Vandaag de dag nadat Ro het heeft uitgemaakt. Mijn hard voelt gebroken en ik ben opzoek naar een verklaring waar het vandaan komt, maar gevonden heb ik hem nog niet. Ik heb de hele nacht wakker gelegen van zijn woorden. Zou hij vreemd gegaan zijn? Is het omdat ik nu hier zit? Vind hij mij te moeilijk? Ben ik niet leuk genoeg? Een klein handje uit de vragen die ik heb. Ik moet naar school of ik daar nu zin in heb of niet. Ik heb al geprobeerd om thuis te blijven, maar dat lukte niet. Papa en mama zeiden: "Al het begin is moeilijk, lieverd het komt goed." Ja voor hun makkelijk praten zij hadden een keus of ze hier heen wilde, ik niet.
Dus daar zit ik weer in de schoolbus. Op weg naar de plek dat nog net niet lijkt op de hel, maar zeker in de prijzen zou vallen als er een verkiezing van zou zijn. Ik heb vandaag geen dansen. Ik denk wel dat ik de danszaal ga op zoeken, want ik moet gewoon alle emoties er even uit dansen.
Na een half uur in de bus te zitten ben ik op school. Ik loop het schoolplein op en loop dan het gebouw in. De eerste uren zijn wel oké wiskunde en geschiedenis. Wiskunde is een van mijn beste vakken en geschiedenis is gewoon een uurtje luisteren en dat is prima te doen. Tot het derde uur, GYM! Niet dat ik zo slecht ben in gym, maar om wat er is gebeurd in de kleedkamer tijdens het omkleden.
Flashback
"Hey kijk daar is onze Viking," "IJskoningin zou je bedoelen," de populaire meiden zijn aan het giechelen en roddelen nadat ze mij er op hebben gewezen dat ik uit Noorwegen kom. Ik negeer het of ja dat probeer ik. Ik probeer me zo snel mogelijk om te kleden. Ik voel langs alle kanten de meningen en oordelen branden op mijn lichaam. Na ons schooltenue aan getrokken te hebben. Wat naar mijn mening best wat te sexy is voor een school outfit, maar ik leg me er bij neer. Het bestaat namelijk uit een rood kort cheerleader rokje met een wit sport topje zonder mouwen. Vooral dat rokje vind ik net een streep te ver, maar het is zo en ik kan er weinig aan veranderen.
Als ik de zaal binnen loop zie dat het voetbal is. Oké moet goed komen, ik ben er niet mega slecht in en een beetje dribbelen moet wel lukken.Dat was te snel gedacht, want toen de populaire meiden binnen kwamen en begonnen te voetballen wist ik weer waarom het vrouwenteam van de VS altijd won bij wedstrijden. Deze meiden komen namelijk echt goed voetballen en degene die het niet konden voetballen die maakte er dan een lolletje van. Ik zat aan de kant te wachten totdat de les zou beginnen. We begonnen met op warmen zes rondjes rond de gymzaal. Tijdens het rondjes lopen heb ik nog wat tikken op mijn enkels gekregen. Dan over het voetballen zelf zullen we dan maar niet praten.
7de en 8ste vallen uit dus heb ik tijd om nog even naar de danszaal te gaan. Je bent hier namelijk verplicht om tot je 10de op school te zijn. Ik gooi mijn tas neer in de hoek van de zaal en trek mijn trui uit, want daar onder had ik nog een croptop zitten. Ik zet de muziek in mijn oortje iets harder aan en begin met dansen. Ik improviseer iets en probeer zo alles wat er is gebeurd er uit te dansen. Het is heerlijk voelt bevrijdend de bewegingen, het ritme van de muziek, de bubbel om me heen en weer eens goed op mijn niveau te dansen. "Onze ijsprinses is zich zeker weer aan het uitsloven om bij Lyo beter te vallen of niet Viking?" Hoor ik de populaire meiden zeggen. Ik kijk ze aan met een blik of ze het echt menen. "Nou volgens mij zijn deze aandacht sletjes gewoon een beetje jaloers, want veel verder dan het peuterballet zijn ze nooit gekomen of wel?" Zegt een meisje die in de hoek op tafel zit. Ik heb haar niet eens op gemerkt. Hoe lang zat ze daar al? "Of wel Julie?" Zegt dat meisje nog eens waar mee ze Julie stil krijgt. "Kom meiden volgens mij voelt iemand zich hier te goed, veel plezier ijssprinses!" Zegt Julie bitchie en draait ze zich om en de andere volgen haar. Ik loop naar dat meisje op de toe. "Dankjewel dat je het voor me opnam, hoe heet je eigenlijk?" Vraag ik haar. "Hazel Jazz, maar je mag me Hazel noemen. Hoe heet jij?" "Jools, aangenaam," "Maar waarom nam je het voor me op?" "Omdat ze echt tegen zoveel mensen gemeen zijn en je het niet zomaar over je heen moet laten komen." "Dankje," "trouwens je bent echt mega goed. Ik kwam binnen en je zat zo in je dans dat ik je niet stoorde en gewoon bleef kijken. Wat doe je hier dan eigenlijk als je zo goed bent, want het niveau is hier echt heel laag," "Lang verhaal, maar komt er op neer mijn vader heeft nieuw werk, verhuizing en dit even de enige optie was. Maar dat het niveau hier laag dat had ik zelf ook al gezien, maar er is nu niks aan te doen. Maar wat wil jij hier eigenlijk komen doen?" "Oh niks ik was gewoon op zoek naar iemand. Niks bijzonders." Zo kletsen we nog wel even de tussen uren vliegen voorbij. Haze is echt een hee aardig meisje. Ik kan het nu al best goed met haar vinden. Eind van het gesprek vraagt ze of ik in de pauze bij haar vrienden wil zitten en dat wijs ik natuurlijk niet af.De pauze is aangebroken ik heb het hele tussen uur nog met Hazel zitten kletsen. Ze is een aardig meisje het is me al wel opgevallen dat ze stevig in haar schoenen staat en dat ze weet wie ze is. Iets wat ik heel knap vind van haar. Ik heb soms dat ik niet eens een idee wie ik ben dus hier kan ik alleen maar heel erg tegen op kijken. Als het pauze is ga ik bij Hazel en haar vrienden zitten. Hazel kust ik gok haar vriendje op de mond en gaat dan naast hem zitten. "Ik heb Jools meegenomen ze is nieuw en ik ben haar net tegen gekomen toen ik in de danszaal zat. Ze is zeer getalenteerd." "Dankje," Zeg ik en kijk haar aan. "aangenaam ik ben Liz de zus van Hazel en dit zijn Puck, Doris, Juna, Jules, Benjamin en Jude." "Hey," Zeg ik ongemakkelijk. Heel gemakkelijk ben ik hier niet bij. De meeste zijn erg knap vooral Juna en Doris hun haar is prachtig donker bruin haar, mooi vol en dik. Jude lijkt een beetje een nerd in tegenstelling tot Benjamin hij is erg breed en heeft mooie camel kleurige krullen. Ik eet mijn eten op en luister een beetje naar wat ze allemaal zeggen. Zelf meng ik me, maar een beetje in het gesprek.
"Jools heb je zin om vrijdag te komen? We gaan chillen bij ons." Vraagt Hazel een beetje onverwacht. "Ja is goed gezellig hoe laat?" "Kan je om 21:00 bij ons zijn ik zal ons adres nog doorsturen."
JE LEEST
Het meisje aan het meer
Ficção AdolescenteWanneer Jools verhuist naar het midden van Amerika zal ze een nieuwe start moeten maken. Een nieuwe dansschool moeten vinden, nieuwe vrienden, nieuwe school en dit is alles waar is Jools nou niet echt heel goed in is. Zich aanpassen aan een nieuwe s...