🌍Alex perspektiv🌍
Jag vaknade på Lördags morgonen av att min lilla Australian Sheep dog valp Yoshi hoppade upp i mitt knä och började gny.
Jag satte mig upp i sängen och klappade den fläckiga hunden på huvudet, "Vad vill du Yoshi?" Frågade jag med en trött men mjuk röst, vilket gjorde så att Yoshi flyttade på sig och tassade ut ur rummet. Jag tyckte lite på axlarna och tog upp min mobil, men jag han inte skriva in koden innan Yoshi kommer tillbaka och ställer sig i dörröppningen. Jag höjde på ena ögonbrynet när hon började skälla på mig, "jaja jag ska gå upp, men inte nu" sa jag, hon började skälla ennu mer då och jag gav upp. "Jag kommer lugna dig" sa jag när hon började små skälla åt mig. Jag tog på mig en blå superman t-shirt och ett par gråa taights. Jag satte upp mitt blonda morgonruffs till hår i en messy bun och gick sedan ner för trappan. Yoshi sprang framför mig, hon sprang ut i vardags rummet och jag följde efter henne med slappa steg.
"Yoshi vad är...." Jag blev avbruten av mig själv när jag såg en gestalt sitta i soffan. Killen hade brunt hår som stack ut ur den bakåt vända kepsen, på över kroppen hade han en mönstrad t-shirt och en mörk bomber jacka över, han hade ett par svarta tighta jeans och ett par röda sneakers på fötterna. "Vad gör du här?" Frågade jag och gick fram till han, jag böjde mig ner och pressade mina läppar mot hans. "Jag ville bara träffa dig" sa han och kollade mig i ögonen innan han sammankopplade våra läppar igen. Han tog tag i min midja och drog ner mig över han. "Ogge!" Skrattade jag fram öve hans snabba rörelse. Han log mot mig innan han strök undan en hårslinga som hade lämnat min håruppsättning.
"Men egentligen så tänkte jag att vi kunde åka till centrum idag" sa han och pussade min panna innan han ställde sig upp med mig i famnen. " varför det?" Frågade jag nyfiket, för jag visste att när Ogge föreslår att åka till stan för att shoppa, då behöver han något. Något viktigt.
"Aja men låt mig få äta först" sa jag och hoppade ner från hans famn. Jag gick ut till
köket och tog fram Cherios och mjölk. "Vill du ha?" Frågade jag han samtidigt som jag höll upp paketet, han nickade och gick fram till mig. Jag kände hans kropps värme mot min rygg och virade sina armar runt min midja och pussade mig löst under käken innan han tog fram två skålar och två skedar. Han ställde dem på skänken bredvid mig.Jag hällde upp jämt i skålarna och hällde sedan i mjölk. Vi satte oss vid köks bordet och började äta.
|| some minuts later||
Jag drog på mig min skinnjacka och tog en keps och satte den bakåtvänd. Jag fick ut ur huset och låste efter mig innan jag gick ner till våran uppfart, där Ogges cross stod. Han satt på den med hjälmen på och såg allmänt snygg ut, jag log åt min tanke och tog emot hjälmen han gav mig. Jag hoppade sedan upp bakom honom och virade armarna runt hans midja. Han kickade igång crossen och backade ut från uppfarten och ner på gatan. Han gasade lite och släppte på kopplingen.
"Är du med?" Frågade han och jag nickade, han körde iväg i en hastig fart och snart kom vi ut på motorvägen, Vi kom snart till centrum. Vi tog av oss hjälmarna och lade ner dem under sätet, han låste sätet och mopeden innan vi började gå hand i hand mot plattan. Vi stötte ihop med några Foooers men annars träffade vi inte på så många fans ändå, "ska vi gå in på Forever 21?" Frågade han och jag nickade, vi gick på Forever 21 och kollade efter lite snygga kläder. Vilket det fanns typ överallt.
Ogge kom snart tillbaka med mönstrad sweet shirt, och en keps. Jag skrattade åt hans val, och fortsatte leta efter något lockande ,jag hittade tillslut en svart och vit spets top, ett par slitna högmidjade jeans och ett par svarta taights. Vi gick mot kassan, " det blir 320 kr" sa kassörskan, jag skulle precis stoppa i mitt kort när Ogge snappar åt sig det ur mina fingrar och sätter i sitt egna i kort läsaren. "Ogge.." Sa jag och kollade menade på han och han log busigt mot mig. "Jag vill faktist betala för min flickvän" sa han och pussade mig i pannan innan han slog in sin kod. Kassörskan drog bort kvittot från automaten och la in det i våran gemensamma påse där våra kläder låg.
Vi gick ut från Forever 21 och fortsatte mot en random butik där Ogge hittade en Svart Hoddie med vit text som löd ' Cocaine & Caviar'. Medans jag hittade ett par mönstrade leggings, Ogge betalade igen men denna gången sa jag inte emot. För jag visste att han skulle göra det i vilket som, nu gick vi bara på gatorna hand I hand och pratade lite om allt möjligt. Vi kom tillslut fram till McDonalds och beställde varsin meny.
Mitt under mitt och Ogges samtal om Betyg ringde min mobil, ja svarade och hörde Cattis Fnitter. "Hallå?" Sa jag och hon slutade. " hej, är du och Ogge på stan?" Frågade hon samtidigt som jag hörde hur det lät i bakgrunden. "Ehm...ja hurså?" Frågade jag och stoppade in en pomefrit ( hur stavas det egentligen?") i munnen, Cattis började fnittra igen och jag hörde smack ljud i bakgrunden. "Mm...Felix" fnittrade hon fram och antagligen låg dem kvar i sängen och Felix är la på myshumör som vanligt. "Nää men kan vi hänga på?" Frågade hon samtidigt som kyss ljudet fortsatte. "Ehm.. Hang on" sa jag och höll bort mobilen från örat och kollade på Ogge. "Kan Cattis & Felix följa med oss?" Frågade jag och han nickade, "japp, det kan ni" sa jag och mötte Ogges blick igen, han log mot mig innan han fortsatte äta på sin hamburgare. "Okej....då kommer vi snart då" sa hon samtidigt som hon fnittrade högre. Innan jag la på hörde jag hur hon skällde ut Felix på skoj dock.
När jag och Ogge lämnade donken fick han ett sms och drog osmidigt upp mobilen ur fram fickan. Varför är framfickan på killbyxor större än framfickor på tjej jeans? En fråga som aldrig kommer få ett svar. Känns det som.
"Kan vi möta dem på Drottninggatan?" Frågade han och jag nickade. Han la sedan ner mobilen och virade ihop sina fingrar med mina igen och log svagt. När vi väl kom fram till Drottninggatan ställde vi oss vid en affär och väntade på dem. "Ger detta dig minnen eller?" Frågade jag och virade mina armar runt hans nacke. Han skrattade till och kollade på mig med sina havsblåa ögon. "Alltid" sa han och lämnade en puss på mina läppar. Jag log innan jag pressade mina läppar mot han, hans armar virades svagt runt min svank och pressade mig lite närmre han. "Där är dem" sa Ogge snart och nickade mot ett håll, jag vände blicken dit och såg Felix i en svart mössa, ett par jeans som satt nere vid rumpan och en militär mönstrad sweatshirt. Över det hade han en Brooklyn Nets väst, hans hår stack ut ur mössan och spretade åt nästan alla håll. Bredvid han ( hand i hand ofc) gick Cattis med Felix Röda Bomber jacka på sig och en svart Batman sweatshirt under. På huvudet hade hon också en mössa fast en röd med Diamond mörket på. Hon hade annars ett par svarta jeans och ett par röda Vans på fötterna.
"Wow...Båda lika kläd fixerade" sa Ogge och jag skrattade till." Som om du är bättre då" sa jag och slog till han löst på överarmen, "faktist" sa han och la handen mot bröstet och försökte se förolämpad ut. "jaja Whatever, OG" sa jag och lämnade en puss på hans kind. "Tjoo" sa Felix och gjorde en bro hug med Ogge medans jag och Cattis gav varandra en normal kram. "Fan, diggar tröjan" sa Cattis och kollade på min superman t-shirt. "Säger det samma" sa jag och hon blinkade. "Marvel" sa hon och vi gjorde en brofist. Snart kom det fram några Foooers som vi alla hälsade glatt på. "Ey! Alex!" Hörde jag Cattis röst och jag vände mig mot henne.
"Marvel Team!" Sa hon och vi båda tog sats och pötte våra bröst korgar mot oss. Man hörde hur några om kring oss skrattade lite innan vi tog några bilder med dem.
(Blev en uppdatering allafall)
KAMU SEDANG MEMBACA
King Of The Radio
AcakJAG SKRIVER DENNA BOKEN BARA FÖR SKOJS SKULL, EFTERSOM DET VAR ETT LITET SKÄMT JAG OCK MINA KOMPISAR HADE FÅR CA TVÅ PR SEDAN MEN JAG KÅNNER ATT JAG VILL FORTSÄTTA SKROVA FÖR MIN EGNA SKULL. SÅ NU VET NI VRF DEN ÄR SÅ DÅLIG. Vad händer när 3 tjejer...