Luku 3: Kokoontuminen

20 2 12
                                    


Pitkä kissajono kiemurteli pitkissä luolastoissa, ensimmäisenä joukkoa johdattava Myrskypilvi, ja viimeisenä Ohrahäntä, joka varmisti että kaikki tulivat mukaan. Yleensä Kaikuklaani lähti myöhään kokoontumisiin, sillä olihan kokoontumispaikka melkein luolan suun vieressä. Tänään he olivat kuitenkin ajoissa, ja kun he pääsivät Kuusikuusille, siellä ei ollut ketään. Joten he istuutuivat alas, ja Tippukivitähti loikkasi johtajien oksan korkeimpaan paikkaan.

Kissat kuiskivat keskenään, kun Lauluklaani saapui paikalle. Lauluklaanilaiset olivat niityjen parhaita metsästäjiä, myös erittäin luotettavia - ja nenäkkäitä, ja Lauluklaanin johtaja Mustarastastähti istahti myös oksalle.

Lauluklaanin jälkeen Pilviklaani saapui paikalle. Sammuneen tulivuoren rinteellä elävien kissojen lämpimät sydämet ottivat kaikki vastaan, mutta jos turvapaikanhakija teki jotain väärin, terävät hampaat tekivät siitä selvää. Pian Kukkatähti istui oksalla.

Väreklaani, saaressa asuvat, klaaneista kaikkein etäisin, rohkeita ja parhaita uimaan mutta erittäin vaarallisia taistelussa. Ahventähti istui jo Tippukivitähden vieressä.

Hämäräklaanilaiset, hauskoja ja seikkailunhaluisia, joka johtaa välillä pahempiin asioihin. Taittokorva kurkotti kaulaansa eteenpäin, jä näki Liekkitähden jutustelemassa Kukkatähden kanssa.

Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä, Liitoklaani. Nämä kukkuloilla asuvat pienet kissat eivät tunteneet pelkoa, mutta saatoivat olla välillä hieman epäkohteliaita. Saniaistähti riensi oksalle.

Vasta kun Mustarastastähti murahti kuuluvasti, kissojen huomio kiinnittyi päälliköihin.

"Tippukivitähti, haluat varmasti aloittaa," Mustarastastähti nyökkäsi ruskealle kollille.

"Tervetuloa kokoontumiseen, kaikkien klaanien jäsenet!" Tippukivitähti nyökkäsi takaisin mustan- ja harmaankirjavalle naaraalle, "Meillä on neljä uutta soturia, Ruohovarsi, Keltalehti, Valkotupsu ja Taittokorva!" Kissajoukku hurrasi hiljaa. "Pyyntionnemme on ollut hyvä-" Hän jatkoi mutta keskeytti koska Ahventähti rykäisi.

"Koska olette varastaneet meiltä riistaa, vai?"

Muut päälliköt yhtyivät kuoroon.

"Me emme varasta muilta klaaneilta riistaa!" Tippukivitähti tiuskaisi.

"Miksi sitten rikoitte leirimme pesät? Tai myrkytitte loput tuoresaalimme kuolomarjoilla?" Liekkitähti tiukkasi.

"Me emme ole tehneet mitään sellaista!"

"Sinä tulet maksamaan tästä." Kukkatähti sanoi uhkaavasti.

"Kokous on päättynyt!" Saniaistähti rääkäisi, ja klaanit hajaantuivat nopeasti, mutta eivät niin nopeasti etteivät olisi voineet sähistä Kaikuklaanilaisille.


-


"Kaikki jotka pystyvät näkemään tiensä läpi luolastoista, tulkaa kokouskallion alle klaanikokoukseen!" Tippukivitähti huudahti kalliolta.

Taittokorva ja muut kissat kerääntyivät vesikuopalle.

"Kaikki, menkää lepäämään. On ollut pitkä päivä, kerron huomenna mitä kokoontumisessa tapahtui." Tippukivitähti oli jo hyppäämässä alas, kunnes Tiikerisiipi rääkäisi:

"Anteeksi, muuten he olisivat tappaneet minut, olen niin pahoillani!"

"HYÖKÄTKÄÄ, PILVIKLAANI!" kuului luolan suulta, ja pian kuului Kaikuklaanin kissojen rääkäisyjä.



Mikä oli sun lemppari pääliköiden nimistä?

Kommentoi alas! :D

Kaikuvat kuiskauksetWhere stories live. Discover now