,,Drahý, podívej na to krásné zrcadlo," pravila nadšeně Merbet a rozeběhla se k obchodnímu stánku, aby si zboží lépe prohlédla.
„Kolik za něj chceš?" zeptala se Merbet povýšeně a arogantně hleděla na Istallského obchodníka.
Obchodník se na mladou herečku pohoršeně podíval a se silným istallským přízvukem řekl: „Tři"
„Manželi, chce za to jen tři mince."
Babtyss sáhl do svého měšce a podal obchodníkovi tři dornské mince. Obchodník si je vzal a gestem naznačil, ať si zrcadlo odnesou.
,,Elfko! Vezmi to zrcadlo a dej mi mé dítě."
Elfská žena podala Merbet malé batole a poté se chopila těžkého zrcadla.
,,Myslím, že by jsme měli už jít domů," řekl Babtyss, když ho náhle přerušila hlučná rána a oslnivý záblesk světla.
Uprostřed obchodního náměstí se otevřel magický portál a z něho vypadl mladý voják navlečený do dornských barev. Zhroutil se na kamenných cihlách náměstí a plakal.
Lidé vyděšeně křičeli, utíkali a někteří ostražitě pozorovali, co se právě odehrálo.
,,Všichni jsou mrtví! Všichni! Nikoho neušetřily!" Naříkal mladík zoufale a plazil se dále od portálu, který záhy vyhasl.
,,Pomozte, prosím! Má noha!"
K mladíkovi přiběhli Jednatelé pořádku a namířili na něj svá kopí.
Babtyss urychleně přispěchal a rázně zavelil: ,,Počkejte bratři ve službě, musíme ho vyslechnout. Doneste jej k léčiteli."
.
Mladý voják ležel na lůžku a upjatě se díval do stropu, když mu léčitel zašíval ránu.
,,Rána je hluboká a je přerušena stehenní tepna, za normálních okolností, by jsi byl již mrtvý, ale zde poznávám znaky léčivé magie, která oběh krve v postiženém místě zastavila," řekl léčitel podezíravě.
Do místnosti rázně vstoupili Thegan a jeho Svatá eminence.
,,Bůh Slunce ti žehnej mládenče."
Thegan se se pohoršeně zamračil a řekl: ,,Co se stalo? Mluv!"
Mladík se na muže zděšeně podíval a zakoktal: ,,N-no vít-te..."
,,Mluv, jsem vzkázal!"
Babtyss, který stál tiše v místnosti a pozoroval sešívání rány, nejistě pověděl: ,,Mluv, už jsi v bezpečí."
Voják na prázdno polk a řekl: ,,Po vyplenění té elfské osady jsme založili tábor... Připravovali jsme se na další tažení, jak bylo v plánu ale to vše zmařily ty ženské..."
,,Jaké ženské?" Zeptal se Babtyss.
,,Byly to čarodějnice. Jedna z nich byla elfka, druhá byla snědá, jako původní dorňanka a další vypadala jako Istallka. Zmasakrovaly celý tábor a dorňanka mi nařídila, ať Vám předám vzkaz," řekl mladík lámaným hlasem, jako by se měl každým okamžikem znovu rozplakat a podíval se na Thegana.
,,Vzkaz?"
,,Ano vzkaz. Říkala, že ti kteří byli dornem okradeni si berou vše zpět a že se konec Dorn blíží."
Muži v místnosti se na sebe nejistě a se špatně skrývaným strachem, podívali.
,,Opravdu nikdo nepřežil?" zeptal se Babtyss.
ČTEŠ
Historie nenávisti
FantasiSvět nadpřirozena, který je zmítaný rasovými válkami a náboženskými konflikty. Svět, kde se silní pokouší vyhladit ty slabší a kde být odlišným je zločin, který se neodpouští. Poznejte se s šestnáctiletým lordem Babtyssem, synem nejobávanějšího muž...