Laena és Rhaenys 2 órán keresztül fonták a hajam, tettek bele apró rubintokat. Fehér ruhám az alján vörös árnyalatba ment át. A tükörbe nézve alig jutottam szavakhoz. Ekkor lépett be apám, meglepődve nézett rám.
- Bár édesanyád is itt lehetne. - mosolygott rám bíztatóan. A két nő magunkra hagyott minket csendesen.
- Még meggondolhatod magad. Visszamehetünk Királyvárba és úgy tehetünk, mintha semmi sem történt volna. - simította meg a karom kedvesen az apám.
- Tudod, hogy nem tennék ilyet. - mosolyogtam vissza rá szomorúan.
- Hiába alapítasz egy új családot, én mindig ott leszek neked. - karolt belém és az ajtó fele kísért.
- Tudom. - csak ennyit tudtam kinyögni. Féltem, ha többet mondok azonnal elsírom magam.
Kivezetett az udvarra, a nagy házak mind képviseltették magukat. Még Alicent is ott volt az apjával és a kis Aegonnal. Apám biztos rábeszélte az útra, és a királyné is belátta, hogy rossz fényt vetne rá, ha a mostohalánya nélküle menne férjhez egész Westeros előtt.
Egy szerzetes állt az út végén, két tűztál között. Előtte már várt rám Deamon. Apám átadott neki, óvatosan tette bele a kezem a férfiéba. Csak egy apa tudja azt a fájdalmat, milyen lemondani a lányáról egy másik javára.
A valyriai szertartás központi eleme a vér. Előszőr Deamon megvágta a számat hosszan, majd a kicsorduló vért a homlokomra kente.
Ugyan így tettem én is. Majd hosszan vágás következett a tenyéren, az ebből kifolyt vérünket egy kehelybe gyűjtötte a szerzetes, miközben folyamatosan kántált az ősi valyria nyelvén.
A kelyhet Deamon érintette először az ajkához. Tekintetünk találkozott, akkor ott nem hallottam a westerosi nemesek zümmögő háttérzaját, a síró Aegonét vagy a sárkányok üvöltését a sziklás hegyoldalon. Megízleltem a vérünket, olyan volt mint egy ígéret, amit egy isten tett a világ teremtésekor.
A ceremónia végén Deamon felém hajolt, csókkal kellett megpecsételnünk, melyet vérünkel fogadtunk meg. Kezei között tartotta az arcomat, hogy ismét kiszakítson a bámuló tekintetek köréből, az ajkán még éreztem az ígéretet, a jövő izét.
Arra eszméltem tappsolnak az udvaron ülők, így akarták talán tudatni, hogy elegük van már a valyriai hagyományokból és talán belőlünk is.A vacsorát a nagyteremben tartottuk meg. Még az sem tudta kedvemet venni, hogy Alicent mélyzöld ruhában ült le a vörös és fekete főasztalhoz.
- Sok boldogságot kívánok neked, mostohalányom. - majd arconcsókolt és otthagyott az apám és Deamon között.
Bór és sör folyt az asztalokon, mindenki gratulált, volt aki őszíntébben, mint mások.
Deamonnel táncoltam, folyamatosan olyan zenét kéretett, hogy 1 méternél messzebb ne tudjon elengedni, mintha attól félt volna, hogy az esküvőnk napján meggyilkolnak.
Kiffuladva ültem vissza apám mellé, őt Lyonel Strong mulatatta vicces történetekkel a fiairól.
- Rhaenyra, ezt hallanod kell. - fordult felém a király, majd vissza a Segítőhőz, hogy folytassa a históriát. Furcs szúrást éreztem a mellkasomban.
- Ki kell mennem engedelmükkel, de utána mindenképp meghallgatom. - hajoltam meg, majd a hátsó kijárat fele fordultam. Gondoltam keresek egy szobalányt, aki megoldja a fűzőmet kicsit.
Odakint csendes volt a folyosó, ami szokatlannak hatott. Ilyenkor minden szolgáló az ajtók résein át leskelődik pletykákra éhezve. Elindultam a szobám fele, abban reménykedve, hogy a komornám biztos ott lesz.
- Felség, nem lenne tanácsos ennyi részeg úr között elcsatangolnia. - Sir Harwin Strong kiáltott utánam.
- Egy szobalányt keresek, nem látott esetleg valahol egyet? - dőltem neki egy teraszajtónak. Már nagyon szúrt a melkasom, alig kaptam levegőt.
- Nem, kisasszony. Rosszul érzi magát? Nagyon sápadt... - azt hiszem elkapott, hanem a padlóra zuhantam volna. Segítségért kiáltott, mire több alak is feltűnt. Csak elmosódott arcokat láttam, valaki felemelt és a lépcsőn felvitt. Kiáltások töltötték meg az erődött aznap éjjel, Syrax üvöltését is hallottam.- Deamon herceg, kérlek menj aludni. Itt marad egy mester és folyamatosan vigyáz a hercegnőre. - egy csendes női hangot hallottam. Fehér hajfonatot láttam a ködös képben, mintha anyám lett volna. De hiszen ő halott, talán is az lennék már?
- Az esküvön több százan vigyáztak rá és mi lett... - indulatos volt a másik hang, de egyben nagyon szomorú is.
- A mesterek szerint felépül. Ha Sir Harwin ne találja meg időben már halott lenne. - a nő próbálta bátorítani a másik hangot. Ismét elhalkult a világ, nem tudtam meg mit felelhetett erre a férfi.- Már nagyon erős a szívhangja, herceg. - egy öreg hangot hallottam következőkor. Kezeket éreztem magamon, egy finom női kéz valami mézzel kevert gyógynövényeket csöpögtetett a számba. Talán az istenek anyámat küldték, hogy felkészítsen az indulásra?
- Rhaenyra, azt mondtad egyszer mi tűzből vagyunk, te és én. Akkor az is a sorsunk, hogy együtt égjünk. De ha te hamarabb égsz el, mint én, akkor nekem mi marad ebben az életben? Csak hamvak, melyeken már nem terem többet élet. - egy nagyon szomorú férfihang suttogta nekem ezeket. Megakartam valahogy vigasztalni, de a szám és a torkom annyira égett, hogy egy szó sem jött ki belőle. Minden erőmre szükségem volt, hogy megtudjam szorítani finom hang kezét. Meleg ajkait éreztem a csuklómon, megkönnyebbült sóhajt hallottam, majd elnyelt a sötétség ismét.
Mikor újra kinyitottam a szemem napfényt láttam, a Sárkánykői szobám sötét falait. Levendula és zsája égett illata lengett be. Óvatosan vettem egy mély levegőt, majd sóhajtottam egyet. Már nem éreztem azt a tüzet a torkomban, csak parazsak maradtak.
Egy könnyes női arcot láttam meg, Rhaenys hajolt fölém.
- Úgy megijesztettél minket, főleg Deamont. - simította végig az arcom finoman.
- Ő hol van? - néztem körül a szobában, rajtunk kívül nem volt más ott.
- Lement a sárkányverembe. Syrax az éjjel tojásokat rakott, azokat ment megnézni és Caraxes kirakni onnan, mert őrt áll a barlang előtt és nem enged be senkit. - hadarta sietve. Ezt hallva, nem tudtam biztosra akarom-e tudni mennyi időt aludtam át.
- Hány napig voltam ágyban? - köszörültem meg a torkam.
- 5 napig. - nézett a szemembe mély szomorúsággal.
A könyökömre támaszkodva felültem az ágyban. Rhaenys segített felállni, majd egy köntöst is rám adott, amiben kitudtam menni a teraszra. Muszáj volt friss levegőt éreznem, olyan volt nekem az ágy, mint a börtön.
A hercegnő próbálta összefoglalni nekem a történteket, de még semmi se volt teljesen tiszta nekik sem. Vérmérget kaptam, de senki nem tudja, hogy hogyan. Sir Harwin Strong volt, aki miatt életben maradtam. A mesterek nem tudták az ellenmérget, de egy Braavosi komornám igen, ő mentett meg a haláltól.
- Deamon annyi aranyat adott neki, hogy a világ bármely városában elélhet belőle, de ő mégis inkább itt maradt. - mesélte Rhaenys mellettem állva.
A mondandójából az is kiderült, hogy 4 őr áll folyamatosan az ajtóm előtt, mind nemes lovagok. Deamon Sir Harwin Strong-ot kérte meg, hogy a testőrségem tagjait kiválassza.
- Deamon nagyon megbízik benne, ő lett a jobb keze, amíg te eszméletlen voltál. Ő nyomoz a mérgezés után is. - folytatta a történetet a hercegnő.
Elég sokáig ülhettem odakint a teraszon, a nyílt vizet és a sziklákat bámulva. Álom ereszkedett a szememre, már majdnem leestem volna a székről, ha egy erős kéz ne emeljen fel.
- Alig ébredtél fel és már aludnál vissza?- Deamon volt az, csipkelődve letett az ágyra.
- Syrax jól van? - néztem fel rá a párnák közül.
- Igen és a tojásai is. Caraxes meg továbbra is őrzi őket, de legalább nem lop belőlük senki. - mosolyodott el a férfi.
Köhögnöm kellett, segített felülni, hogy könyebben kapjak levegőt. Harag villant a szemében, de rögtön el is tűnt.
- Megfulladok ebben a szagban. - legyeztem el a pézsma dohos illatát. Deamon kinyitotta a szoba összes ablakát, majd kidobta a folyosóra az égő gyógynövényes tálakat.
Ő is elmesélte azt az öt napot, amíg én aludtam. Sokszor ökölbe rándult a keze, és tudom, hogy nem mondott el teljesen mindent. Voltak gyanúsítottai, de nem akarta, hogy amíg teljesen fel nem épülök ezen keljen én is gondolkodjak. Westerosi esküvőket csak erős idegzetüeknek ajánlott tartani.
ESTÁS LEYENDO
Sárkányok Násza☑️
FantasíaA történet a kis Aegon második nevenapján veszi kezdetét, amikor Rhaenyra Targaryennek férjet kell választania alig 16 évesen. Daemon frissen megözvegyülve készen áll feleségül venni a lányt, ha az Istenek is úgy akarják azt.