HIS ANGEL 22

332 30 2
                                    

       " Shuben ? " Panggilku .

       " Kenapa sayang ? Sayang nak apa ?

       " Soal Fareed sambil memandangku .

       " Sayang mengidam nak minum araklah "

       " Astagfirullahalazim , sayang "

       " Bawa beristigfar sayang " Ujar Fareed sambil menghelus perutku yang sudah masuk sebulan ini .

       " Bisikan saiton itu bestie . Buang jelah niat kau nak minum benda tue yer , kesian taudekat anak dalam perut kau tue . Takut nanti dia berjoget dalam perut kau " Ujar Danish .

      " Tada ~~ Makanan dah siap ... " Shira meletakkan mangkuk yang berisi makanan atas meja .

       Aku melihat kearah makanan tersebut , seolah melekit .

       " Kau masak apa nie Shira ? " Tanyaku .

      " Eh .. kau tak kenal sup telur ke Nashwa ? " Tanya Danish .

       " Sup telur ? " Kataku .

       " Erkk , uwerkk " Aku menutup mulutku , lalu berlari menuju ke tandas . Entah kenapa alahan ku kali ini tidak berhenti .

       " SAYANG ! "

      Aku muntah , sumpah aku nampak sup telur tue melekit dalam mangkuk .

       " Uwerkk !! " Aku menoleh ke sebelah , melihat Fareed disebelahku . Kenapa suami aku ikut muntah juga ?

       " Shuben ? Ke-kenapa shuben terikut muntah sekali ? " Soalku.

       " Cewah , suami kau pun mengandung juga ke Nashwa ? " Tanya Danish , sejak bila pulak sotong nie berdiri tepi pintu tandas ?

       " Bodoh betullah kau nie Danish ... kalau Fareed pregnant , dari celah mana pulak anak tue keluar ? " Tanya Shira .

       " Aku gurau sajalah .. " Kata Danish. Zumi yang disebelahnya turut menahan ketawa.

       " Jangan risaulah. Bonda aku cakap , kalau suami turut kena macam tue , that’s mean laki sayang bini "

.
.
.
.
.

       Aku melihat ke arah Fareed , wajahnya kelihatan pucat , suami aku nie dah kenapa pulak?

       " Shuben nie dah kenapa pucat semacam ? " Tanyaku .

       " Shuben sakit ke ? " Tanyaku lagi .

       " Tak tahu jugak abang nie .. " Jawab Fareed .

       " Alahai , biasalah tue , masa aku pregnant Ain dengan Nell dulu , Dean yang terkena macam tue. " Kata Shira.

       " Orang cakap , kalau suami yang kena alahan , itu maksudnya dia sayang isteri " Sambung Shira lagi .

       " sayang ? Boleh tak picit kepala abang ? Abang pening kepala lah .. " Kata Fareed . Memang sah aku dengan Fareed sekarang tertukar .

       " sayang ? " panggil Fareed ." Boleh tak abang nak minta sesuatu ? " . Aku mengangguk .

       " Boleh tak suruh atuk hantarkan buah kelapa ? Tekak abang nie rasa nak minum air kelapa lah pulak " Eh ? Lain macam mengidam suami aku nie .Aku mengangguk .

       " Lain macam kamu nie Fareed ? Sepatutnya isteri kamu yang mengidam macam -macam , nie kamu pulak yang mengidam nak tue , nak ini . " Kata Atuk . Nenek hanya mampu tersenyum.

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now