We zijn ondertussen naar beneden gelopen, wat niet moeilijk was voor me. Toen uiteindelijk iedereen beneden was hoorde ik een lopende rivier, dus we zouden ons kunnen wassen, of wat drinken. "Gandalf, ik hoor dat er een rivier in de buurt is, misschien kunnen we er naartoe gaan"zei ik. "Dat is een goed idee, Bilbo ga met Eletha mee"zei gandalf. "Je weet maar nooit of er iets is"zei hij zachtjes tegen me. "Ik kan het heus wel alleen"zei ik. "Ga maar en kom snel trug"zei Gandalf. Ik ging dus samen met Bilbo kijken of het er 'veilig' was. "Weet je zeker dat we de goeie kant op gaan?"vroeg Bilbo. "Ja, deze kant"zei ik. Het enige wat er waren zijn bomen, en soms zie je dat een zonnenstraal door de bomen schijnen. Het wordt ook al avond. "Laten we even hier naar boven gaan"zei ik. 'Hebben jullie het al gevonden?"hoorde ik Gandalf vragen. 'Nee'zei ik. 'Pas wel op er zijn hier orks in de buurt'zei hij. 'Ik zal oppassen'zei ik. En precies op dat moment hoorde ik het geschreeuw van een ork. "Hier ben je"hoorde ik een bekende stem zeggen. Ik draaide me om en zag Kili staan, en even later ook Fili, en Gandalf en de rest van de bende. "Wat doen jullie nou hier?"vroeg ik. "We kwamen orks tegen, dus we zijn gevlucht. "Hopelijk hebben we ze afgeschud"zei Ori. "Bilbo, klim jij anders even naar boven, om te kijken of alles oke is"zei Gandalf. Bilbo ging met tegenzin naar boven. Het geschreeuw van de wargs, houd me goed wakker, ik heb al dagen niet geslapen. Ik hoor dat ze stil staan, maar een paar seconden later rennen ze weer verder. Ik hoor ook zwaar gehijg, en Bilbo die naar beneden komt. Ik herken dat beest daar boven denk ik. En Bilbo komt naar beneden gerend. "En hoe dichtbij zijn ze?"vroeg Thorin. "Te dichtbij, een kilometer of tien, maar da's niet het ergste"zei Bilbo. "Hebben de wargs ons geroken?"vroeg ik. "Nog niet, maar er is wat anders"zei Bilbo. "Hebben ze je gezien? Ja dus"vroeg Gandalf. "Nee"zei Bilbo. "Wat zei ik: zo stil als een muis"zei Gandalf. "Laat hem even uit praten!"zei ik. "Ik wil alleen maar zeggen dat er dar nog iets is"zei Bilbo en wees naar de plek waar hij net vandaan kwam. "Wat voor gedaante?"vroeg Gandalf. "Die van een beer?"vroeg ik. "Ja"zei Bilbo, maar schrok. "Maar groter, veel groter"zei hij. "Jullie wisten van dat beest, ik zeg dat we trug gaan"zei Bofur. "Dan worden we gepakt door orcs"zei Thorin. "Er is een huis, niet ver van hier, waar we misschien kunnen schuilen"zei ik. "Wiens huis, vriend of vijand?"vroeg Thorin. "Geen van beide"zei ik. "Maar hij zal ons helpen, of ons doden"zei Gandalf. "Welke keuzen hebben we?"vroeg Thorin. En op dat moment begon het beest te schreeuwen. "Geen"zei ik.
JE LEEST
Fire In My Eyes, The Hobbit Fanfiction (voltooid!)
FanfictionEletha is mee gegaan naar Erebor, maar wanneer zij en Kili geraakt worden door een zwarte pijl, blijft ze achter in het koningkrijk van Thranduil de elven koning. Ze geneest snel, maar als ze samen met Legolas en Tauriel aankomen bij Lake-Town, komt...