Part 11
“Tuan!” Christian berpaling. Dia menoleh melihat Boy yang berlari dengan laju kearahnya.
“Tuan! Tengok ni!” Boy menyerahkan hpnya. Christian ambil.
“Sial! Siapa punya kerja ni!!” Christian mengaum di hadapan orang ramai yang sedang menanti untuk check in. Top datang menghampiri.
“Why?!” Top terus ambil tu hp si Boy.
“Shit!” Top.
“Patutlah aku rasa tidak sedap hati!! Boy call Tommy! I need to fly now!” Semua mata melihat kearah Christian yang sudah menjerit seperti singa kelaparan.
Berly! Hold on baby! Wait for me! Christian terus berjalan dengan laju diikuti Top,Boy dan beberapa orang guard. Boy terus menghubungi Tommy untuk pesawat peribadi.
“Siapa yang buat macam ni?!” Top tengok Christian.
“Suzane!” Christian.
“Who the hell she is?!” Top.
“Ling Ling youngers sister! Damn! Dia mesti mau balas dendam pasal adik dia!” Christian
“What?! U know?” Top.
“Thats why I never let Berly leave without guard!” Christian.
“Where we gonna find her?!” Top.
“Thailand!” Christian.
“What? A u crazy?! That thailand. Not our country! You dont have any contact or saporter there! Gosz! Christian Jorim!” Top seperti singa muda kelaparan.
“What did you call me?” Christian menoleh dan memandang Top dengan pandangan tajam.
“Christian Jorim!” Jerit Top.
“Thats right! Im Christian Jorim. There is no country gangster dont know me..my people all around the world! So shut up ur big mouth!” Bilang Christian dengan tenang tapi masih membara.
Top terpaku mendengar kata-kata abangnya. Selama ini dia hanya tahu abangnya ramai pengikut di sekitar kawasan tempatan. Dia tidak menyangka abangnya mempunyai pengaruh di luar negara. Top ketawa gembira dan melompat-lompat sambil memeluk abangnya.
“Stop it Top! Kita ada mission! To save my wife and my baby!” Marah Christian. Rimas dipeluk oleh Top.
“Ok..ok..ok.. lets bring her home!” Top menarik nafas.
******
Saya mesti cari cara keluar dari sini. That langguage! Oh my god! Saya di Thailand ka ni? Kenapa tu bahasa lain? No! No! Saya mesti cari jalan keluar!Berly mengusap perutnya. Baby dont worry,mommy will brings you out from this hell. They will never can hurt you baby..trust mommy ok..
Nasib baik tangan dan kaki Berly tidak diikat. Dia hanya dikurung didalam sebuah bilik. Berly melihat tingkap kecil itu. Dia menarik nafas dalam-dalam.
Dear god please help me this time... Berly berjalan dan cuba memanjat sedikit untuk menaikkan tubuhnya keluar dari tingkap yang kecil. Dia beruntung tubuhnya kecil dan langsing. Berly cuba menyubuk jika ada sesiapa di luar. Setelah dia memastikan keadaan selamat. Berly terus melompat keluar. Dia berjalan sambil tubuhnya melekat pada dinding. Kawasan sekitar terasa amat asing untuk dirinya.
Shit! Mana saya mau lari ni?! Mati akal sudah si Berly.
Meow...meow..meow... Berly terpandang seekor kucing putih sedang berdiri melihatnya tidak jauh dari dia. Berly menelan air liur. Tanpa berfikir panjang Berly terus mengekori langkah kucing tersebut. Dia berjalan masuk kedalam kawasan hutan.