Aku berumur 30 tahun dan isteriku 26 tahun. Kami belum mempunyai anak sebab isteriku masih menuntut di Maktab Perguruan. Isteriku tinggal di asrama maktab dan cuma pulang sebulan sekali ke rumah.
Setiap bulan aku akan menjemput isteriku di lapangan terbang. Biasanya isteriku cuma pulang petang Jumaat dan kembali ke maktab pada malam Ahad. Cuma bila cuti sekolah barulah lama isteriku cuti atau ada di rumah.
Isteriku tinggal di asrama bersama seorang lagi kawannya yang bernama Ain, juga dah berkahwin, sama umur dengan isteriku dan suaminya seorang ahli perniagaan. Selalunya isteriku akan pulang bersama Ain dan aku akan menunggu kepulangan isteriku bersama suami kawan isteriku, Rizal. Kawan isteriku juga cantik macam isteriku dan aku selalu mencuri pandang pada Ain bila mereka sampai di lapangan terbang.
Kadang-kadang aku geram juga tengok Ain sebab Ain ni banyak bulu-bulu halus di lengan tapi aku tak berani nak lebih-lebih sebab dia kawan isteriku dan sudah bersuami..Suatu hari isteriku menelefonku mengatakan yang dia akan balik hujung minggu ni sebab sekolah cuti selama 2 minggu dan dia meminta kebenaran dariku untuk membawa Ain tinggal di rumah selama 5 hari sebab suaminya kena kerja di luar. Aku kata apa salahnya dan dalam hatiku sungguh gembira sebab aku akan dapat tengok Ain dengan lebih dekat lagi..
Sampai masanya mereka pun pulanglah dan seperti biasa aku menunggu mereka di lapangan terbang. Hari pertama Ain berada di rumahku tiada apa yang berlaku, masuk hari kedua aku dah tak tahan melihat Ain dan aku berfikir macam mana nak merasai Ain..Malam tu dalam pukul 10, kami tengah menonton TV dan aku pergi ke dapur untuk membuat air, isteri tengah menonton TV bersama Ain sambil berborak. Bila isteriku sedar yang aku nak ke dapur dia pun ingin mengikut aku tetapi aku melarang dan aku cakap, "Pergilah borak ngan Ain tu, sesekali tak apalah abang buat air" dia pun tak jadi mengikutku..
Aku pun terus ke dapur membuat air minuman. Aku bawa 3 cawan ke depan dan letak di meja ruang makan. Satu cawan aku letak ubat tidur dan satu lagi aku letak ubat perangsang yang telah aku beli siang tadi. Aku pun tuang air dalam ketiga-tiga cawan tersebut. Cawan yang ada ubat tidur, aku bagi isteriku dan yang ada ubat perangsang aku bagi pada Ain..
Kami pun menikmati air yang ku buat tadi sambil menonton TV. Setelah 20 minit, aku bangun dan cakap pada isteriku yang aku mengantuk dan nak naik tidur. Di dalam bilik, aku pura-pura tidur dan tak lama selepas itu isteriku pula masuk bilik untuk tidur..
Dalam 10 minit setelah isteriku tidur, aku pura-pura menggerakkan isteriku tapi isteriku tak sedar apa disebabkan oleh ubat tidur tadi..Aku pun bangun dan keluar bilik, perlahan-lahan aku turun ke bawah untuk melihat apa yang sedang dibuat oleh Ain. Aku nampak Ain dah gelisah dan kadang mengepit-ngepit pahanya dan aku tahu ubat perangsang itu dah meresap. Aku nampak lagi Ain dah meramas-ramas teteknya dari luar baju tidurnya..
Perlahan-lahan aku pergi ke belakang sofa, Ain masih tidak sedar sebab dia mengadap ke depan menonton TV sambil meramas-ramas teteknya. Aku terus memerhati apa lagi yang akan dibuat oleh Ain. Kemudian tangan Ain dah turun ke celah pahanya dan menggosok-gosok di situ. Tak lama lepas tu Ain mula menarik baju tidurnya ke atas paha dan terus memasukkan tangannya ke dalam pantiesnya dan terus bermain di dalam pantiesnya..
Aku dengar suara Ain dah merengek-rengek menahan kenikmatan. Aku pun dah tak tahan terus memeluknya dan meramas teteknya. Ain terkejut dan cuba menolak tanganku. Aku pun melepaskan pelukanku dan terus duduk di atas lantai di depan Ain dan muka ku betul-betul di hadapan lutut Ain. Ain pun menurunkan kainnya ke bawah untuk menutup pantiesnya..Muka Ain merah padam mungkin kerana malu dan terus bertanya padaku, "Dah lama ke abang Mat kat bawah tadi?"
Aku pun berkata, "Lama juga dan sempatlah melihat apa yang Ain buat tadi. "
Muka Ain bertambah merah tapi aku cakap pada Ain, "Tak payahlah nak malu-malu abang Mat tahu dah sebulan Ain tak dapat sebab tu Ain tak tahan dan kalau Ain nak abang Mat boleh tolong Ain."
Ain tersentak bila aku berkata macam tu dan dia tanya aku balik, "Apa maksud abang Mat?"