Part 20 (final)
Top merenug Christian dengan tajam.
“Why me?” Top.
“Because you my only one brother..come on!” Christian.
“You know I love April. Tiada perempuan yang boleh ganti tempat dia. Hanya dia boleh jadi pengantin saya!” Top.
“Top,I never ask for your help before. Only this time..can you do it for me?” Christian.
Top menarik nafas. Permintaan Christian sangat berat untuk dia. Berly pula hanya mendiamkan diri.
Sudahpun si April tu cousin dia, dia macam tidak peduli pula bila si Christian mau kasih jodoh saya sama perempuan lain!
“Who the hell she is?!” Top.
“Dia wanita yang cantik. Lagi cantik dari April. Kau mesti suka!” Christian.
“Baiklah. Tapi jangan harapkan apa-apa dari saya! Jika pertunangan ini tidak berjalan lancar,jangan salahkan saya.” Top terus berlalu.
Berly melihat Christian dengan pandangan sedih. Dia tahu pasti Top terpaksa melakukan semua ni. Dia mengusap perutnya.
“Everythings gonna be ok baby..dont worry..” Christian tahu Berly risau.
Dia terpaksa lakukan ini untuk Top. Dia tahu Top mesti akan bahagia dengan pilihannya.
*******
Top berjalan masuk kedalam dewan. Dia sangat segak dengan toxedo putih. Rambutnya tersisir tepi kemas menambahkan kekacakannya. Semua mata wanita didalam dewan tertumpu kepadanya. Top masih berlagak tenang.
Kamu cantik macam mana sekali pun,tetap juga si April saya mau! Puiik! Kalau bukan sebab abang,pertunangan ni tidak akan jadi! April..im so sorry. I have too. Just give me a time..wait for me..
Top duduk disamping abangnya Christian. Berly berada didalam bilik hotel sedang menyarungkan cincin dijari wanita yang bakal ditunangkan dengan dia.
Siapalah wanita malang tu? Habis kau saya kerjakan sampai kau minta putus tunang! Jangan harap kau dapat ganti tempat si April! Puik! Puik! Puik!
“Can you smile?” Christian mengusik Top. Top menarik muka masam. Rasa geram sama perangai abang dia. Selalunya dia yang akan menyakat Christian. Kali dia betul-betul kena troll!
“Cuba abang di tempat saya. Dapat smile ka tidak!” Top.
“Ooops! Too hots!” Christian masih mau mengusik.
“Stop it bro!” Top mulai geram.
“hei! Congrats!” Danny datang menepuk bahu Top dari belakang. Top berpusing. Dia terkejut melihat Becka memeluk lengan Danny.
“Kamu dua?” Top hairan. Christian senyum-senyum.
“Well..tengok oranglah..” Danny.
“But how?! Jadi sekarang saya saja yang frush ka ni?!” Top.
“Kena kerja keras bro. Kau fikir senangkah saya mau kasih tunduk ni singa betina?” Danny bisik di telinga si Top.
“Hah?!” Top makin hairan.
“Kamu cerita-cerita la dulu. Saya mau naik pigi tempat si Berly.” Becka senyum dan terus kasih tinggal dorang.
“Fuh! Kau tengok ni!” Danny buka dua butang baju dia. Dia tunjuk kesan parut di dada dia.
“Kenapa tu?” Top.
“Ni la usaha saya mau kasih tunduk tu singa betina..” Danny sapu-sapu tu parut dia.