Hermiona Grangerová s vlasy staženými z obličeje do volného uzlu a tužkou zastrčenou za uchem zvedla z pultu složku dalšího pacienta.
„Zavolám mu zpátky, mami," řekla a usmála se na svou poněkud uštvanou matku, která se právě plížila k rychlému šálku čaje. Její rodiče byli zubaři a ona strávila mnoho let tím, že jim pomáhala v ordinaci. Teď byla na univerzitě a nedávno se vdala, ale bylo léto a rodiče jí nabídli práci na plný úvazek, než se zase rozjede vyučování. Občas si Hermiona přála, aby mohla dát rodičům víc volného času. Magie by to dokázala, ale i to jí teď bylo zakázané – od chvíle, kdy ministerstvo padlo a vyhlášky o mudlovském původu vstoupily v platnost.
Rty se jí našpulily pod nepříjemnou myšlenkou na stav kouzelnického světa a potlačovala slzy, které jí vždycky hrozily, když si vzpomněla na magický svět, jaký býval, a otevřela dveře do čekárny. Čekali na ni tři lidé a všichni k ní s očekáváním vzhlíželi, když shlížela do složky. Upřela oči na jméno vytištěné na štítku na kartě složky. Rychle zvedla hlavu, vytřeštila oči a prohlížela si tváře před sebou.
„Harry Potter?"
Muž v koutě s rozcuchanými tmavými vlasy a zářivýma zelenýma očima za oválnými brýlemi s úlevou vzhlédl. S obtížemi se postavil a natáhl se pro kovovou berlu opřenou o židli, takovou, která obepínala předloktí kruhem. Použil berlu jako oporu a vydal se ke dveřím.
Hermiona zaostřila oči na jeho tvář. A i když se mu podívala do očí, nedokázala se ubránit pohledu na jizvu na jeho čele. Rychle uhnula pohledem, znovu se podívala do složky, srdce jí bušilo jako o život.
„Ach, omlouvám se. Tudy, prosím." Když procházel dveřmi, ustoupila a pak ho odvedla do místnosti, kde už čekala sestra na rentgen.
„Který zub to je?" Zeptala se Jackie, když se Hermiona v chodbě opřela o zeď a snažila se sebrat.
Harry Potter nemohl být tady, tady v zubní ordinaci jejích rodičů.
Harry Potter neměl být nikde.
Harry Potter byl mrtvý. Zemřel jako dítě, při nehodě na moři, při níž zahynula i jeho teta, strýc a bratranec. To věděl každý. Byl by v jejím ročníku v Bradavicích a dodnes si vzpomínala, jak k nim ředitel během uvítací slavnosti promlouval a přinášel zprávu, že chlapec, který přežil – je mrtev.
Jenomže on nebyl, že? V Londýně přece nemohli žít dva Harry Potterové takového věku, s jizvou– tou jizvou ve tvaru blesku– na čele. Odstoupila od zdi právě ve chvíli, kdy její matka spěchala chodbou do ordinace.
„Tak se na to podíváme, ne?" Uplynula dlouhá tichá chvilka, pak hlas dr. Grangerové znovu vplul na chodbu. „No, je to zub moudrosti. Ten nepotřebujete, a typicky se těžko udržuje bez kazů. Dnes ho můžu vyndat, ale měl byste se obrátit na zubního chirurga a nechat si vyjmout i ty ostatní. Na stoličkách před ním máte kaz na dvou místech-"
Hermiona proklouzla zpátky do místnosti poté, co mu matka podala novocain, takže pacient znecitlivěl. Stála ve dveřích a využila příležitosti, aby si mladého muže prohlédla. Harry Potter ležel v křesle se zavřenýma očima. Zhluboka dýchal a ruku měl položenou na tváři.
„Omlouvám se za tu mudlovskou technologii." Promluvila tiše Hermiona, stále ještě stála ve dveřích.
Muž otevřel oči. „Prosím?„ Řekl a zamračil se.
„Mudlovská technologie," zopakovala Hermiona a bedlivě ho pozorovala. Nedal však nijak najevo, že by tento termín rozpoznal nebo že by z něj byl vyveden z míry.
ČTEŠ
Ničí spasitel (SNARRY)
FanfictionAlbus Brumbál je mrtvý, Severus Snape je vůdcem Fénixova řádu, Minerva je špiónkou uvnitř hradu a válka pokračuje. Když je Chlapec, který přežil, jenž zemřel při nehodě ještě předtím, než byl dost starý na to, aby mohl jít do Bradavic, nalezen, jak...