cuti aku xda pe buat.makan tido
makan tidopulang ke asrama hari ahad.
aku naik bas.beli ticket pagi. sampai stesen bas melaka tengah hari. sampai sana pusing2 dulu. beli jajan. dh puas, amik teksi ke asrama.
aku orang pertama sampai setiap kali balik cuti.
seram tu mmg seram. tp xkan aku nak duk luar asrama panas2 tu kan. kalau masuk dorm sekurang-kurangnya ada la angin, bole baring tido.lepas selesai kemas locker, aku tepuk2 katil tuk tido..
"assalamualaikum..." aku terjaga
"waalaikumsalam... eh ikin, awal yer balik..."
"haah. famili ada hal tu yang balik awal sikit..."
"ooooo.,.."
"awak dah makan?"
"hrmm belom kot. tunggu dinner nnt la kot."
"lama tu nak tunggu kol 6.30, meh makan dgn saya. mak saya masak banyak ni.. dia suh dormate makan sekali.. ada ayam merah, sayo. fav awak ni.."
"wah... bole ke makan? "
"bole la. awak nk abis kan semua pon xpa ."
"hahha... nak nak..." diriku yang gedik sudah muncul.
"nah.. makan la."
"awak x mkn ke ikin?"
"saya dah makan dah td sebelom kluar rumah td.."
"ooooooo..." aku makan dgn tertib tp laju. sedap makanan org bagi ni..
"best bercuti dengan kak ayu?"
"tfff ... air air..." aku tersedak... mcm mane dia taw? setahu aku, aku xda bagitaw sesiapa yang aku balik ikut kak ayu dulu..
"mana taw?" aku telan sisa makann dlm mulut.
"hehe adalah.."
"ooo stalker yerk? haha"
"xda la... bila nak datang cuti umah saya lak?" memang terkejut aku bila dia tanya macam tu..
"eh boleh jer.. boleh makan mcm ni byk2... hihi"
"ok set la next cuti ni nak? ke awk nk balik rumah awak?"
"nanti saya tanya mak dulu.. kalau dia bagi, saya ikut.."
"nice"..
beriya betul ikin suruh aku balik rumah dia. aku dah la xmesra nkbercakap. tapi sumpah sedap makanan yg org bagi..
pelajar2 asrama sudah mula kelihatan. masa tu jam 5 nak ke 6 ptg.
aku lapa balik. seyes.
nak ajak budak2 ni mesti dorang maseh kenyang. yela baru balik dari rumah, mesti dah makan siap2.aku siap sorang2. maybe xda orang yang perasan masa tu aku keluar g DM. Dalam DM, aku makan sorg2. lauk pon aku balun banyak2.. ayam goreng pulak tu.. abis makan, nak gerak ke dorm, dorm aku akan melalui bilik prep.
"hah adek!." terperanjat aku. kuat pulak kan suara dia. aku jengok dlm tu. gelap. scan punya scan, nampak kelibat manusia. Kak Ayu. apatah dia buat gelap2 ni.
"dari mana? xkan baru balik?"
"saya dri dewan makan kak... nape?"
"sorang??"
"aah.. sorang nape?"
"asal xajak yg lain? xkan dorg x balik lagi?"
"dorg dah balik dah. dorg nampak mcm bz. saya g la makan sorg2. lapa..."
YOU ARE READING
Menengah Atas [GxG] ✅
Romancekisah dari Menengah Rendah... Kisah aku yang membawa lara dalam hati ke negeri orang. Menuntut ilmu, melupakan kisah lara. Menjumpai lara yang baharu. Menyakiti lara yang sedia ada. [100% true story] -nama diubah untuk melindungi diri sendiri.