Avaan varoen asunnon oven. Ihan kuin yrittäisin olla mahdollisimman hiljaa, jotta kukaan ei heräisi myöhäiseen saapumiseeni. Mutta eihän kämpässä ole muita. Vain minä.
Jätän kengät eteiseen ja astelen syvemmälle asuntoon. Pysähdyn peilin eteen, ja sieltä katsoo takaisin lehtiin peittynyt Rymy Kaarnakari. Nappaan lehden jos toisenkin pois pörröttävistä hiuksistani. Seasta löytyy pari havustakin.
Minulla oli aivan mahtava ilta Ahlan kanssa. Päädyimme rämpimään läheiseen metsään, ja kompastuin pieneen ojaan. Onnekseni oja oli pohjia myöten kuivunut Hakakosken helleaallon seurauksena. Vaatteeni toki eivät säästyneet luonnon tekemältä muovailulta, ja seuraavaksi kävelenkin pesuhuoneeseen ja vetäisen paidan pois päältäni. Työnnän kuraiset vaatteet pyykkikoneeseen ja alan tonkimaan pyykkikoria. Ehkä minulla olisi vielä jotain muutakin koneen täytteeksi. Saan lopulta miltei täyden koneen ja pistän sen pyörimään.
Haen itselleni mustan hupparin ja vetäisen sen ylleni. Astelen keittiöön, ja muistan etten ole vieläkään käynyt kaupassa. Katsahdan kelloon, ja totean sen olevan 9.
Kiiruhdan huoneeseeni ja vedän lähimmät löytämäni housut jalkoihini. Lähden hölkkäämään Alepalle.
×
Ehdin puolessa tunnissa takaisin kotiin ja olen ylpeä itsestäni. Sain myös ostettua vähän kaikenlaista tarpeellista, ja pääsen pitkästä aikaa nauttimaan oikeasti lämpimän ruuan. Nostelen puolilleen täytetyn kattilan sekä paistinpannun hellalle ja väännän nupeista lisää lämpöä kehiin. Ajattelin tehdä pastaa ja jauhelihakastiketta.
Kastike valmistuu ennen spagettia ja päätän veden kiehuessa käydä katselemassa Netflixin tarjonnasta itselleni jotain ajanvietettä. Olen kyllä nykyään ihan laiskimus, juuri ja juuri jaksan ruokaa laittaa ja senkin yhteydessä sarjat vain mielessä. Tai no milloin mä nyt olisin mitenkään kunnollisen reipas kansalainen ollutkaan. En milloinkaan.
Päädyn istumaan sohvannurkassa tunnin tai pari, ja innostuin syömään urhean annoksen juuri laittamaani gourmet ruokaa.
Puhelimeni piippaa sohvalla ja vaivaudun katsomaan, että kenen aiheuttama ilmoitus oli. Elias.
En ole puhunut Eliakselle sitten viime keskiviikon. Ehkä mun pitäis ryhdistäytyä ja kohdata entinen ystäväni. Avaan hieman vastahakoisesti keskustelumme.
Elias
Vittu nyt Kaarnakari! Alkais
vastaamaanRymy
Sori Elias, mutta mulla on
todellaki paljo muuta ajatel-
tavaa, ku se millon vastata sulle.Elias
VIHDOIN, oothan se säki elos,
mitä äijä on tehny nää päivät?Ei sua kämpilläkää oo näkyny,
ootko löytäny jonku muijan?Rymy
Montako kertaa oon sanonu,
että mä en ole naisten perään.Elias
Kyl sä viel joku päivä ymmärrät
suhteiden hyvän puolen.Rymy
Kyl mä suhteen voisin ottaa.
En vaa naisen kaa.Elias
Anteeks mut tää on ny vähä sus.
Ooks sä homo tai jotain?Rymy
Kyllä, entinen ystäväsi Rymy
Kaarnakari on homo.Elias
Miks vitussa? Hyi helvetti.
KAMU SEDANG MEMBACA
Murtuneiden sydänten silta
RomansaAskel uuteen ja tuntemattomaan voi monelle kuulostaa jännittävältä, jopa vähän pelottavalta. Joskus vanhoihin elämäntapoihin on kasvanut niin vahvasti kiinni, että niiden huonoja puolia ei edes huomaa. Muutoksia tehdään askel askeleelta. Joskus ki...