eilfky teşekkür ederim (:
1- İlk olarak, eilfky kimdir?
Öncelikle ismim Elif Kaya kendimden kısaca bahsedecek olursam okumayı seven, konuşmaktansa dinlemeyi tercih eden ve henüz üniversite öğrencisi olan 22 yaşında bir genç kız diyebilirim.
2- Ne zaman ve nasıl bir olayla yazmaya başladın ?
İşin aslı yazmak gibi düşüncelerim hiç olmadı. Ama uzun zaman ve çok sayıda roman, kitap okuyunca zihnimde istemsizce olay örgüleri hayat bulmaya başladı. Bunu çokça dile getiririm; bana göre yazmak hiç var olmamış insanların hayatlarına hayalet olarak girmek gibi bir şeydi. Ve ilk kurgumu yazmam da yaralı bir adam ve acılı bir kadının hayatında hayalet olmak istememle başladı. Bahsettiğim kurgunun adı Kafes ve ne kadar amatörce ve yazma denemelerimin ilki olmuş olsa da bende yeri her daim özel olacak.
3- Burada yazmak sana ne kazandırdı diye sorsam?
İnsan. Bana en büyük kazancı insan oldu. Hiç görmeden konuşabileceğim, iyi dilekler alabildiğim ve her yorumunu okuduğumda tebessüm edebildiğim sayısız insan kazandım. En büyük kazancım bu oldu.
4- İdolüm dediğin bir yazar var mı?
İdolüm diyebileceğim bir yazarım henüz yok. Ama romanlarında işlediği duyguları ve olay örgüsünü okurlarına ulaştırabilen her yazara derin bir saygı duyuyorum.
5- Peki en başka olan kurgun hangisi? Neden?
Her kurgum bende bambaşka yerlerdeler. Bu soru biraz en çok hangi parmağını seviyorsun gibi. Kesin bir cevabı veremeyeceğin türden bir soru. Ben her kurguma kendimi, ruhumu, zamanımı ve sevdiklerimden kısarak eklemeler yaptım. Tüm samimiyetimle bir hayal kurdum ve bu hayali okurlarıma sundum. O yüzden her kurgum benim için en başka olan. Galiba epey politik bir cevap verdim :)
6- Yazarken dikkat etiğin unsurlar nelerdir?
Yazarken içtenliğe çok dikkat ediyorum. Yazarken hissettiğim duyguları, okuyanlarında hissetmesini istiyorum ve elimden geldikçe de bunun için çabalıyorum. Çok şükür çoğu zaman bu çabalarımın güzel karşılıkları oluyor; ağlayarak yazdığım satırlara göz yaşı döken, güldüğüm satırlara gülen çok okurla karşılaştım. Bence bu verdiğim emeğin en güzel ödülüydü.
7- Bu işte hep benimleydi diyebileceğin biri var mı?
Beni yazmaya teşvik eden bir arkadaşım vardı. Şu an o dostluğu sürdüremesek de verdiği akılcı önerileri elimden geldikçe uygulamaya çalıştım. Onun dışında burada tanıştığım ve güzel arkadaşlıklar kurduğu birkaç arkadaşım var senin aracılığınla da onlara bolca selam gönderiyorum; Esra, Hilal, Berivan ve Büşra sizi seviyorum kızlar desteğiniz benim için çok kıymetli.
8- Bir kitap karakteri olsaydın bu hangisi? Neden?
Küçük Prens'teki gül olmak isterdim. Bir canlının bu denli güzel ve saf sevildiğini okumak beni çok heyecanlandırmıştı. Bu yüzden kısa bir an için bile olsa Küçük Prens'in çok sevdiği gülü olmak, çok sevilmek isterdim.
9- Yazarken nasıl duygular içerisinde oluyorsun diye sorsam?
Bu ne yazdığıma göre değişiklik gösteriyor. Duygusal bölümlerde ağladığım da oluyor iç çektiğim de bunun yanı sıra eğlenceli bölümlerde güldüğüm de oluyor. O an yazdığım bölüme göre ruh halim değişiyor bile diyebilirim.
10- Son olarak gelecekte kendini nerede ve nasıl görmek istersin?
Şu an psikoloji öğrencisiyim ve umarım mesleğimi hakkıyla yerine getirebilecek donanıma sahip olarak yardım eli bekleyen insanlara destek olabilirim. Gelecek ulaşılması çok kolay görünen ama çokça çaba gerektiren bir oluş. Hani derler ya insan planlar kurarken kader gülermiş, diye. Biz planlar kuralım kader bize bizim için güzel gülsün.
Umarım istediğin her şey gönlünce senin olur. Beni kırmayıp sorularıma cevap verdiğin için çok teşekkür ederim (:
Asıl bu güzel sohbet için ben teşekkür ederim. Sen ve okurların için her şey çok güzel olsun, çiçekli bahçeleriniz hiç solmasın:) sağlıcakla kalın.
Ya çokkk teşekkürler(: ve rica ederim. Aynı şeyler senin içinde geçerli
eilfky yazarımıza buradan soru sorabilirsiniz.
Bol bol yorum ve oy istiyorum (:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YAZAR KÖŞESİ
Cerita PendekWattped üzerinde yazan yazarların bilinmeyenlerini soruyoruz... Hadi sende gel en sevdiğin kitabın yazarı hakkında bilmediğin şeyler öğren.