Part 16
Christian berjalan menghampiri merapati batu besar itu. Jantungnya berdebar-debar untuk bersemuka dengan Berly..dia melangkah perlahan. Saat dia menoleh dan cuba bersemuka dengan Berly..
“Baby! Berly! What happen?!” Christian mengangkat tubuh Berly yang terbaring di tanah tidak sedarkan diri.
Danny yang mendengar jeritan Christian terus berlari kearah Christian. Mabel dan Santiana mengikutinya.
“What happen?!” Danny.
“Oh no! She must be tired. She pregnant!” Jerit si Mabel.
“Berly..please wake up..” Christian memeluk dan mencium dahi isterinya berkali-kali.
“Lets bring he home..” Mabel.
Kemudian Christian mengangkat tubuh Berly dan mereka semua mengekori langkah Mabel dan Santiana balik ke perkampungan orang asli.
Christian memeluk tubuh isteri yang sudah terlalu lama dia rindui. Sepanjang perjalanan air mata lelakinya mengalir. Hatinya sedih dan sakit melihat keadaan Berly yang terpaksa melalui hari-hari sukar tanpa dirinya..
dear god..please dont take her from me..I love my wife...
sampai saja dikawasan perkampungan. Semua orang-orang asli memerhatikan mereka. Momoga datang menghampiri tubuh Berly.
“Dia lemah! Cepat bawa dia masuk ke rumah saya!” Arah Momoga. Christian hanya menurut sahaja walaupun dia tidak mengenali momoga.
Christian membaringkan tubuh isterinya. Dia duduk melutut sambil beberapa kali mengesat air matanya.
Dia memerhatikan sahaja isterinya di rawat oleh momoga agar Berly cepat sedar. Dia benar-benar risau melihat keadaan Berly yang sangat lemah.
******
Mabel menelan air liurnya. Dia memandang wajah Danny dan Top yang serius dihadapannya.“Why dont you tell me?” Danny.
“Macam mana saya mau kasih tau? Hutan ni! Mana ada line. Lagipun mana saya tau dia tu isteri Christian..” Mabel.
“Hrmm! Menjawab!” Danny.
“Kena tanya,memangla saya jawab!”Mabel.
“Nasib baik dia ok.”Danny.
“Welcome!”Mabel.
Danny menjeling adiknya. Top hanya tersenyum melihat gelagat dua beradik itu.
“Apa-apa pun thank you Mabel,thank you Santiana. Kamu sudah kasih selamat kakak ipar saya..” Top.
“Bukan kami yang jumpa dia. Orang asli lain yang jumpa dia. Kebetulan saja saya ada di sini..” Mabel.
“Thank god Berly jumpa ni perkampungan. She so lucky!” Top.
“Ya..so lucky!” Danny.
“She lucky because her baby!” Mabel.
“Thanks to the baby!” Top dan Danny.
Becka dan April baru sahaja keluar dari bilik Berly. Masing-maisng muka sedih. Sedih Berly belum sedarkan diri lagi.
“Did she wake up?” Top. April geleng kepala.
“She must be tired tu. Baru juga dia memburu tu rusa!” Mabel.
“What?! She prenant and u let her hunting?!” Danny.
“Oh! Come on! Baru berapa minggu tu kandungan. Plus nanti momoga bantu doa..” Mabel dan Santiana senyum.
Danny geleng kepala.