"BOE" roept Vince luid als hij de woonkamer van Caro binnenkomt. Zij slaakt een gil en draait zich geschrokken om. "Vince" zucht ze terwijl ze hem een speelse duw geeft. "Ik schrok" vervolgt ze terwijl ze naar hem toestapt. "Sorry ik zal het goedmaken" zegt hij lachend. Hij neemt haar hoofd vast en kust haar lippen. "Beter?", vraagt hij na de kus. Ze kijkt bedenkelijk. Vince lacht en wilt haar opnieuw kussen tot de bel gaat. "Dat zal de rest zijn" zegt Caro. Vince knikt en laat haar los. "En mijn kus?", vraagt Caro lachend. Vince haalt zijn schouders op en gaat de deur openen. Caro glimlacht en werkt haar make-up nog snel bij.
Het is Halloweenavond en ze hebben met de vrienden afgesproken om langs deuren te gaan om 'trick or treat' te doen en daarna horrorfilms te kijken. 'Trick or treat' lijkt misschien kinderachtig maar ze vonden het wel een grappig idee. Ze hebben afgesproken om allemaal verkleed te komen. Caro en Emma hebben matching fits net als Camille en Maria. Caro is verkleed als engel en Emma als duivel. Camille en Maria zijn verkleed als Cher en Dionne van 'Clueless'. Het zijn ook Maria en Camille die aan de deur staan.
"Hey" zegt Camille vrolijk terwijl ze naar binnen stapt. Maria volgt haar en ze gaan samen met Vince naar binnen. "Hey oh jullie zien er zo leuk uit" zegt Caro als ze Camille en Maria ziet binnenkomen. "Cher en Dionne tot uw dienst" zegt Camille terwijl ze een buiging maakt. "Jij ziet er ook goed uit" zegt Vince tegen Caro terwijl hij achter haar gaat staan. "Oh maar jij ook hoor" zegt ze terwijl ze haar hand op zijn wang legt. Hij geeft haar een kus in haar hals en ze glimlacht. Vince heeft een zombie kostuum aan. Basic, maar wel mooi.
Als ze de bel horen gaan doet Caro de deur open. Ze is verbaasd als ze niemand voor de deur ziet staan. Ze wilt naar buiten stappen om te gaan kijken wie er is maar opeens springen Yemi en Emma voor haar neus. Caro gilt en zet een paar stappen achteruit. Emma en Yemi geven elkaar een high five en lachen dan. Als Caro bekomen is van de schrik kijkt ze hun lachend aan. Yemi heeft een vampierkostuum aan en hij is er best trots op. "Kom binnen" zegt Caro terwijl ze opzij stapt. Emma en Yemi gaan naar binnen en ze maken hun allemaal klaar voor hun tocht.
Iedereen krijgt een pompoenbakje voor hun snoep in te doen. "Iedereen klaar?" Vraagt Caro. Ze knikken en besluiten te vertrekken. "Wacht gaan we allemaal te samen?", vraagt Yemi als ze buiten zijn. "Kunnen we niet beter in duo's gaan?", vervolgt hij. De anderen beamen en al snel staan de meisjes in hun duo's. Wat betekent dat Yemi en Vince ook een duo zijn. Ze bespreken nog snel welke straten ze gaan doen en spreken een punt af waar ze terug afspreken als ze klaar zijn. Caro en Vince geven nog snel een kus voor ze elk een andere kant op gaan.
Het gaat heel vlot bij Caro en Emma. Na ongeveer een half uur zijn hun bakjes al bijna vol. "We hadden grotere moeten nemen" zegt Emma als ze naar haar bakje kijkt. Caro lacht en ze stappen naar het volgende huis. Bij Camille en Maria gaat het een stuk minder vlot. De meeste mensen geven maar 1 snoepje of sommige doen niet eens open. "Euhm onbeleefd!", zegt Camille luid wanneer de deur voor hun wordt toegegooid. "Camille" zegt Maria geërgerd terwijl ze Camille wegduwt van de deur. "Ja wat? Het is toch zo!", gaat Camille verder. Ze stappen verder tot ze opeens een geluid achter hun horen.
"Wat was dat?", vraagt Camille die zich in paniek omgedraaid heeft. Maria volgt haar voorbeeld en ze kijken rond. Ze hebben niet door dat Caro en Emma achter hun komen staan. "Maria wat was dat?", vraagt Camille nogmaals, met meer angst in haar stem. "Ik weet niet" antwoordt Maria, die ook wat bang wordt. Ze zetten een stap achteruit maar botsen daardoor tegen Caro en Emma aan. In paniek draaien ze zich om. "Kiekeboe" zegt Emma droog. "Aaaaaah" schreeuwt Camille bang. Caro kan haar lach niet inhouden en proest het uit. Ook Maria, die net bekomen is van de schrik, moet lachen om Camille.
"Doe dat nooit meer" zegt Camille terwijl ze haar hand op haar hart legt om te checken of het nog klopt. "Camille toch je bent toch niet bang van ons?", vraagt Caro dan lachend. Camille kijkt van Caro naar Emma en terug. "Van jou niet maar als je haar gezicht ziet zo laat in de avond zou je ook schrikken" zegt ze dan spottend terwijl ze terug naar Emma kijkt. Emma rolt met haar ogen en Caro en Maria lachen even. Met hun vieren gaan ze verder en als hun bakjes allemaal gevuld zijn besluiten ze te gaan naar de plaats waar ze hebben afgesproken.
"Waar blijven ze nu?" Vraagt Caro redelijk ongerust. Ze wachten al 40 minuten op de jongens. "Ze komen wel" zegt Maria. "Ja waarschijnlijk zitten die gewoon ergens hun snoep al te eten" zegt Emma die zelf een snoepje uit het bakje naast haar neemt. "Afblijven" zegt Camille fel. Emma kijkt haar verbaasd aan. "Dat is mijn bakje" vervolgt Camille als ze het pompoenbakje bij haar neemt. "De jouwe staat daar" zegt ze terwijl ze naar het gras wijst waar een bakje staat. "Whatever" zegt Emma dan terwijl ze het snoepje opeet. Camille rolt met haar ogen en gaat bij Caro zitten. Ook Camille neemt een snoepje en eet het op. De 4 meisjes zitten bij het bankje aan de Schelde waar ze hebben afgesproken. Het is te zeggen. Emma ligt op het bankje, Maria zit op het stenen muurtje en Caro en Camille zitten in het gras.
De jongens zijn onderweg naar de Schelde. "Gaan we hun laten schrikken?", vraagt Yemi dan enthousiast aan Vince. Die knikt en lacht. De reden dat ze zo laat zijn is omdat ze extra snoepbakken hebben geregeld. "Dat was een goed idee van jou die extra snoepbakken" zegt Yemi als hij een snoepje in zijn mond steekt. Vince glimlacht en haalt zijn schouders op. "Je kent me toch? Ik heb alleen maar goeie ideeën" zegt hij trots. Yemi lacht en ze stappen verder. Als ze aankomen zien ze dat de meisjes niet in hun richting kijken, wat het plan nog makkelijker maakt. Ze sluipen naar het bankje, waar Emma ondertussen in slaap ligt.
Als ze dat zien gaat Vince dichter naar Camille en Caro. Hij gaat achter hen staan en doet teken naar Yemi om af te tellen. "Boe!", roepen ze tegelijk. Vince neemt Caro haar schouders vast om haar extra te doen schrikken. Emma schrikt wakker en de andere 3 meisjes slaken een gil. Caro draait haar hoofd en kijkt in de ogen van Vince. "Echt waar" zucht ze. Camille, die ook hard schrok, geeft Vince een duw waardoor hij in het gras valt. Zowel Yemi als Vince zijn hard aan het lachen. Emma rolt met haar ogen en geeft Yemi een schop met haar voet. "Aw" zegt hij terwijl hij een pijnlijk gezicht trekt. "Karma" zegt Emma droog.
Na een tijdje besluiten de vrienden naar huis te gaan om horrorfilms te gaan kijken. Onderweg wordt er veel gelachen en vertellen Caro en Emma lachend over hoe ze Camille hebben doen schrikken. "Haha Camille jij schrikt toch snel hè" zegt Yemi dan lachend. Ze kijkt hem aan met een dodelijke blik. Hij zwijgt meteen. Ze komen thuis aan en terwijl Emma en Camille kibbelen over welke film ze kijken maakt de rest de snacks en drankjes klaar.
"Ben je nog boos?", vraagt Vince terwijl hij achter Caro gaat staan en zijn armen om haar middel slaat. Caro glimlacht en blijft verder doen waarmee ze bezig is zonder te antwoorden. Vince draait haar om en kijkt haar aan. Als hij de glimlach op haar gezicht ziet geeft hij haar een kus. "Die had je nog tegoed" zegt hij met een knipoog. Caro lacht en even later zitten ze allemaal in de living voor de tv.
Caro zit dicht bij Vince onder een dekentje. Naast hun zitten Maria en Yemi en in de andere zetel zitten Camille en Emma ver van elkaar weg. Maar tijdens de film wordt Camille zo bang dat ze tegen Emma aankruipt en haar hoofd op haar schouder legt zodat ze niet naar het scherm kijkt. "Drama lama" fluistert Emma dan. Camille kijkt haar verontwaardigd aan maar blijft wel zitten waar ze nu zit. Ze hebben met een allen nog een leuke avond en gaan in de ochtend allemaal naar hun eigen huis.
JE LEEST
Likeme Halloween Stories
Historia CortaVerschillende kortverhalen over #likeme in Halloween thema :) Hoogste # 1 in halloween (dankuuuuu)