HIS ANGEL 28

316 30 1
                                    

          Kandungan aku sudah hampir masuk 6 bulan .

          " Alolo tomey nya bidadari abang nie buat muncung itik ~ " Aku menoleh dan menatap tajam kearah Fareed .

          " Sukati jer panggil mulut orang itik , mulut itik nie juga abang nak kiss kiss bagai " Kataku dengan nada sedikit merajuk.

          " Ala , sayang nie , abang gurau jer ~ "

          " Kenapa muka isteri kesayangan abang nie monyok semacam aje ? " Soal Fareed.

          " Reen takut lah bang "

          " Reen takut apa ? "

          " Reen takut selepas beranak nanti Reen akan gemuk. Dahtu abang dah tak suka Reen  dan tak sayang Reen lagi macam sekarang ni "

          Fareed memegang tanganku lalu digenggam kedua - dua tanganku . Besar jugak tangan Fareed nie , atau tangan aku nie yang terlebih kecil ?

          " sayang ? Bidadari ku ~ " Panggil Fareed . Aku melihat matanya . Mata kami bertembung antara satu sama lain .

          " Isteri abang sentiasa cantik didepan mata abang walaupun sayang dah gemuk ke , apa ke. Abang tetap sayang. Lagipula kalau sayang chubi , nampak comel " Ujar Fareed.

          " Thanks tau , sebab sudi jadi isteri abang , maafkan abang walaupun ada jer sesuatu yang nak halang kita berdua daripada BAHAGIA . "

          " Thanks juga, sayang sudi nak ada anak dengan abang , walaupun malam pertama sayang terus tidur "

          " Ya hahahah " Aku ketawa selepas dia bagitahu yang aku tidur pada malam pertama tue. 

          " Kenapa ketawa ? Hmm ? Sayang ? Abang ada buat lawak ke tadi ? " Fareed menghairan .

          " Sayang ketawa tadi sebab abang masih ingat yang sayang nie tidur terus pada malam pertama kita , tu jer " Kataku , ketawa ku masih lagi tersisa .

          " Apa - apa pun yang terjadi , abang harap kita still bersama sehingga rambut kita memutih " Akhir ayat daripada Fareed membuatkan aku terasa sedih lah pulak , tetapi air mata aku dah kering . Macam mana nak nangis ?

          " Abang , sedih pulak dengan ayat akhir tue " Kataku .

          " Sayang menangis ke ? " Soal Fareed.

          " Aik ? Ketara sangat ke ? " Tanyaku .

          Fareed mengganguk .

.
.
.
.
.

          " MAMA REEN !! " Ain berlari karah ku dengan kakinya yang agak pendek itu .

          Ain terus memelukku dan mencium kearah perutku yang semakin memboyot ini .

          " Mama Reen , mungkin baby yang dalam perut mama Reen nie ada tiga baby lah " Teka Ain .

          " Ehh , tak mungkin lah , Mama Reen mahu dua baby . Seorang lelaki , seorang perempuan . Kembar . " Kataku .

       " Tapi kenapa perut mama Reen semakin besar macam ada tiga orang ? " Tanya Ain .

          " Ain nie belajar daripada siapa ? " Tanyaku .

          " Hmm Ain tanya orang lah " Jawab Ain .

          " Siapa ? " Tanyaku .

          " Hmm , kau tahulah dengan si Ain tue . Kau tahu tak ? Harinie aku dengan Ain makan dekat restoran, dahtue dia tertengok orang dekat meja sebelah aku , wanita tue ada tiga orang anak kembar seiras , dahtue Ain pun berjalan ke meja sebelah dan bertanya " dulu aunty pregnant , besar mana perut aunty ? " Dahtue wanita tue jawab besar perut dia macam besar perut kau sekarang nie , sebab tuelah Ain teka dalam perut kau tue ada tiga baby " Shira ceritakan kelakuan Ain .

          " Orang tanya jer , bukan nya nak culik anak dia " Ain muncung mulutnya .

          " Hahahah " Aku ketawa . Aku teringat dengan percakapan aku dengan Fareed semalam . Pasal muncung mulut tue .

          " Kenapa Mama Reen ketawa ? Janganlah ketawakan Ain . " Mulalah Ain nie merajuk . Muncung itik dia semakin kedepanlah pulak .

          " Mana ada Mama Reen ketawa kan Ain , mama Reen ketawa sebab papa Rid lah " Ops , tersasul lah pulak . Aku menekup mulut ku .

          Ain dan Shira menatap kearahku .

          " Eh ? " Ain .

          " Eh ? " Shira .

          " Eh ? Kenapa ? " Giliran aku pula yang hairan .

          " Ta-tapi Fareed mana ada dekat sini , yang adanya aku dengan Ain jer yang daripada berbual dengan kau " Kata Shira .

          " Ehh bukan , maksud aku , aku teringat dengan perbualan aku dengan Fareed semalam .. Tu jer .. tak payah lah nak meremang bulu bagai " Jelasku.

          " ouhh " Ain dan Shira melepaskan nafas lega . Sama jer kelakuan mereka berdua nie . Macam mana eh kelakuan kembar Ain ? Mungkin kelakuan dia sama macam Daddy dia .

          " Assalamualaikum sepupu kesayangan ku ~ "

         " Waalaikumussalam ~ " Jawabku .

          " Alolo tomey nyaa baby boy Aunty Zumi nie " Puji Ain . Tangan Ain menyentuh kulit baby boy yang lembut itu .

          " Mana husband kau Zumi ? Dia ada tak datang melawat ? " Tanyaku .

          Zumi melihat kearahku .

          " Dia ada kerja sikit dekat Turki " Jawab Zumi.

          " Eh eh , kenapa semua berdiri nie , meh lah kita duduk . Berdiri buat apa ? Buat sakit kaki jer " Cadang Shira .

          " Mahu air ? Aku buatkan . Mahu air apa ? " Ehhh Shira nie dah kenapa ? Ini kan rumah aku . Macam terbalik lah pulak , tetamu yang buatkan air .

          " Kenapa tetamu pulak yang kena buatkan air ? " Tanya ku .

          " Alah , kau sedarlah diri sikit . Tengok perut kau tue . Nanti Fareed datang ke rumah aku dan marah dengan aku macam mana ? " Kata Shira . Dia takut dengan Fareed ke ?

          " Sukati kau lah Shira oi ~ " Jawabku .

          " Tapi entah kenapa aku rasa aku tak pernah sekali pun tengok muka suami kau yer Zumi ? " Soal ku.

          " Dia cakap rahsia . "

          " Dia pernah pesan , kalau kau tengok baby boy aku nie , comel kan ? Macam tuelah rupa suami aku . " Sambung Zumi .

          " Hahaha aku gurau jerlah . Tapi betul . Nanti kau datang yer ke majlis doa selama untuk baby boy aku nie " Katanya lagi .

          " Wait wait ? Kau dengan suami kau dah berbaik ke? " Soalku .

          Zumi mengangguk gembira .

          " Dialah yang teman aku dekat hospital . Bermalam dengan aku . " Ujar Zumi .

          " Sorry tau Zumi , aku tak dapat nak teman kau malam tue . Kau tahukan apa yang berlaku dekat aku malam tue ? " Kataku .

          " It's okay , aku tahu . Yang penting kau dengan kandungan kau selamat . " Kata Zumi .

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now