- Sunt nascuta la marginea LA –ului , intr-o familie saraca , dar fericita . Tatal meu lucra din greu ca sa ne intretina , pe mine si pe mama , care , de la nasterea mea s-a imbolnavit de o boala incurabila.
- In ciuda greutatilor, eram fericiti . Parintii mei se iubeau mult , si-mi aratau si mie multa afectiune . Mama imi citea in fiecare zi din Scriptura , si m-a facut sa nu-mi fie frica de nimic si de nimeni, in afara de Dumnezeu . Mi-a insuflat o credinta puternica , care mi-a fost sprijin pana in ziua de azi . Dar intr-o zi, tot universul meu s-a naruit , odata cu moartea mamei . Durerea care-l lovise pe tatal meu , i-a fost fatala . La nu mai putin de un an jumate de la moartea mamei s-a stins si el de atata dor si suferinta . Dar pana in ultima clipa, atat mama cat si tata nu s-au plans de nimic in fata mea , iar in prezenta mea incercau sa fie tot timpul veseli . Aveam 12 ani , si am ramas singura in grija nimanui . Traiam din mila vecinilor , deoarece nu aveam rude , decat in celalat capat de tara , iar in timp , parintii mei au pierdut orice legatura cu ei .
- Intr-o zi,la putin timp dupa moartea tatalui meu, ma jucam pe strada alergand dupa o prietena, m-am lovit din greseala de un domn , bine imbracat , elegant . Normal ca primul gest a fost sa-l privesc in ochi si sa-mi cer scuze , sa-l intreb daca nu l-am ranit cumva . Am avut parte de o educatie aleasa din partea parintilor, chiar daca eram saraci . Am fost data la o scoala buna din apropriere , unde eram premianta .
- M-a privit lung si apoi cu o voce calma mi-a zis ca nu a patit nimic . Dupa alte cateva secunde m-a intrebat daca nu am nici eu nimic . I-am raspun ca nu , apoi am dat sa plec , dar m-a strigat :" Hei fetito , cum te cheama ? „ .... Aby , i-am raspuns eu .
- A trecut mai bine de o luna de la intampplarea cu acest domn , eram acasa si-mi spalam niste hainute, cand mama prietenei mele Mary , m-a strigat sa ies pana afara :
- Aby , Aby , hai iesi pana afara ca te cauta cineva , zise doamna Doris, mama lui Mary.
Cand am iesit sa vad cine ma cauta, am observat o masina scumpa parcata in fata casei noastre , iar alturi de ea cu spatele la mine un domn si o doamna .
Cine ma cauta ? ...am intrebat eu mirata . Atunci domul se intoarse catre mine , iar eu l-am recunoscut pe acel barbat din intamplarea adineaori mentionata .
- Buna Aby , iti mai aduci aminte de mine , zise el
- Da , imi aduc aminte si-mi pare rau ca v-am lovit atunci din greseala
La auzul acestor cuvinte se intorsese spre mine si doamna, care-l insotea si care discuta cu doamna Doris, . Am ramas fara cuvinte cand am vazut-o cat era de frumoasa . Mi-a zambit iar, apoi mi-a intins mana si s-a prezentat :
- Buna Aby, eu sunt Emilly
La randul meu , si eu am salutat politicos si i-am strans incet mana ei atat de catifelata
- Incantata de cunostinta doamna Emilly , am zis eu sfioasa .
In timp ce-mi tine mana mea in mana ei, m-a privit lung in ochi, apoi s-a intors spre domn si i-a zis :
- Aveai dreptate dragul meu John , mai rar asa frumusete de fata , este exacta asa cum mi-ai descris-o , sau nu , e chiar mai frumoasa .
Apoi , domna Doris a intrebat daca pot sa intre la mine in casa , la care , din nou mi-am cerut scuze de nepolitetea de a nu-i invita eu . Eram atat de confuza si speriata , de cele ce se intamplau ca abia imi stapaneam lacrimile . Nu stiam ce sa cred, pe moment mi-a trecut prin cap ca sunt aici sa ma traga la raspundere pentru evenimetul cu domnul John . Privindu-ma, domnul John, si-a dat seama ca sunt speriata si spus e pe tonul sau calm:
- Sa ne asezam , fetita e speriata , trebuie sa-i dam niste explicatii .
Apoi incepu sa-mi zica :
- De cand cu evenimatul dintre noi, nu am putut sa-mi iau gandul de la tine . Privindu-te am avut impresia ca te cunosc de cand lumea , parca erai un membru al familiei mele
- Cand am ajuns in acea zi acasa i-am povestit sotiei mele intamplarea cu tine , si mi-am propus sa te caut sa aflu cine esti mai exact
- A doua zi, m-am intors in cartier si am inceput cercetarile . Am fost profund uimit cand am aflat de la cei din zona povestea ta . Am aflat cum ai ramas singura si cum te-au ajutat vecinii sa treci cu bine peste greutati , doamna Doris mi-a povestit cum te-a invatat sa-ti faci mancare din alimentele care-ti erau date de diferite persoane si de pastorul bisericii, apoi mi-a zis cat erai de curata, cum faci zilnic curatenie in casa care luceste de parca o gospodina desavarsita traieste aici
- Toate aceste lucruri mergeam acasa si le povesteam zilnic lui Emilly , reusind sa-i starnesc curiozitatea.
- Noi nu putem avea copii , si chiar daca avem o stare financiara buna, nu am reusit prin tratamente sa facem ceva . Eu sunt director la o banca , iar Emilly are o agentie imobiliara de succes. De fapt in ziua in care ne-am intalnit , îi faceam sotiei un comision , aducand un client cu agent de la firma sa vada un apartament din apropiere .
- Noi ne-am dori foarte mult sa ne cunoastem mai bine , si daca si tu ai sa fii de acord , poate in timp , sa te muti la noi . Stim ca nu-ti putem inlocui parintii , dar sa spunem, ca vom fi cei mai buni preiteni ai tai , iar daca vei fi de acord , tot ce e al nostru va fi al tau .
Cuvintele acestui om erau pentru mine in acel moment ca o limba straina , nu puteam intelege nimic. Ce mutare, ce parinti, ce prieteni, ce averi , Doamne mama si tata unde sunteti , ce vor acesti oamneni de la mine ?
Doamna Emilly s-a apropiat de mine , mi-a luat mainile, intre mainile ei, si privindu-ma in ochi, a zis:
- Nu te teme micuta Aby, nu-ti vom face nici un rau, uite chiar acum vom pleca , si vom lasa doamnei Doris numarul nostru de telefon , si atunci cand crezi tu ca esti in stare sa discutam mai multe , ea ne va suna.
Acestea fiind zise, s-au ridicat si s.au indreptat spre usa , iar eu ca o gazda buna, i-am condus mecanic pana afara , iar cand si-au luat ramas bun , nu am putut scoate un cuvant , doar le-am facut din mana . Eram in stare totala de soc . Buna doamna Doris, si-a dat seama ca ceva nu e in regula cu mine , si a inchis usa casei, apoi m-a luat de mana si m-a dus la ea acasa .