Flame 36| Goodbye, Yggdrasil

526 55 29
                                    

Heira tersengih walaupun tubuhnya sedikit bercalar di mana-mana. Nafasnya di atur sebelum melancarkan satu serangan besar ke atas August yang turut sama membalas!

BOMMMM!!

BAMMM!!

"Arara.. Bila awak nak mati ni hurmm?"

BOMMMMMM!!

"Selagi tuan ku masih belum ke dunia.. Aku akan kekal hidup!"

BAMMMMMMM!!

"Yakin."

"Heh."

Heira menjulang tanganya ke atas lalu satu bulatan gergasi terbentuk dan bercahaya terang. Badanya terapung diudara seiring dengan cahaya hijau yang menyelembungi. Sebuah bilah pedang bersama tulisan mincul diudara.

"What a nuisance.." Bisiknya sebelum menjatuhnya tanganya ke bawah.

"What an honour to make you annoyed."

August tidak getar apabila bilah gergasi itu menjunam ke arahnya. Tanganya pantas menghentam tanah lalu timbul beberapa tembok bergagasi!

BAMMMMMMMM!!

Heira mendarat diatas tanah. Namun tidak sempat untuk berpijak, dirinya diserang daripada hadapan.

DUMMMMMMMM!!

Tubuh Heira melayang sehingga menghentam pohon Yggdrasil. Wanita itu tersengih bersama tangan yang bersilang kerana menahan serangan hentam August. Darah dalam mulutnya di ludah keluar.

"Little shit, attack like a shit. What a loser."

"I'm a villain. Being shit is nothing. I do worst." August membalas sebaik sahaja menunjukkan dirinya disebalik kabus yang terbentuk akibat pertembungan serangan sebelum itu.

DUSHHHHHHHH!!!

Kali ni August pula yang tercampak sehingga menghentam tembok yang diciptanya. Matanya membulat besar sebelum mencerlu pada pemerintah Yggdrasil yang selamba mengosok-gosok buku limanya.

"Boss girl! Opps? Sakit? Fufufu.."

"You really a bitch."

"Aww, what a cute complement."

Sebelum sempat Heira membuat satu serangan, kepalanya berdenyut dahsyat!

"Urgh!"

"KAU TERBUKA!!"

BAMMMMMMM!!

August berdecih apabila akar gergasi menghalang seranganya! Heira mengetap gigi sebelum membuat akar tersebut menjadi tinju dan menghentam August!

DUSHHHHHHH!!

August menahan dan menahan setiap serangan sehingga agak jauh daripada Heira.

"Bukan.. Sekarang..." Heira sedikit terduduk lalu memuntahkan darah putih yang agak banyak. Matanya terbutang lalu menatap Yggdrasil yang semakin pudar sinarnya.

"Yggdrasil..!"

Heira muntah lagi. Kuasanya seakan semakin menghilang.

"Tapi.. Kenapa?"

Kemudian matanya terjatuh pada sebuah akar yang kelihatan menghitam, bahkan sebuah pedang gergasi tertusuk padanya! Matanya terbutang besar.

"AUGUST!!!"

BAMMMMMMM!!!

Seakan cahaya, Heira berada betul-betul di hadapan August dengan wajah yang sangat garang. Tanganya mencekik August yang kini tersenyum lebar melihat keadaan Heira.

ERYL , NAGA BERMATA SATU (BOOK 2) Where stories live. Discover now