17.

437 21 9
                                    

Daemon sárkány háton érkezett a palota külső udvarába egy hónappal a hadüzenet után, egy alakot tartott az ölében. Mikor a Vastrónon meghallottam a sárkányüvöltést egyből tudtam, hogy Caraxes érkezik, rohanva jöttem le a sok lépcsősoron. Mikor a külső udvarba értem egy másik ajtón Visenya rohant ki Aemma kezét szorongatva.
- Rhaenyrat, hívjátok ide a királynőt gyorsan! - kiáltott le az emberek közé, de ekkor meglátott engem és a testével próbálta takarni az alakot. De már felismertem a hosszú fehér fonatáról és vörös vértjéről, Viserys volt az.
Ahogy a férjem leszállt, rögtön lovagok jöttek és segítettek leemelni a fiamat. Vér folydogált a szájából, egy kard állt ki a hasából, még életben volt. Óvatosan letették a földre, melléje térdeltem Visenyaval.
- Anyám, kértem apát, hogy hozzon haza... - köhögve nehézkesen beszélt. Hörrögve vett egy mély levegőt, próbálta befejezni a mondtatát. - Királynőm, remélem jól szolgáltam... fiadként is... megakartam védeni a családunkat... győztünk anyám...- két kezembe fogtam a kesztyűbe bujtatott kezét.
- Én, Rhaenyra Targaryen, a hat királyság királynője, lovaggá ütlek Viserys Targaryen herceg, a Sárkányok táncának lovagja. - érintettem meg mindkét vállát egy törrel. Viserys rám és Daemonra mosolygott, majd lecsukta a szemét és többet nem nyitotta ki. Könnyek csepegtek a véres páncélra, az én könnyeim voltak. Zokogva borultam legkisebb fiam testére, Aemma Visenya övét húzogatva kérdezgette, hogy mi baja a bátyjának, senki se tudott neki felelni.
Daemonel egymás mellett térdeltünk a fiúnk mellett.
- Megölte Dreamfyret és felégette Aegon seregének a teljes keleti szárnyát. Ekkor Aegon megjelent és az égen megütköztek, Tyraxes meghalt, utolsó erejével letette Viseryst a földre, majd élő pajzsként védte a sárkánytűztől. Egy hadosztály lovag rontott neki, én ekkor értem oda. Az én hibám. - suttogta el Daemon a fiúnk történetének utolsó fejezetét.
- Aegon és Otto Hightower hibája minden... - zokogtam Viserys haját simogatva.
- Jace és Baelor legyőzte Aegont, Rhox és Stormcloud átharapták Sunfyer torkát. Aegont megkötöztük, Otto Hightowert menekült, amikor elkaptuk. A háborút mi nyertük meg, de nagy ára volt. - fogta a fiúnk ernyedt kezét. Sárkányok tűntek fel az égen, Jace arcán a világ dühe volt, amikor leszállt Rhoxrol, majd útjára küldte a fenevadat. Baelor a hátára csatolva hozta Viserys kardját. Mikor a fiú teste mellé értek, térdet hajtottak és lesütott fejjel valyriai nyelven mondták el a búcsú szavait.
- Arra esküdtünk egymásnak a csata előtt, hogy bárki is távozik a holtak birodalmába, a testét Sárkánykőn temetjük el, az egyetlen helyen, melyet otthonunkként ismerünk. - mondta csendesen Baelor.
- Sir Viserys, a Targaryen házból, leteheted kardodat, hűségről és bátorságról tettél tanubizonyságot. Az Istenek legyenek bíráid utad végén. - csókolta homlokon fiúnkat Daemon.

Az győzelmi lakoma csendesen telt, a velünk küzdő házak lobogói mellé fekete zászlókat tettünk a nagy csarnokban, mindenkit ért veszteség. Mikor Aegont végig vonszolták az udvaron a nagyapjával rá se bírtam nézni. Háttal álltam az ablak előtt, Alicent kiáltozásait hallottam, az apját átkozta, mert mind a három gyermekét elvesztette. Helaena öngyilkos lett, mikor Aegon elakarta hurcolni, leugrott a sárkányáról a fiával együtt, egyensen a dornelli hegyek közé, sosem találták meg a testüket. Legkedvesebb féltestvérem vére is ennek a két embernek a kezén szárad.
Másnap sárkányra szálltunk mind, Daemon vitte a fiúnk testét Sárkánykőre. Velem a kis Aemma utazott, mivel Selen alig volt nagyobb még egy macskánál.
A fiúk és Visenya rakták össze a máglyát, mi Daemonal utolsó perceinket töltöttük Viserysel. Baelor felrakta testvére testét a farakásra. Nekem egy arany pecsétgyűrűt nyujtott át, a fiam címere volt rajta, egy hatfejű sárkány, a hat gyermekemet szimbolizálta.
Némán néztük a testet, mikor Jace megszólalt.
- A legjobb sárkánylovas volt, akit Westeros valaha látott. - mosolyodott el.
- Mindig a Sárkányverembe volt, vagy itt a barlangokban. Egyszer megégett hajjal szaladt ki, mikor megzavarta Nagat az alvásban. - emlékezett vissza Visenya is.
- Meséket olvasott nekem, amikor féltem elaludni. Azt mondta ne féljek a sötéttől, Selen megvéd mindentől. - folytatta a kis Aemma.
- Mindig kijavított, ha rosszul mondtam valamit valyriaiul, haragudtam is rá ezért. De miatta tanultam meg helyesen a nyelvet. Stratégiai leírásokat dugott be az ajtóm alatt, valyriai nyelven, egész éjjel írtam rá a választ, amivel letudom győzni. - törölte meg a szemét szétesve Baelor.
- Tudta, hogy sosem lesz a legjobb harcos, mégis mindig a hátamat védte csatákban és én nem tudtam ezt megtenni érte, amikor a legjobban szüksége lett volna rá. - suttogta Daemon könnyek között.
- Legfigyelmesebb fiú volt, akit egy anya csak kérhet. Mostmár Luc oldalán van, ő majd vigyáz rá. - lehelt búcsu csókot a homlokára.
Ezután a hat sárkány beborította lángokkal a máglyát, a hamvakat Jace és Baelor az egyik hegy tetején ásták el.

Sárkánykőn maradtunk aznap, a régi csarnokban ültünk össze, mint régen. Jace folyamatosan Visenya derekát ölelte, nem engedte el feleségét egy méternél tovább.
- Syrax új tojásokat tett a délután az őrök szerint. - mesélte Baelor.
- Születendő gyermekemnek választhatok tojást, anyám? - fordult felém izgatottan Jace. Daemonnel meglepődve néztünk Visenyara.
- Akkor ezért nem akartad elengedni a háborúba. - jutott eszembe a veszekedésük.
- Nem mertük akkor még elmondani, nem tudhattuk ki hallgatózik, és feltudták volna használni Jace ellen, ha a csata nem úgy alakul. - magyarázta pironkodva Visenya.
- Ha fiú lesz a Viserys nevet kapja, öcsém tiszteletére. - simította meg a lány hasát óvatosan Jace.
- Na és ha kislány lesz? - kérdezte mosolyogva Aemma.
- Daenerys lesz akkor a kis hercegnő neve. - ölelte magához mosolyogva a hugát Visenya.

Másnap felszálltunk a sárkányainkra, a szabad városok fele vettük az utunkat. A megtórlástól reszkető városvezetők hamar megtudták mi lett a tetteik következménye. Óváros, Tyrosh, Pentos és Volantis városa körül felperzseltük a mezőket, valamint a kikötőket és az erdőket. Tűzkörbe vontuk a városfalakat. Hamar megadta mindegyik város magát. Arannyal és drágakövekkel teli ládákat cipeltek a kapuk elé.
- A fiam élete ennyibe kerül nektek? - ordította a vezetőknek Daemon.
- A többit hajón küldjük el. - könyörögtek térdet hajtva a férfiak.
Két hét múlva kincsekkel megrakodott szekerek futottak be Királyvárba. A csata veszteseinek a kardjait hozzákovácsolták a Vastrónhoz. A ládákra néztem a trónon ülve és szorosan megmarkoltam a gyűrűket a láncon. Így ért véget a Sárkányok tánca, polgárháború a Targaryen házban, több ezer elesett katona és négy sárkány életébe került.

Tíz évvel később írom le ezt a történetet. Még mindig belesajdul a szívem, mikor Luc és Viserys eszembe jutnak. Hat kis unokával gazdagottam az évek során. Jace és Visenya három gyerek büszke szülője lett, a kis tizenegy éves Aegon zöld sárkánya a Draak nevet kapta, miután a kis fiú a dotraki legendák könyvét a keze közé kapta. A gyönyörű tíz éves Daenerys hercegnő hamar az udvar kedvence lett, Ryoko nevű fehér sárkányát is mindenki csak csodálni tudta. Nyolc éves lett ezen a nyáron Maegor, Vegha nevü bestiája azonban növésben a legnagyobbnak bizonyult. Baelor fiam tizenhárom éves Alyssa lánya volt a legnagyobb unokám, testvére születésekor azonban elvesztettük Baela gyámleányomat, Moondance nevű sárkányát így Alyssa örökölte meg. A baba azonban túlélte a szülést, Saera nevet kapta. Baelor egy évig gyászolta szeretett feleségét, majd Rhaenat vette el, így a lányok nem maradtak anyai szeretet nélkül. Saera tojása a minap kelt ki, Axan-nak nevezte el a kis fenevadat az öt éves lány. Családunkat sok megpróbáltatás érte, megpróbáltam leírni amire emlékszek, de itt az ideje másnak átadni a tollat, mert tudom a Targaryen házban sosem fogy ki az ember kalandokból.

Rhaenyra és Daemon történetéből ennyit tudtam kihozni. Ha kiváncsiak vagytok Jace és Visenya kalandjaira akkor a következő könyvembe tudtok majd róluk olvasni. Remélem ti is annyira élveztétek az utazást, mint amennyire én imádtam ezt a történetet írni. ❤️❤️
Hamarosan jön a Sárkányok Éneke, főszerepben Jace és Visenya, valamint Aemma Targaryennel.

Sárkányok Násza☑️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu