Bem's POV
While walking sa street, I saw a flower shop. Daghan kay ang namalit coz today's Feb 14. I was thinking too nga mupalit bisan ug wala koy hatagan, ganahan lang kog flowers since I was a kid. I picked the sunflower, and start wondering kung ngano sunflower ang given name niya but later on realized nga ka-shape and look like the sun man daay. I purchased the sunflower or mirasol, and took some selfies para pang stories.
After ko naka buy ug flower, ga planned ko nga magpalit na sab ug chocolate for me, bet lang gud para ingnon naay uyab. Actually, kakabreak lang namo sa kong ex-bf. I sang while walking but wala nako namalayan, I almost bumped into someone. Shocks. If I wasn't mistaken jud, crush jud ni nako. God is amazing.
I said sorry to him (crush) but I didn't expect nga mag angry sya. Naguba nako iyang dala na flowers for his girl and wa sab tuyoa na makig break daay si girl sa iya. I comfort him and make a move nga mubawi sa iya. I know kase na dile jud lalim ma brokenheart and I feel him. I treat him a dinner and talk to him like we're so close bisan ako ray nakaela niya. After that beautiful night, I sleep with a smile.
Early in the morning, nakaremember kos akong sunflower. I lost it somewhere but it's okay as long as it leads me naman to be happy again. Steve is my long time crush. Yes, that man I almost bumped yesterday was my crush. Actually, I got his number and I'll call him whenever I want kase nga usto q paren sya, enebe.
/Ring/
"Hi, Steve. Kamustaaa?"
" I'm good. Salamat kaayu gabie ha, and sorry sa attitude nako."
Omg. Feel me? Kana bitawng every word na iyang e tell murag authomatic na ma save sa imung brain. His husky voice kay pang ringtone jud kaayu, and dagdag points kayto nako.
" It's okay Steve. I understand you."
" I'm sorry talaga, bem. Di raka busy bem unyang alas 6?"
O_O
He makes bawi-bawi ba to me and then after ba dis ma-inlove na ba sya nako and we will start na ba our love story. OWEMJI talaga.
"I'm free, Steve."
I'm excited!