25.

322 35 6
                                    

POV: Aleksi

Istun koulunkäytävällä sillä oma tuntini loppui jo ja odotan, että Joel ja muut pääsisivät omilta tunneiltaan. Tänään on perjantai ja olemme suunnitelleet peli-iltaa Joonaksen luokse. Ensin hakisimme kaupasta jotain herkkuja.

Äiti kyllä sanoi, että minun pitäisi käydä kotona ennen kun menen kavereiden kanssa mutta onneksi Hanna lupasi käyttää Rillaa ulkona ja noh läksyt ehtii tehdä kyllä myöhemminkin. Olen myös huomannut, että äiti on suhtautunut vähän niukasti uusiin ystäviini mutta luulisi, että hänkin on iloinen, että olen saanut uusia kavereita täältä. Joelista en ole uskaltanut vielä mainita mitään.

"Little mann" kuuluu Joonaksen iloinen huudahdus ja tuo pörröttää hiuksiani. Yritän sukia hiuksiani paremmin mutta seuraava joka pörröttää hiuksiani on Olli. "Älkää" sanon naurahtaen. "Älkää kiusatko pikkumiestä" Joel sanoo kävellessään luoksemme. Tuo istuu viereeni ja vetää minut kainaloonsa. Olen ihan rääple tuohon hujoppiin nähden.

"Tommi on vielä tunnilla" Olli sanoo kaivaessaan repustaan jotain. "Niko tulee vasta myöhemmin ku sillä on piano tunti" Joonas sanoo ja me muut nyökkäämme.

"Käydäänkö me eka meillä vai mennäänkö suoraan kauppaan ja sitten meille?" Joonas kysyy. "Käydään eka kaupassa" Joel vastaa ja yhdyn tuon sanomiseen nyökkäämällä.

"Jos Aleksi menee Ollin kyytiin ja Joel mun ja Tommi tulee omalla mopollaan?" Joonas ehdottaa ja me kaikki nyökkäämme. Minua jännittää sillä en ole koskaan aiemmin ollut mopon kyydissä mutta kyllä minä silti luotan Olliin, että hän ajaa hyvin.

——
Tommin koulu loppui ja nyt kävelemme koulun parkkipaikkaa kohti jossa mopot sijaitsevat. Olli oli tuonut minulle hänen varakypäränsä. Tuo taitaa huomata, että minua jännittää. "Hyvin se menee. Myötäilet vaa liikkeitä mukana ja mä lupaan ajaa nätisti" Olli sanoo kun hän laittaa oman kypäränsä päähän.

"Paree olis koska sulla on kyydissä arvokas lasti" Joel sanoo ja suutelee minua huulille ennen kun laitamme kypärät päähämme. Naurahdan vain.

Kiipeän mopon selkään ja kierrän käteni Ollin ympärille. Lähdemme ensimmäisenä ajamaan pihasta pois ja käännymme keskustaan päin. Tämä on oikeastaan aika kivaa. Jännitin ihan turhaan ja Olli ajaa hyvin.

Käännän päätäni ja nään, että Joonas ja Joel ajaa perässämme ja heidän perässään tulee Tommi.

Käännäm pääni takaisin meno suuntaan ja ehdin nähdä auton valot ja kovan jarrutus äänen. Sitten minulla pimenee.

——

Teenage Angst || Aleksi x Joel [VALMIS]Where stories live. Discover now