פרק 5: חקירה דיסקרטית

146 15 54
                                    

"אני באמת לא יודעת למה זה קרה," היא התייפחה.

"מובן שאת יודעת. את גרמת לזה לקרות," קירן נשען על מרפקיו ורכן קדימה, עיניו הנוקבות נעוצות בה. "אין טעם לשקר."

"אני ל... לא התכוונתי ל... לעשות את זה," היא גמגמה בשעה שדמעות זלגו על לחייה. "לא התכוונתי לבצע קסם אפל. בחיים לא הייתי עושה דבר כזה."

"אבל עשית," ציין ג'ק, אביר צעיר ומבטיח שקודם רק לאחרונה. הוא נשען על הקיר מאחוריה וניסה להעמיד פנים שהוא לא נלהב להיות חלק מצוות חקירה בפעם הראשונה בחייו, אך לא נחל בכך הצלחה גדולה – קולו היה עליז בהרבה מכפי שהיה אמור להיות בהתחשב בסיטואציה. "קדימה, ככל שתודי בזה מוקדם יותר, כך ההשלכות יהיו פחות חמורות."

"אבל... אבל אני באמת לא התכוונתי..."

מהרגע שהחשודה הובאה לחדר החקירות הקטן באחוזת הידנייט, הם ניסו לגרום לה להתוודות ולספר להם כיצד ביצעה את הקסם האפל במהלך מבחן הנסתרות של אקדמיית ג'ספרין. בהתחלה היא הכחישה נמרצות שהייתה לה יד בתקרית וניסתה להתחמק משאלותיהם, חוזרת שוב ושוב על הביטוי "אני לא יודעת", עד שקירן בישר לה כי היו די והותר עדים באולם שאיששו כי היא זו שביצעה את הקסם האפל.

כשהבינה שהם כבר יודעים את האמת, החשודה התחילה להישבר ועברה מהכחשת ביצוע העבירה להכחשת הכוונה שהייתה לה לבצע אותה.

"אני אחזור על השאלה שלי," קירן דיבר בקול חסר רגש. "איך ביצעת את הקסם האפל אתמול?"

הבכי שלה התגבר בהיסטריה. היא כיסתה את פניה בכפות ידיה בשעה שמלמלה, "אני לא... יודעת..."

"אני רוצה להבהיר לך נקודה חשובה, אופליה," קולו היה ברור, כל הברה מודגשת, מאיימת. "מאוד, מאוד כדאי לך שנשמע את זה ממך. בגלל שאם לא תתוודי, המקרה הזה יעבור הלאה ואת תועמדי לדין בפני בית המשפט המקומי. העונש על ביצוע קסם אפל ברמת עוצמה שכזו עלול להגיע לכדי מאסר של עשרים שנה."

"ב... בבקשה! אני לא רוצה ללכת לכלא!" מילותיה היו לא ברורות מבעד לבכי ולדמעות. "ב... בחיים לא הייתי עושה קסם כזה בכוונה..."

גרייסון, פקיד ותיק ומבוגר שעבד עבור משפחת הידנייט כבר קרוב לשלושים שנה, נאנח עמוקות.

"דיי, הפסיקי לבכות." הוא הושיט לה ממחטה והביט בה ברחמים גלויים. "הנה, קחי."

הוא התרכך מהר יותר ממה שקירן חשב.

עד כה הוא ישב לצד קירן ותיעד את החקירה בכתב ידו, מטלה שניתנה לרוב לאחד הפקידים הזוטרים, מלבד במקרים בעלי חשיבות יוצאת דופן כמו זה – שכן אחרי ישיבת מועצת המושלים האחרונה, הוחלט שכל מקרה של שימוש בקסם אפל הוא בעל פוטנציאל הרסני וחייב להיבדק במהירות. זו הסיבה ששני האבירים ג'ק ואברי, שעמדו בחדר החקירות יחד איתם, לא הופתעו מכך שקירן בחר בגרייסון הוותיק והרציני לתעד חקירה שבכל זמן אחר הייתה נראית שולית ונטולת חשיבות.

גורל של נבליםWhere stories live. Discover now