Cinta si teh ais cicau 5

2 1 0
                                    

Hari ini adalah ujian komputer .Marinda dan Mak cik Julia berjalan ke arah pusat memandu cekal untuk mengambil ujian tersebut.

Tamat saja ujian tersebut.Keputusan aku dapat tidak memuaskan kerana gagal dapat 41 saja sedangkan wajib lulus 42 ke atas .Apalah nasib kita cuba lagi nanti.

Mak Cik Julia,dia lulus ujian tersebut .Jadi kami akan berpisah .

Sekarang aku harus uruskan sendirian .

"Marinda ,kenapa kamu monyok ja ada masalah ke ?Mak cik Hasnah duduk di kerusi berhadapan aku .

"Tak ada apa pun acik Has .Marinda gagal ujian komputer je ."

"Marinda jangan lah cepat putus asa .Kamu usahalah lagi .Usaha tangga kejayaan seseorang."Mak Cik Hasnah tersenyum melihatku.

"Mak Long ...!"Kedengaran suara dari belakang Mak Cik Hasnah .

Mak Cik Hasnah memandang ke arah suara tersebut.

"Kamu rupanya Malik ingat siapa tadi .Kamu tak kerja ke ?"

"Kerjalah Mak Long baru lepas habis buat ujian untuk pelatih memandu .Kebetulan dekat dengan kedai makan mak long jadi singgahlah ."

" kamu duduk lah ."Mak Cik Hasnah bangun dari kerusi .

"Lupalah nak kenalkan ni adalah saudara acik Hasnah Malik namanya "

Marinda hanya mengangguk dan terus meletakkan kepala ke atas meja .Malik memandang ke arah gadis tersebut.

"Sorrylah Malik . Pelanggan kesayangan mak long badmood sebab gagal ujian komputer.Nama dia Marinda
kamu bersembanglah dengan dia mana tahu mood dia ok balik .Mak long ke dapur nak masak sekejap "Mak cik Hasnah berlalu ke dalam ruangan memasaknya .

"Cik Marinda kan ?"

Cinta Si Teh Ais Cicau (short story)Where stories live. Discover now