1. Hafta sonra
"İşte şimdi ömrümün içinde geçmişimi mumla arayan bir kibrit çöpüyüm."
İyi okumalar +100 yorum yeni bölüm
Bilgisayar odasına girdiğimde Cihatı görmemle şaşkınlığımı gizleyemedim. Neredeyse 1 haftadır ortalıkta yoktu seni buradan çıkaracağım demiş ve ortalıktan kaybolmuştu. Günlerce onun gelmesini sabırsızlıkla beklemiştim ama o gelmemişti.
Yeni gelen çaylaklara ders anlatırken beni fark etmesiyle duraksadı.
Gözlerinin içi kızarmış yüzü bembeyaz kesilmişti saçların her zamankinin aksine dağılmış üzerine yapışan beyaz bir tişört krem bir pantolon giymişti. Halsiz ve uykusuz görünüyordu. Her zamankinin aksine siyah dışında bir renk giymesi alışılmış bir şey değildi."Geç kaldın," dedi tek düze bir sesle. Boğazımı temizledim kapıyı kapatıp yanında durdum.
"Evet bunlar istedikleriniz," Nur elindeki bir kaç dosyayı Cihat'a uzattığında Cihat umursamazca Nur'un elindekileri masasına indirip yüz kişilik büyük kalabalığa dönüp konuşmaya başladı.
"Dersimizin üçüncü haftasındayız. Tam bir senelik eğitimden geçecek olup mesleğin tüm inceliklerini öğreneceksiniz."
Gözlerim Nur'a iliştiğinde derin bir iç çektim. Bir haftadır konuşmuyorduk ve bu benim canımı sıkıyordu. Ona kırılması gereken ben iken bana hala tavırlı olup özür bile dilememesi sinirimi bozuyordu. Cihat'a söylediklerimden sonra istesemde Nur'un haksız olduğunu düşünemiyordum.
Belki de ihanet etmiştim. Ama bunu kendim için değil herkes için yapıyordum canımı yakan bu saçmalığı herkesin bir gün özgür olabilmesi için yapıyordum.
"Bugün ki konumuz?" diye Nur'a baktığında Cihat, düşüncelerimde arınıp âna adapte oldum.
Nur bilgisayara kısa bir bakış atıp ona döndü."Bugün ki konumuz genel hackleme türleri.
Phishing Saldırıları,Brute Force Saldırıları,
DDoS Saldırıları...""Gizem..."
Cihatın adımı söylemesiyle bilgisayardan projeksiyona yansıtılan sunumun önüne geçtim.
"Öncelikle internet tarihin en eski ve en tehlikeli saldırı türü Phishing Saldırılarından bahsetmek istiyorum. " dedim bakışları üzerimde toplayarak.
"Oltalama saldırıları olarak adlandırılan bu siber saldırı türünde kurban olarak seçilen kişilere sahte sayfalar gönderilerek kullanıcı adı ve parola gibi gizli bilgiler elde edilmeye çalışılır."Nur yanıma gelip bana bakmadan konuştu.
"Oltalama, normal yollarla kullanıcılardan edinilemeyecek kullanıcı adı, parola veya kredi kartı numarası gibi bilgilerin yanıltıcı e-posta veya web siteleri sayesinde edinilmesi girişimidir. Oltalama saldırıları, günümüzde eskiye oranla çok daha gelişmiş bir şekilde yapılıyor."
Cihat ikimizin konuşması bitince araya girdi. "Uygulamalı bir çok dersimiz olacak şimdilik hackleme türlerini bilmenizi istiyorum. Sırada bir diğer saldırı türü var."
"Brute Force Saldırıları," dedi Nur.
Boğazımı temizledim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
+18 Tutsak Mağdurlar
Roman d'amour+18 Yetişkin içerik! Dudaklarını dudaklarımda hissettiğimde gözlerim büyüdü. Beni ilk defa öpüyordu. İlk defa... Öpüşü oldukça yumuşaktı kendinden geçmiş gibiydi. Karşılık vermeden karşısında utançtan renkten renge girdiğimde belimden kavrayıp sıkı...