Chap 2

141 4 0
                                    

Part 2

2 ½ years later...

Nda sedar.. mau habis sudah study saya. Hope saya dapat bantu husband saya lepas ni walaupun saya tiada pengalaman..sekurang-kurangnya saya ada basic..nasib baik Top janji mau tolong saya.. Berly tersenyum puas. Usahanya dekat 3 tahun hampir membuahkan hasil..

Tok..tok..tok...

“Yes..come in..” Berly bersuara malas.

“Madam,there someone want to see u downstair...” Bilang si Maid.

“Who?”

“She said she is your old friend..” Bilang si Maid lagi.

“My friend?” Berly segera bangun.

Siapa? Setahu saya mana ada kawan kolej yang tahu saya tinggal di mana. Hrmm..kawan lama? Siapa???

bertanda tanya sudah kepala si Berly. Dia keluar dari bilik si maid ikut dia dari belakang. Perlahan dia menuruni tangga dan melihat susuk tubuh seorang gadis yang berpakaian agak seksi. Gadis itu berdiri membelakanginya.

Berkulit putih gebu,bertubuh langsing sangat padan dengan dress ketat warna pink terang. Rambut berwarna merah pendek paras bahu. Siapa ni? Saya mana ada kawan yang macam ni?

“Hello..” Sapa si Berly. Wanita itu berpaling. Berly mengerutkan dahinya. Nda kenal pula! Siapa? Wanita itu tersenyum gembira. Dia terus berlari memeluk Berly.

“Finaly! I find you!” Jerit dia. Berly hanya mampu ikut senyum walaupun dia tidak tahu siapa wanita cantik itu.

“Im sorry..but..did I know u? Im so sorry..” Bilang Berly.

“Hei! Its me! Sara..remember? We run away from that puaka place!” Bilang si Sara. Mata Berly bulat besar. Dia seperti tidak percaya wanita itu adalah Sara. Sara yang sangat comel dan innocent suatu masa dahulu. Kini dia seorang wanita yang jauh berbeza.

Berly memeluk Sara melepaskan kerinduan pada wanita yang sekian lama dia tidak jumpa. Air mata jadi pengiring durang dua. Kerana wanita dihadapannya ini lah dia nekad untuk lari dari tempat puaka itu..dan kerana itu juga dia bertemu dengan Christian...

“Oh dear Sara! Saya hampir tidak kenal kau sudah! Kau jauh berbeza!” Berly menarik Sara duduk di sofa. Maid tadi kemudian datang membawa minuman. Sara hanya memerhatikan sahaja maid tersebut.

“Madam,tengahari mau makan apa?” Sempat tu maid tanya.

Berly memandang Sara. Kemudian dia senyum. Dia memegang mesra tangan maid tadi.

“Hari ni tolong masak special sikit boleh? Saya mau bawa kawan lama saya ni makan dengan saya..” Kata Berly dengan manja. Maid senyum.

“Boleh bah madam..nanti saya suruh chef masak special..”

“Tq..” Maid berlalu ke dapur.

“Sara,minumlah..lama kita tidak jumpa..” Bilang Berly mesra. Sara senyum.

“Why did they call u madam?” Bilang Sara kehairanan.

“Oh! Hrmm..actualy...” Berly pun menceritakan kisah dia bermula pada hari pertama mereka tiba dirumah itu dahulu. Sara hanya senyum mendengar cerita hebat si Berly.

“Now u..tell me how was your mom? Is she ok now?” Giliran si Berly pula. Sara menghelah nafas.

“Ya. But she not here now.”

“Where is she?”

“Traveling..”

“Wow! Your doing great Sara!”

RED BUTTERFLY SEASON 2Where stories live. Discover now