HIS ANGEL 20

386 32 3
                                    

       Aku membuka mata perlahan - lahan , mataku
disinari oleh cahaya matahari , menggunakan
belakang tangan untuk lindungi mata dari cahaya
matahari .

       Melihat disekeliling , dimanakah aku sekarang ?
Aku bangun dari baringanku , jubah kuyang putih terpasang pada tubuhku sedikit kotor kerana rumput yang basah .

       " Shuben ? " Aku mencari suamiku , mana tahu dia ada dekat sini juga . Aku tak tahu dimana aku sekarang nie . Yang aku ingat aku pengsan didapur.

       " Mama ! Mama ! " Aku menoleh , melihat kearah seorang budak lelaki berlari menuju ke arah ku .

       " Mama ! I catch you ! " Budak itu memelukku . Aku mama dia ?

      " Adek ? Adek nie anak siapa ? Maaf , saya bukan mama awak " Kataku . Budak lelaki itu menggeleng kepala .

      " Mama .. mama .. Jum lah main sama -sama " Ajak budak lelaki yang comel ini . Alahai anak siapalah yang comel nie .

       " Nama siapa ? " Soalku .

      " Nama saya .... "

      " Reen ?! "

       " Reen? Kau okay tak ? " Aku membuka mata , melihat sekeliling , bukannya tadi aku ditempat lain ke ?

       " Aku dekat mana nie ? " Tanyaku .

      " Kau dekat hospital , belum lagi dekat syurga " Jawab Shira .

       " Mana budak lelaki tue ? " Tanyaku .
     
      Shira dan Zumi melihat antara satu sama
lain .

      " Siapa ? " Tanya Shira .

       " Kau mimpi kot Reen? " Kata Zumi .Aku mengangguk , mungkin tadi aku hanya bermimpi .

       Pintu dikuak dari luar , melihat Fareed masuk , lalu berlari kearahku , memelukku .

        " Sayang "

       " sayang tak apa - apa kan ? " Soal Fareed. Aku menolaknya dengan lembut . Entah kenapa dengan deria bau ku ini .

       Aku menggeleng .

       " Congratulations tau Reen .. " Ucap Zumi .

       " Congratulations untuk apa ? Congratulations sebab pengsan ke ? " Kataku .

      " Aku dah agak dah , dari segi percakapan kita tadi , kau memang tengah ada junior Qaireen dan Fareed " Apa yang dicakap oleh Zumi nie ?

      "Aku tak faham maksud kau .. " Kataku .Fareed memelukku .

      " Terima kasih sayang " Ucap Fareed lagi.

      " Kenapa dengan mereka berdua nie Shira ? " Tanyaku .

      " Kau niekan , memang tak sedar - sedar lagi eh ? Kau sekarang nie sudah ada junior Qaireen dan Fareed "

      " Faham ? " Tanya Shira .Aku menggeleng .

      " You're pregnant Qaireen Nashwa ~ " Jawab Zumi ..

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now