HIS ANGEL 29

325 31 4
                                    

2 bulan kemudian .

          Hari ini , adalah hari persediaan aku . Aku menarik nafas , hembus nafas . Semoga baby nie keluar dengan selamat . Aku tak tahu bila baby nie akan keluar , petang ? Malam ? Esok hari ? Yang penting aku kena sedia.

          " sayang , rileks jer okay , abang sentiasa doakan isteri kesayangan abang dan anak kita selamat "

          " Jangan risau , abang ada disisi  sayang " Fareed menggenggam tanganku lalu mencium dahiku .

         " Abang , nanti kalau tetiba aje Reen tak sedarkan diri , abang jaga anak kita baik-baik tau. Besarkan anak kita sebaik yang mungkin. "

          "  Sayang ? Tak baik cakap macam tu. Sayang tak sayangkan abang lagi ke ? "

          "  Reen sentiasa sayang dengan abang. Reen cuma pesan aje. " Kataku.

          "  Mama ? Reen minta maaf kalau Reen ada buat salah dekat mama selama Reen hidup "  Pandangan ku beralih kepada mama.

          " Reen , mama sentiasa maafkan Reen. "
.
.
.
.
.

          " A-abang .. " Aku panggil Fareed yang tengah tidur disisi ku .

          " A-abang .. sa-sakit .. " Aku masih lagi memanggil Fareed.

          " Abang .. " Fareed terbangun.

          " Perut sayang sakit " Fareed terus bangun dari duduknya , terus menekan panic button .

          " Puan Qaireen kalau saya suruh teran , puan teran yer .. tarik nafas, hembus nafas " Doktor itu mengelap peluhku yang semakin banyak di wajahku .

          " Tarik nafas dalam sepuluh saat , dan teran " Arah Doktor .

          Fareed menggenggam tanganku . Air mata nya sedikit keluar .

          " Teran " Aku ikut arahan doktor itu . Curi nafas dalam sepuluh saat dan teran .

          " Teran "

          " Teran "

* Bunyi bayi menangis *

          " Sekali lagi , ada seorang lagi "

          " Teran " Arah doktor .

          " Sikit lagi Puan "

* Bunyi bayi menangis*

          " Eh ?? Ada lagi ? Puan , masih dapat bertahan ? Ini yang terakhir ini tak sabar nak keluar " Astaga ini doktor , aku yang tengah tahan sakit nie pun , sempat pulak nak melawak .

           " Tarik nafas dalam sepuluh saat dan teran " Arah doktor.

* Bunyi bayi menangis *

           " Alhamdulillah "

          Peluhku dilap . Nasib baik mata aku tak tertutup lagi . Semuanya ada tiga orang .

          " Alhamdulillah , kembar tiga . Dua lelaki , yang terakhir perempuan . " Kata doktor itu .

          " Weyhh !!! Tiga orang weyhh !!!  .. ya Allah ! Comei nya" Shira menyentuh pipi anak perempuanku.

          " Mama Reen ? Boleh tak Ain nak sentuh baby - baby tue semua ? " Aku mengganguk .

          " Kau dah bagi nama untuk baby - baby tue ke ? " Tanya Danish .

My Sweet Shuben [ C ]Where stories live. Discover now