Ep.1 ❤musuhan?❤

98 10 1
                                    


PERINGATAN SEBELUM MEMBACA!

Jika ada masalah bahasa dan typo atau ceritanya kurang menarik
Maaf ya mohon jangan di benci dan beri komen jika ada kesalahan...





Di pagi yang indah,terdapat seorang gadis yang sedang menyediakan sarapan ..Gadis berumur 19 tahun ini yang bernama Seo haechan menyelesaikan kerjanya lalu bersiap untuk membangunkan seseorang..

Tok! Tok! Tok!

"Jihan ah" ketikanya di pintu jihan Atau seo jihan iaitu adik perempuannya..

Ceklek!

"Oh,eonni selamat pagi!" Ucapnya tersenyum riang dan sudah rapi dengan pakaian sekolahnya..

"Sudah bangun rupanya,dah jom serapan" ajak haechan

"Ayuk" sahut jihan

Saat mereka serapan,Jihan melihat penampilan haechan yang seperti biasa saja pun bertanya "eonni ah,tak pergi kolej ke?"

"Belum jadualnya jihan,eonni masuk pukul 9 nanti" jawab haechan

"Oh.."ucap jihan singkat

"Adek nampak pelik lah hari ni" haechan

"Pelik apanya?" Tanya jihan

" ya,selalunya Jihan lambat bangun Tapi sekarang-"

"Nampaknya,sekarang dah nak pukul 7:30 lah..adek gerak dulu ya eonni,bye" ucap Jihan memotong kata2 haechan dan terus pergi..

"Jihan2,kelang kabut sanggat dia ni" haechan mengelengkan kepalanya melihat tingkah sang adik..

Sedangkan di sisi lain,seorang lelaki menekan jam loncengnya dengan kasar kerana bising sekali..

Apalagi pintu nya di ketuk dalam masa yang sama "Jisung ah,ireona..ini Dah pagi kenapa tak bangun lagi" sang ibu membangunkan anaknya yang bernama jisung atau Park jisung..

Dia menutup kepalanya dengan bantal "bising lah ma" jawabnya dari dalam

"Mama tanya ni,Ji tak masuk kelas ke hari ni? " tanya mama jisung dari luar..jisung Duduk dari dari baringnya dengan wajah yang masih mengantuk..

"Tak! Aduh..kelas Jisung pukul 9 ,ini masih awal lah" jawab nya kesal

"Yalah,suka hati kamu lah nak banggun atau tak..yang penting mama dah tahu jam nak masuk kelas kamu hari ni" ucap mamanya..

"Iya2! Mama jangan ganggu tidur ji boleh tak" jisung mengusak rambutnya

" hm,yelah" akhirnya lalu pergi..

Jisung menghelah nafas, menarik selimutnya lalu berbaring semula..

___💘 ___

Di sekolah menengah (SMA),kelas jihan.. dia membawa beberapa buku latihan dan di hulurnya mungkin si pemiliknya "ini buku korang" ucapnya takut2..

Sedangkan beberapa orang itu memeriksa buku yang baru saja jihan bagi tadi " sudah siap rupanya" suara seorang gadis antara si pemilik dari buku tersebut ..

"Rupanya,pantas juga kau siapakan.." ucap satu lagi perempuan di situ..

" Iya, padahal kerjanya banyak" sahut seorang lelaki

"Kau minta tolong dengan siapa ah?" Tanya perempuan yang pertama berucap tadi..

Jihan yang mendengar itu mengeleng kepalanya laju "Tak,aku siapan kerja ni sorang je sumpah!" Jihan..

Benci Jadi Cinta! (Jihyuck)Where stories live. Discover now