Kapitel 1

91 1 0
                                    


-Omar-

Precis när våra läppar skulle kolidera, all passion skulle äntligen få släppas lös likt en stor tsunami. Efter oändigt lång tid av förnekande och osäkerhert skulle jag äntligen bli fri tyngden i bröstet..

Plötsligt väcks jag av att mitt alarm på mobilen sätts igång.

Stönade hugger jag tag i min skrikade mobil på mitt nattduksbord. Som i en trans trycker jag på snooze och gräver mitt huvud så djupt ner i kudden jag kan. För jävels försöker jag återvända till min väldigt mysiga och oavslutande dröm... utan vidare framgång så lägger jag mig på rygg och stirrar upp i mitt tak grubblandes på den konstiga dröm jag precis haft.

- Nej här kan jag inte ligga och försöka drömma om ett bättre liv mumlar jag tyst för mig själv, när jag legat och stirrat upp i taket en stund.

Långsamt sätter jag mig på kanten av min alltför bekväma säng, med huvudet i händerna och försöker gnugga sömngruset ur ögonen i ett försök att bli mer vaken. Utan något större resultat drar jag snabbt på mig kläderna jag förberett igår kväll. Inget speciellt en svart T-shirt med något vitt tryck, ett par blåa söndriga skinny jeans och en marinblå Holiser hoodie för att dölja mitt ofixade fågelbo till hår.

När jag fått på mig kläderna tar jag min svarta färdigpackade rullväska, mobil och plånbok går ut ur mitt lilla bombnedslag även kallat mitt rum.

När jag lämmnat väskan i hallen går jag till köket för att fixa lite frukost för att försöka piggna till lite mera.

I köket möts jag av en ljuvlig doft av omelett, min mage gör ifrån sig ett högt knorrande ljud. Småkrattande går jag fram till spisen och ser att i en stekpanna ligger en färdiggjord omelett med en liten lapp jämte. Med en knorrande mage läser jag lappen: "Var tvungen att åka tidigare till jobbet, men här är din favorit frukost till min favorit Omar! Puss älskar dig!! Mamma ❤"

Tacksamt tar jag fram en tallrik och lägger omeletten på. Sedan fixar lite varm oboy och sätter mig vid matbordet.

Jag tar upp mobilen för att kolla vad klockan är. På skärmen lyser det 07.00.
- Okej 45 minuter kvar jag har gott om tid säger jag för mig själv.

Efter jag ätit upp mammas godomliga omelett skyndar jag till toaletten och borstar tänderna och ett tappet försök att försöka få mitt hår att åtminstånde se hyfsat ut.

Jag ut i hallen och lägger tandborsten i min lite mindre sportbag tillsamnas med min macbook, hörlurar, plånbok, laddare, lite "mat" till tågresan och mobilladdaren.

Utmattad av att gå upp såhär tidigt slänger jag mig på soffan med mobilen, scrollandes genom instagram och Twitter... Samma gammla visa: gilla folks bilder eller retweet:a, kommentera kompisars bilder, det vanliga.

Som vanligt tar jag en selfie på mitt trötta men ändå glada ansikte. Jag menar varför skulle jag inte vara glad?

Lixom jag ska äntligen få träffa resten av killarna. Med ett stort smile lägger jag upp selfien på Instagram och beger mig mot hallen, för att dra på skorna och jackan.

Snabbt stänger jag dörren, låser efter mig. I joggande tackt springer jag mot busshållplatsen med min sportbag slängd över axlen och min stora rullväska efter mig.

Det måste se helt galet ut med en tånnårskille med 34 kg packning och världens största och fåningaste leende på läpparna.

Men jag kunde inte bry mig mindre om vad folk tycker om mig.

Det ända som cirlukerar i mitt huvud är att jag ska få träffa killarna, Oscar med hanns stora luftiga fluff, Ogge med hanns ständiga lungn och säkerhet och sist men absolut inte minst, Felix med alla sina snapbaks och dåliga skämt som alltid får en att skratta varken man vill eller inte. Gud vad jag saknat mina killar....

Så fort jag kommit på bussen skickar jag iväg ett sms i vårnan sms grupp:

Omar The Sexy Beast 😏: ON MY WAY TO DAAA TRAAAIN HOMIES 💕

Mc Sandy 🍔: OMAR KLOCKAN ÄR 07.35 PÅ.EN.LÖRDAG 😠❤

Das Enis 😎: OMAAAR DITT SMS FICK MIG att trilla ur sängen 💔😠

Oggish Molandish 😇: Ey guys sluta spamma vissa försöker få sin skönhetssömn 🙅

Omar The Sexy Beast 😏: Mc Sandy you need a snicker Babe 😘💕.

Omar The Sexy Beast 😏: Enis nån vaknade upp på fel sida av sin fina säng... 😈💕

Omar The Sexy Beast 😏: Oggish skönhtessömn?! Det måste vara en bristvara💕 sorrynotsorry JKJK

Mc Sandy 🍔: Take a chill pill dude 💊 💕😘

Omar The Sexy Beast 😏: Nej tack Sandy behåll du dina P-piller SJÄLV. 😘💕

Das Enis 😎: Ingen choklad till dig idag Mr Rudberg 😐🍫💔

Omar The Sexy Beast 😏: Nooooooo förlåt bästa sexigaste Eniiis 😘💕

Oggish Molandish 😇: Har mer BEAUTY än dig Omish 😂💕

Omar The Sexy Beast 😉: HAHAHA men guys ska på tåget nu så vi ses vid 10.55 💕💕

Snabbt går jag av bussen och syndar mig till spåret där tåget jag ska med redan står och väntar på att avgå.

När jag äntligen hittat mitt säte och lagt undan min stora svarta väska tar jag fram min macbook och börjar kolla efter filmer att kolla på för att bedriva tiden. Efter en stunds letande bestämer jag mig att se på en favorit: Fast and Fourius 7.
Lutar mig bekvämt tillbaka och gör redo för den långa resan jag har framför mig.

Som tur var så hade jag packat mer lite "mat" aka en påse chips och en fantaläsk med smaken jordgubb och kiwi.

🌸2 timmar 30 minuter senare🌸

Eftertexterna rullar förbi på datornskärmen framför mig. Jag kan inte hjälpa att skänka en takne åt Paul och fälla en liten tår.

Eftersom tågresan inte är över förens en yttligare timme bestämmer jag mig för att se på en serie ; Faking it

1 timme senare låter det ur tåg högtalarna:
"Nästa station Stockholm"

Direkt värmer det till i hjärtat och jag blir gensat mycker piggare.

Stockholm är mitt andra hem och jag har verkligen saknat det.💗

💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
🌸 redigerat

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 17, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Love Me Like You Never DoneWhere stories live. Discover now