Part 8
Berly terbaring lemah dikatil bilik hotel. April dan Becka terpaksa pindah hotel sebab mau jaga si Berly. Tidak sampai hati durang mau kasih biar si Berly sendirian. Sudah pun jauh dari tempat sendiri.
“Berly,kau tidak mau call husband kau kah?” Becka risau sudah tengok keadaan si Berly. April picit-picit kepala si Berly.
“No..dia tidak tahu saya di sini. Saya tidak mau dia risau..”
“Kandungan kau ni?” Bilang lagi Becka.
“Biarla..nanti saja saya balik baru saya kasih tau dia..”
“Eii! Kau ni degil o..” Marah si April.
“Bukan degil bah. Saya cuma tidak mau dia risau..”
“Kau ni,memang patut dia risau. Bini dia sini di spain sturang..mengandung lagi!” Becka cubit kaki si Berly.
“Aduii! Ish..biar la ba..saya buli jaga diri sendiri juga..”
“Buli jaga? Kalau saya sama Becka tiada sini apa macam kau?”
“Itulah nasib saya bagus..terjumpa kamu dua sini..”
“Bukan selalu kau bernasib bagus Berly..janganlah degil..” Bebel si Becka.
“Kamu dua ni..janganlah bah risau betul bah..saya yang mengandung pun ok saja..”
“Itu kau..kau ni memang degil bah. Saya call Christian lah..mau?” April ambil hp si Berly.
“Jangan..tolonglah. Saya tidak mau Christian tau saya di sini..”
“Kenapa juga?”
“Please...”
“Kau ni Berly...bila kau punya flight balik ni?” Becka tengok si Berly.
“Lusa..”
“Lusa? Kami pula lusa punya lusa lagi. Kau buli kah naik flight sendiri?”
“Buli bah..saya sudah biasa juga..”
“Risau pula saya..”
Berly berpusing dan berpura-pura menutup matanya. Dear..how I need u now..Im dying miss u.. and got our baby in my stomach..its ur baby..I will protect our baby.. I want go home..I miss home..I miss u dear.. But im afraid u still hate me..
mengalir air mata si Berly ingat sama si Christian...
******
“Im back!” Top masuk rumah dengan keadaan gembira. Tetapi wajahnya berubah apabila melihat semua maid dan Marta bermuram.
“Kenapa ni? Kamu nda suka saya balik kah?” Bilang Top.
“Suka..”
“Jadi kenapa begini muka kamu semua ni?”
“Kami sedih...”
“Sedih sebab?”
“Madam...”
“Kenapa si Berly?” cemas sudah muka si Top.
“Madam sudah pergi dari rumah?”
“What?! Why?! What happen?”
“Bagus Tuan tanya sama Master lah..kami..dekat 2 minggu sudah madam tidak balik..”
“Kenapa Marta? Kenapa sampai boleh jadi begini? Abang mana?”
“Master belum balik lagi..”
“Tu kawan si Berly mana?”
“Dia lah yang banyak timbulkan masalah di rumah ni tuan..”
“Sudah saya agak. Apalah sudah tu perempuan buat! Kenapa sampai Berly lari dari rumah..?”
“Kami risaukan madam..madam bukan biasa jalan sendiri..”
“Jalan sendiri? Maksud kamu tiada guard ikut dia?”
“Tiada..dia tidak mau guard ikut dia..”
“Jadi abang kasih biar saja?!”
“Ya. Bila saya kasih tau Master pasal madam,master cakap dia tidak mau dengar...”
“What the hell!! kenapa buli jadi sampai begini?!”
Top duduk di sofa. Fikirannya mulai kusut dan risau memikirkan kakak ipar dia yang entah berada di mana.
******
“Kenapa abang tidak cari?”“Dia sudah besar. Pandai keluar pandai lah balik..”
“Macam mana dia mau balik kalau abang sudah halau dia? Abang fikir la bah..”
“Macam abang cakap tadi,dia sudah besar..”
“Abang pun tahu juga wife abang tu manja kan. Dia bukan biasa dengan orang sekeliling..abang tidak risau dia kena apa-apa kah?”
“Jangan cakap bukan-bukan..dia ok saja tu..”
“Abang tidak takut dia kena culik? Musuh abang tu ramai..”
“Stop it Top..there is nothing will happen. She will be fine!”
“Fine? A u sure Mr Christian Jorim?”
“Stop it Top!”
“Lebih baik abang berdoa lah dia ok. I dont think she will be ok. Mesti akan ada masalah besar! Dan abang akan menyesal!”
Top terus keluar dari labrary.
“Arggg!!!!! shit!” marah Christian.
Kimberly where a you?! Please come back! Christian terduduk dilantai. 2 minggu dia cuba mengawal hati dan perasannya. Rindunya sudah membuak-buak.kalau saja dia tidak dapat mengawal emosi mungkin dia sudah jadi gila memikirkan di mana isterinya berada..
kenapa kau ego Christian?kenapa?! Kenapa kau tidak akui yang kau risaukan dia? Kenapa? Dia isteri kau! Kenapa kau tidak cari dia?!
Christian memarahi dirinya sendiri. Terasa sangat bodoh kerana dikawal oleh ego seorang lelaki..kalau saja dia bagi peluang sama si Berly hari tu mesti Berly tidak akan lari..kerinduannya mulai mengambil alih keegoannya..rindu sama si Berly..
senyum tawa riang dan sifat kemanjaan si Berly mulai menghantui dirinya..setiap sudut ruang di rumah dia mulai melihat bayangan Berly..tersenyum dengan lagak manjanya..
its realy hurt me..Im deathly miss u Berly..where a u..please..come back home..I need u..I feel like im lost without u baby..
my baby Kimberly..please.... Christian menangis sendirian didalam labrary..kesepian mula terasa..
******
“Damn! Saya mesti cari si Berly!” Top menghempas pintu biliknya.“Mana saya mau cari kau ni Berly? Kenapalah kau lari? Macamlah kau tidak biasa kena marah sama tu NAGA. Kenapa fkiran kau singkat betul?! Arggg!
Top baring di katilnya. Dia berfikir di mana sudah si Berly. Selama ini dia selalu melindungi Berly tapi kejadian ini luar dari kawalan dia dan dia tidak berada di sini ketika itu.
Sara. I knew it! Memang ada masalah sama ni perempuan! Arg! Berly kenapala kau degil! Kalau kau dengar cakap saya mesti kau tidak begini!
Tok..tok..tok... (pintu diketuk)
“Come in!” Top memberi arahan.
“Tuan, saya risau pasal madam..” Marta berdiri di hadapan Top.
“Me too marta...mana saya mau cari dia sekarang? Sudahlah dia tu tidak perna bergaul bebas sama orang luar. Macam mana dia mau face alone..?” sedih muka si Top.
“Tuan tidak call madam?”
“Sudah. Dari semalam saya call tidak dapat. Gosh! Di mana dia?!”
“Beberapa hari ni saya bermimpi pasal madam..hati saya tidak tenang. Macam ada perkara buruk mau jadi..”
“Marta,jangan buat saya tambah risau..”
Top tunduk. Fikirannya melayang memikirkan Berly..