البارت الرابع والعشرون ♥️

1.3K 94 37
                                    

[وبعد مرور عدة أشهر على الجميع]
=مرت هذه الأشهر بحلوها ومُرها على الجميع وكانت الأشياء مثلما هي لم تتغير سوى علاقة دوروك وإبنة عمه التي تتطور يومًا عن يوم لكنها تسوء من الجهة الأخرى مع كاهان وحتى أمير الذي أخبر جنا بحقيقة مشاعره أيضاً مثل أصدقائه وفرحتها بوجوده جانبها ودعمه إليها في كل شيء واليوم هو نتيجة الثانوية العامة وكان الجميع في شقة الشباب ينتظرون ظهور النتيجة على أحر من الجمر ....

©©في منزل عائلة أتاكول ...
#وتحديداً داخل شقة الشباب كانت جنا جالسة وهي متوترة للغاية ومعها أمير يحاول طمئنتها بجهد جهيد رغم توتره وقلقه عليها أيضاً ...

"سهيلة" بابتسامة :- إهدي بقى يا جنجون خلاص أنا متأكدة إنك هتكوني من الأوائل علشان إنتي تعبتي وذاكرتي جامد الفترة إللي فاتت متخافيش يابت يلا وجمدي قلبك كده وربنا هيكون معاكي وهيكرمك .

"جنا" بخوف وتوتر :- قلقانة ومش متطمنة يا لوليتا من إمبارح والله وخايفة أجيب مجموع وحش يضيع تعبي وتعب الكل معايا وخصوصا أمير وطب ملحقش فيها حاجة أنا والله ممكن يجرالي حاجة فيها .

"أمير" بابتسامة مطمئنة وربت على يدها :- أنا واثق فيكي وف ربنا وعارف مستواكي ومتأكد إن النتيجة حلوة أوي وهتفرحي بيها كمان وهتدخلي طب وخلي أملك ف ربنا كبير يا حبيبتي Anlaştık .

"ياسمين" بغيظ :- يابنتي إنتي قلقانة على إيه مهو يوم نتيجة الثانوية بتاعت سهيلة كانت باردة ولا ع بالها أصلا وقاعدة بتاكُل وتسمع مسلسلات كوري بكل برود وأهي قاعدة برضو مستنية نتيجة تالتة جامعة بنفس البرود إللي فيها زي زمان إشمعنى إنتي بقى .

"والد سهيلة" بمرح ليزيل توترها :- وأهو القرادة إللي جمبك قالتلك وأمير كمان قالك متخافيش يبقى إنتي بقى حطي ف بطنك بطيخة صيفي كبيرة ومتقلقيش من النتيجة خالص وكل إللي يجيبه ربنا خير وبعدين لوليتا وياسمين نتيجتهم هتظهر زيك وهيتنفخوا لو كانت قليلة وهقرقش عصعوصة ودانهم .

"دوروك" بضحك :- هههههههه خافي ع نفسك ياروح قلبي علشان عصعوصتك هيقرقشها عمي لو نتيجتك طلعت قليلة كمان شوية .

"سهيلة" بغضب وغيظ :- بقولك إيه يا دوروك إهبط علشان أنت السبب لأنك عايز نتجوز ونسافر وبسبب كده أنا مكونتش مركزة ف الإمتحانات كويس ولو أنا نقصت درجة ولا اتنين هيكون من وراك أنت وأصلا لسه قدامي سنة رابعة وحضرتك مش عايز تصبر لما أخلص دراسة خالص وبعدها نتجوز ونسافر .

"عاكف" بابتسامة :- لأ متخافيش خلاص مهو دوروك چيم قال إنكم هتسافروا تركيا معانا بعد ما هتخلصي آخر سنة ف الجامعة وتتخرجي وكان حابب يفاجئك بس أنا أهو بوظت المفاجئة وقولتها .

"نباهات" :- OHA sevgilim لماذا أخبرتها أنت يا عاكف وخربت مفاجئة دوروك الآن هيا أصلح ما قمت بفعله وأغلق فمك هذا .

الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن