Kring kring!! bunyi jam yang menunjukkan pukul 8:30 pagi
"Allahuakbar aku dah lambat nak ke kelas!!!" Teriak ku.
Aku berlari secepat yang mungkin. Tiba-tiba*gedebuk*
"Adoi!! sakit nya belakang aku,Jalan tu tengok la depan belakang kiri kanan!" Kataku pada susuk badan yang berada di depan ku itu.
Secara perlahan- lahan aku mengangkat kepala ku ke arah orang tersebut
"Aik sapa pulak mamat ni aku tak pernah nampak pun kat Uni?" kataku di dalam hati sambil menjeling lelaki itu.
Tetapi lelaki itu mengangkat basikal nya dan pergi ke dewan kuliah tanpa berkata apa-apa. Kurang ajar betul la mamat tu!! dah la langgar aku,cakap sorry pun tak! harap muka je hensem.
Jam telah tepat pada pukul 1:00 petang kelas kulinari ku telah tamat."Arghh" sambil merenggang tangan ku ke atas.
"Penat nya tapi best!! Hahaha" kataku.Tapi memang best,Puan Nisa tu ajar langsung tak mengantuk.
Lepas je habis kelas, aku terserempak dengan kawan baik ku "Marissa". Nama penuh dia"Nur Dahlia Marissa" tapi aku panggil dia Mar atau Markonah je,Kira special la sebab aku sorang je panggil dia Marissa. Kebanyakkannya orang panggil dia Dahlia je.
"Oi Mar apa pasal kau tak kejut aku? tak pasal-pasal aku lambat tau tak" teriak ku terhadap Mar dengan nada yang tinggi. Memang malu gila! masuk je dalam dewan kuliah tu,aku dapat merasa kan ada banyak mata - mata ke arah aku.
"Eh eh eh cakap tu biar sedap sikit ye, kitaorang semua dah kejut kau tau tak! sampai nak roboh bangunan tu!" Kata Mar
Aik tak ade pulak aku perasan diaorang jerit kejut aku bangun??
"Habistu kenapa aku tak dengar apa apa pun?!" Jawab Ku
"Dah kau tu pekak! Tidur mati! dah la jom pergi kafe aku lapar dah ni!" Kata Mar.
Ish minah ni! bukan main mulut dia eh nak panggil aku pekak la tidur mati la bagai. Tapi ada betul juga,aku ni memang jenis tidur mati ada gempa bumi pun aku tak terjaga.
Suasana di Kafeteria sangat la bising. Ramai juga di situ tapi nasib baiklah ada kerusi untuk kami duduk.
"kwu nwk twu twk wwh" kata ku sambil makan bubur yang di masak oleh makcik Muna. Bubur tu memang sedap!! Tiada orang boleh kalahkan masakan yang dimasak oleh makcik Muna ni.
"Ha?! Apa kau cakap ni? Makan bagi habis dulu boleh tak." Jawab Mar
"aku cakap kau nak tahu something tak?" Kata Ku
"Ha apa dia" jawab mar sambil menaikkan kening kiri nya
"Tadi kan ada sorang sudent lelaki ni langgar aku, aku tak pernah nampak muka dia before ni so aku nak tanya kau manalah tau kau kenal dia ke?"
"Hmm jap bagi aku fikir dulu..." Dingg!! Bagaikan ada mentol di sebelah kepalanya. "Aku dah ingat! Tadi ada sorang mamat ni dia courses aku. Aku dengar dia baru balik dari Italy. Sumpah weh dia hensem nak mampos, Hot hot gitu" Kata Mar sambil menunjukkan muka gatal nya tu.Haih mar bukan main gatal ye kau, dia ni lupa ke yang dia tu dah ada teman lelaki.
"Hensem?! Dia kurang ajar gile, dah la langgar aku pastu tak cakap sorry pun kau tau tak!!! Hensem tu boleh la tapi dia tak setaraf dengan Jeongwoo and Yangyang aku" kata ku
Tapi betul lah,Laki tu memang hensem aku setuju masa aku tengok dia pun dada aku berdebar sikit, tapi dia tidak setaraf dengan Abe Teh O Ais aku.
"Kau ni jangan cakap macam tu.. Maybe dia tengah bad mood kot, ye lah dah elok-elok study dekat Italy tu,sekarang tak pasal-pasal kena study kat Malaysia ni.Ke kau yang clumsy? Jangan senang senang nak salah kan orang ya Kina kau tu memang clumsy tau " Kata Mar.
"Eh sedap kau je nak kata aku clumsy ye! Dia memang langgar aku lah,sumpah aku kata dia tu kene pakai cermin mata supaya nampak orang sekeliling .Ha lagi satu, Kau ni jangan gatal sangat ye. Aku report dekat Lutfi baru kau tahu"Kataku sambil senyum sinis
"Ish jangan lah!! aku saje je puji puji orang.Tak bermaksud aku minat pada dia!" Jawab Mar sambil memukul bahu ku. Ele ele takut la tu kena marah dengan boyfriend dia.
.........................................................................................................................
Jarum jam menunjukkan pukul 9:30 Malam,aku dan Housemate ku sedang berborak tentang cuti semester yang akan datang sambil menonton K-drama Reply 1988 di televisyen.
"Eh Kina cuti semester esok kan,kau nak pergi mana?" Kata Afiqah teman serumah ku
"Aku nak balik rumah lah,rindu sangat dekat Ibu,Ayah,Along,Angah aku,Opah aku tak" kata Ku
Kalau ikutkan lah aku ni memang tak sabar sabar nak balik rumah tapi bila ibu telefon aku dan bagitahu yang opah ada dirumah terus aku takde mood nak balik
"Faham sangat! eh kau still tak suka opah kau ke?" Kata Alya. Alya ni teman sebilik dengan aku so memang aku banyak gossip dengan dia la malam malam macam ni.
"Ntah la dia tu selalu treat aku macam aku ni cucu angkat dia pulak.Kalau dia baik dengan aku,aku baik lah dengan dia"
"Dah dah jom tidur aku tak nak korang bukak lampu nanti aku tak boleh tidur kalau terang-terang.Kalau aku bangun lambat aku salahkan korang." Kata Insyirah dari dapur.
Keesokkan harinya,Aku bangun awal awal pagi terus mandi dan bersiap. Dah tak sabar nak balik ke rumah dan baring atas katil empuk aku tu.
"Yay balik rumah!!" Kata ku di depan pintu rumah.
"Assalamualaikum Nana dah balik!! Mesti korang rindu Nana kan" kata Ku sambil membuka pintu.Kalau diorang tak rindu aku memang aku sekeh sorang-sorang.
"Tak pun kitaorang lagi happy tanpa kau" kata Angah Adlan.
"Eleh kau,kau sebenarnya rindu aku tapi kau malu nak admit kan" Perli ku pada Angah Adlan sambil senyum sinis.
"Eee takde nye,aku lagi rela rindu makcik cleaner dekat situ" Jawap Angah Adlan.
Hek eleh makcik cleaner konon,Kang aku masuk minang makcik tu untuk dia baru tahu.
.......................................................
Sedap-sedap aku tengah berguling di katil yang ku rindui tiba-tiba Ibu memanggilku ke bawah.
"Ye ada apa Ibu"
"Nana ibu ada sesuatu nak beritahu Nana ni" kata ibu.
"Ye ibu apa dia" jawab ku. Aduh Ibu ni buat suspense la,ni aku tak suka ni.
"Minggu depan Ibu dan ayah nak pergi ke Perak,Nana nak ikut tak?" kata ibu.
"Buat apa nak pergi Perak Ibu? Kita bukan ada keluarga yang duduk perak pun?"
"Ayah nak jumpa kawan lama ayah.. Dia baru balik ke Malaysia minggu lepas."
"Ohh Nana nak ikut la Ibu.. dah lama Nana tak pergi Perak"
"Okay"
𝐓𝐁𝐂
𝐖𝐨𝐚𝐡 𝐰𝐨𝐚𝐡 𝐦𝐚𝐜𝐚𝐦 𝐜𝐨𝐢𝐧𝐜𝐢𝐝𝐞𝐧𝐜𝐞 𝐣𝐞??
𝐤𝐚𝐰𝐚𝐧 𝐚𝐲𝐚𝐡 𝐊𝐢𝐧𝐚 𝐚𝐧𝐝 𝐌𝐚𝐦𝐚𝐭 𝐝𝐚𝐫𝐢 𝐈𝐭𝐚𝐥𝐲 𝐧𝐢?!!
𝐀𝐩𝐚 𝐩𝐮𝐧 𝐦𝐢𝐧𝐠𝐠𝐮 𝐝𝐞𝐩𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐫𝐮 𝐮𝐩𝐝𝐚𝐭𝐞 𝐁𝐲𝐞𝐞𝐞𝐞
YOU ARE READING
"Till my last breath"
RomanceKina Bertanya kepada Hakimi. "Kenapa abang nak sangat kahwin dengan Nana?" Adakah sebab rasa kasihan terhadapnya atau Cintanya kepada Kina? Because i've love you since the first day we've met my beloved wife". kata Hakimi kepada Kina.