ana penjaga ne. Patang Sekawan age-age nglancarake aksine. Karen lan kanca-kanca ne nyuntak minyak tanah nyang truk truk sing enek ing tambang lan sekitare. Nanging petugas tambang moro-moro teko ngepung Karen lan kanca-kanca ne, sak durunge di tangkep Karen nguripi geni nganggo korek kanggo mbakar tambang banjur mlayu. Nanging para penjaga tambang kui luwih tanggep banjur nangkep Karen sak kancane. Saka kadohan swara banyu katon gemrujuk. "SWARA BANJIR!!!" Karen mbengok, uwong-uwong kang ana tambang kelabakan banjur mlayu menyang omah warga kang jarake 100 meter.
Bengi Iki banjir bandang morak porandakake tambang. Kali kang awale mung 5 meter ambane Saiki Katon koyok segoro. Tambang pasir sak Iki mung dadi angen-angen.

Tamat

                                               Cerkak Bahasa Jawa

Dening : Lady Starina Lukisyani
Kelas     : XII MIPA 1
Absen    : 19

Kamu telah mencapai bab terakhir yang dipublikasikan.

⏰ Terakhir diperbarui: Oct 13, 2022 ⏰

Tambahkan cerita ini ke Perpustakaan untuk mendapatkan notifikasi saat ada bab baru!

Rusak e Alam Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang