Islık

9 1 0
                                    

Okulda çok sıkılmamın etkisiyle yazma hobisini geri getiren bir hikaye.
————————————————————

Islık boş koridorda hızla bana doğru geliyordu. Aklımdan onlarca düşünce geçti. Sonraki hedefi ben miyim? Nasıl kendimi savunacağım? Savunabilecek miyim?... Hayatımın yükseliş noktasında neden bunlar oldu? Önümde sesin artmıyor ya da azalmıyor olduğunu gördüğümde kendimi buna hazırlamaya çalıştım ama olmadı.

Aklımdaki tek farkındalıkla, onları getiren tüm bu soru işaretleriyle kulağımdaki kusursuz ıslığı dinlerken doğruca önümde gölgeye, karanlığa bakıp, düşünüyordum ön görülemez geleceğimde neler olacağını.

7 saat önce...

Taksiciye uzattığım 100 lirayla "Üstü kalsın" diyip aceleyle arabanın kapısını açıp indim. Kapıyı istemeden sertçeyle kapatırken orta yaşlardaki taksici yardım için inerken yaptığıma homurdandığını umursamazken kendin çoktan bagajı açmış bavullarımı indirmiştim. Geç kalma korkusuyla hızla havalimanının içine girip işlemleri hallederken gözüm sürekli kolumdaki saatimdeydi. Yolculuğum Amerika'yaydı, Michigan eyaleti, Detroit şehri... yeni bir yabancı şirkette çalışmaya kabul edildim, yeni bir hayata da yolculuğa çıkıyorum.

"Efendim bineceğiniz uçakta arıza çıkmış bugün havalanamayacak." Karşımdaki kara kuzgun saçlı, aksine teni kalbi atmayan bir ölü kadar beyaz çalışana baktım şaşkın gözlerle ve kelimeleri zor toparlayarak sordum "Ama nasıl olur hanımefendi benim gitmem gerek acelem var 4 gün sonra işe başlayacağım, üstelik bir mesaj atmaktan acizsiniz!" *Akıllı insan az erken gider* diye kendi kendime düşünürken davranışımı hiç değiştirmedim.

"Beyefendi yapabileceğimiz bir şey yok maalesef, isterseniz 15 dakika sonra kalkacak bir uçak var, hatırladığım kadarıyla orada boş yerimiz vardı sizi oraya alalım? Arızalı uçağın iadeside bir kaç gün içinde banka hesabınıza yatacaktır."

Ne yaptığımı bilmez halde tek seçeneğin bu olduğunu düşündüm "Ücreti ne kadardı?" her türlü ücreti ödeyeceğim halde sordum. "2500 tl gibi ufak  bir fiyata hemde." Mükemmel şans diye buna derim. "Neden normalden daha kadar ucuz, acaba özel bir reklam olayı mı bu?" Sanki zamanım çokmuş gibi ne çok şey soruyordum bazen. "Uçağın şirketi Vengeance yeni bir işletme olduğu için normalden daha ucuza uçuşlar düzenliyor efendim, üstelik yeni oldukları için özel bir reklam verdiler bize, isterseniz artık sorular sormak yerine biletinizi alın buna da geç kalmak istemezsiniz." Kadının işini me güzel yönettiğini düşünmeden edemedim.

Tüm işlemleri hallettikten sonra büyük bir rahatlamayla koltuğuma oturdum, uçağın dışından oldukça geniş, uzun ve en belli olacak kısmı kesinlikle lükslüğüydü. İçide bilhassa dışına uygun şekilde şık ve konforluydu. Sanki bir özel jeti yolcu uçağı yapmışlar gibiydi ve yeni bir şirket olması sahi bunun garip olduğu düşüncesine karşı gelemedi. Canım arkadaşlarımla tüm gece, hatta tüm sabah veda günü yaptığımız ve içtiğimiz için çok fazla uykusuz kalmıştım, zaten uzun sürecek (beklenilenden fazla olacağından habersiz) bu yolculukta biraz uyumak çok iyi gelebileceği için kemerimi takıp gözlerimi yumdum.

😑

Havada kilometrelerce hızla uçan bir cismin içinde yaşandığından pek derin olmayan uykumdan kare olduğunu hissettiğim, karanlık, sonu belli olmayan bir ortamdan düştüğümü görerek uyandım. Öyle gerçekçiydi ki sanki koltuğumun dibine çekilmiştim. Kendime geldiğimde altıma yapma raddesinde koltuğumda kıvranıyor, bir yandan da yeni yeni görmeye başlayan gözlerimle kemer ışığının yanıp yanmadığını anlamaya çalışıyordum. Yanmadığını farkedince yerimden kalkıp sallana sallana tuvaletin yolunu tuttum.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jun 18 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

GölgeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin