"SAYANG, nak turun kejap lagi pakai tudung." Ujar Raiyan yang baru keluar dari bilik air sambil mengeringkan rambutnya.
"Hmmm? Kenapa?" Telefon diletakkan di atas meja tepi katil mereka. Kaki mengorak langkah ke arah Raiyan yang berdiri sambil memegang telefonnya. Sebelah tangan lagi sedang mengeringkan rambut yang basah.
"Amir nak datang." Beritahu Raiyan datar.
"Ouhh okk daddy." Pinggang suaminya yang masih tidak berbalut sebarang fabrik, dipeluk.
Raiyan hanya membiarkan. Telefon dibaling ke arah katil. Mujur mendarat betul-betul di tengah katil. Kalau jatuh bukan Raiyan yang menangis, Ulya yang meraung. Telefon suaminya itu mahal kott. Harga dia bersamaan dengan buah pinggang manusia.
"Need my attention, huh?" Ulya mengangguk laju. Raiyan sudah memahami sikap Ulya yang satu ini sejak mengandung. Isterinya akan menggelarkan dirinya 'daddy' sekiranya Ulya terasa diabaikan olehnya.
And he love it!
"Come, baby." Tangan Ulya digapai dan dibawa ke arah sofa di dalam bilik itu. Wanita itu hanya menurut sahaja.
Ulya didudukan di atas sofa itu kemudian dituruti Raiyan duduk disebelahnya. Tubuh Ulya dipusingkan menghadapnya. Lelaki itu leka menatap wajah isterinya.
Sunyi memenuhi ruang antara mereka berdua.
"Bie?" Ulya cuba memecahkan suasana sunyi yang melanda. Tapi lain pula jadinya-
Raiyan menarik leher Ulya dari belakang dan bibir wanita itu diciumnya. Perkara itu berlaku terlalu pantas sehingga Ulya terkaku ditempatnya.
Ulya menolak dada Raiyan setelah menyedari keadaan yang berlaku padanya.
"Emphhh emmm-" Akhirnya ciuman mereka terlerai. Ulya menghembuskan nafas tercungap-cungapnya sekali gus lega.
"Aiyy!" Belum sempat Ulya mahu memarahi suaminya, tubuhnya telah terbaring di atas sofa lembut itu.
Raiyan naik ke atas tubuh Ulya selepas menolak isterinya baring. Bibirnya mendekati wajah isterinya.
"You want my attention, then i give all my attention." Bibir Ulya dicium jejaka itu, rakus.
Ulya yang terbuai, mula membalas ciuman Raiyan.Tangan Raiyan tidak duduk diam sahaja. Tangannya sudah bergerak mengusap perut bulat isterinya dan dikucup perut bulat itu.
"Can't wait to see you, little baby." Bisik Raiyan dihadapan perut Ulya.
Sisi kebapaan Raiyan nampak terselah ketika ini.••••••••••••••••••♥•••••••••••••••••••
"SO HOW YOU GUYS MARRIED?" Ulya sudah tidak sabar mahu tahu punca perkahwinan pasangan dihadapannya sekarang.
"Salam tok kadi then sah saya jadi suami yang mithali untuk Alyana. Kan sayang?" Balas Amir dengan ketawa kecilnya.
Ulya nembuat muka bosan dan Raiyan dengan muka dinginnya.
Kotak tisu dicapai Ulya dan dengan tepatnya kena dikepala Amir. Amik kauu! Puas hati dia!
"Auuuuu! Apa ni puan mudaa~ sakit tau takk! Sayangg~ cuba tengok kepala hubby nii. Benjol ke? Kesian sayang dah tak boleh nak tengok muka hubby yang hensem ni lagi dah." Dahi Amir diletakkan di atas bahu Alyana. Esakan kuat kedengaran. Acah je jantan ni!
"Abang." Alyana memanggil suaminya dengan nada amaran supaya behave. Dekat sini gedik, dekat rumah tegas.
"Better you explain to my wife before this morning your last breath, Mir." Raiyan bersuara apabila melihat isterinya seperti hendak membaling pasu bunga di hadapan mereka.
YOU ARE READING
Raiyan's Babyboo [C]
RomanceYou're My Heart ⏩ Raiyan's Babyboo ⚠️RED FLAG HERO🚩 ⚠️CERITA YANG TAK MASUK AKAL *hanya suka-suka