Spis ras

60 8 0
                                    

Rasy zwierzołaków aktualnie występujących w serii "Strzała Tygrysa". Spis będzie regularnie aktualizowany w miarę dodawania nowych ras. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KOTOŁAKI

Średni wzrost
: ok. 175 cm
Budowa ciała: wysocy, smukli, w zależności od płci: ciała lekko umięśnione. Oczy najczęściej niebieskie lub zielone, ale bywają też brązowe, pomarańczowe, żółte lub mieszane. Ogony długie, smukłe, spiczasto zakończone lub z frędzelkiem. Pazury zawsze mają schowane, zarówno u dłoni, jak i u stóp. Futro nie zbyt gęste, krótkie i miękkie, w rzadkich przypadkach lekko kręcone. Może być we wszystkich możliwych wariantach kolorystycznych i wzorach, przy czym najrzadsze są kotołaki o jednolitych, głęboko ubarwionych futrach np. biały, czarny, brązowy.
Charakter: silny instynkt łowczy, zaradność, duża sprawność i szybkość. Są honorowe, inteligentne, o dobrym zmyśle strategicznym. Zawsze najpierw planują, a dopiero potem przystępują do ataku. Przyjacielskie i otwarte wobec innych ras, ale ostrożne w przypadku obcych. Waleczne i nie ugięte. Potrafią walczyć do samego końca, nawet jeśli odczuwają strach. Kotołaki są bardzo towarzyskie, lubią eleganckie przyjęcia i bale. Mają słabość do kolorowych i pierzastych bibelotów.
Klasy: łucznik; władanie też bronią typu włócznia, sztylet, proca, miecz.


LISOŁAKI

Średni wzrost
: ok. 180 cm
Budowa ciała: wysocy, smukli, w zależności od płci: ciała lekko lub bardziej umięśnione. Oczy przeważnie pomarańczowe lub brązowe, ale rzadko występują i niebieskie. Ogony długie, zwykle bardzo grube i puchate, spiczasto zakończone, ale bywają krótsze. Futro krótkie, niezbyt grube, miękkie lub szorstkie, występujące od ognistego rudego po czarny, zawsze z domieszką białego.
Charakter: silne, sprawne, bardzo wojownicze. Znane są z bardzo dużej wytrzymałości i nieugiętości. Honorowe w walce, ale dość temperamentne. Lisołaki potrafią być bardzo sprytne, przebiegłe i pomysłowe. Gdy mają ku temu okazję, uwielbiają droczyć się z przeciwnikiem, nie zawsze w uczciwy sposób. Jednakże poważnie traktują przyjaźnie z innymi rasami. Są towarzyskie i wesołe, skore do zabaw. Mają słabość do błyskotek i luksusowych rzeczy.
Klasy: łucznik; władanie też bronią typu włócznia, miecz, sztylet.


PANDARENI

Średni wzrost
: ok. 150 cm
Budowa ciała: niscy, bardzo krępi, ciała mało umięśnione, zwykle dość tęgie. Oczy czarne, niebieskie lub zielone. Ogon krótki, okrągły. Futro niezbyt gęste, krótkie i lekko grube, miękkie. Występuje jedynie w biało-czarnym kolorze o podobnym wzorze.
Charakter: waleczne, ale niezbyt sprawne, dość powolne. Pandareni są znani z bardzo pokojowego usposobienia. Otwarci wobec innych ras, ale w obliczu zagrożenia są nieugięci, odważni, a nawet niebezpieczni. Mają poza tym silny instynkt honoru. Najpierw stawiają na obronę, a dopiero potem na atak. Wiedzą jak wykorzystać w praktyce swoje tęgie ciała. Bardzo towarzyskie, wesołe, uwielbiające dobrą zabawę. Jako że bardzo rzadko walczą, większość czasu spędzają na leniuchowaniu lub urządzaniu kolejnej zabawy. Mają słabość do dobrego jedzenia i mocnych trunków.
Klasy: uzdrowiciel, mnich. Ich specjalnością są sztuki walki, które opracowują w tajemnicy. Władają też bronią typu oszczep, nunczako.


WILKOŁAKI

Średni wzros
t: ok. 185 cm
Budowa ciała: wysocy, barczyści, dość umięśnieni, nawet w przypadku kobiet. Dysponują dużą siłą fizyczną. Oczy od niebieskich po czarne, szare. Ogony grube, długie, spiczasto zakończone, czasem nieco podwinięte. Futro grube, krótkie lub nieco dłuższe, szorstkie lub miękkie. Ubarwienie w różnych wariantach szarości i czerni, czasem brązu. Rzadziej rudawo-szare. Pazury zawsze do połowy wysunięte u rąk i nóg.
Charakter: wilkołaki słynną z dużej agresji i waleczności. Nie znają lęku i tchórzostwa. Posiadają silny instynkt terytorialny. Zaciekle bronią swoich rewirów, choć bardzo lubią zdobywać nowe, przeważnie wydzierając je od innych klanów i plemion. Są jednymi z ras, które nie przystąpiły do Sojuszu Ras, ze względu na swoje wrogie usposobienie. Zawsze walczą w grupie po kilku wojowników i surowo przestrzegają hierarchię w klanie. Inteligentne i przebiegłe. Dawniej zawierały krótkotrwałe przymierza z lisołakami, ale gdy te zaczęły przyjaźnić się z kotołakami i przystąpiły do Sojuszu Ras, wilkołaki zerwały z nimi wszelkie stosunki.
Klasy: szermierz, kusznik. Władają również sztyletami, krótkimi nożami i włóczniami.


KRÓLIKOŁAKI

Średni wzrost: ok. 130 cm
Budowa ciała: dość niscy, mało umięśnieni, szczupli; długie uszy, szpiczasto zakończone. Ogony krótkie, okrągłe i puchate. Oczy od niebieskich po mieszane. Futro krótkie, jedwabiście miękkie, może występować we wszystkich wariantach kolorystycznych i wzorach, ale najbardziej cenione są króliki o dzikim umaszczeniu, dzięki któremu mogą lepiej maskować się w terenie.
Charakter: królikołaki są dość wrażliwe na punkcie swojego wyglądu, niecierpią, gdy ktoś naśmiewa się z ich niskiego wzrostu i od zawsze były lekceważone przez inne rasy. Z tego względu królikołaki przyswoiły sobie cały wachlarz umiejętności niezbędnych w walce. Słyną z niebywałej szybkości, zwinności i wysokich zdolności ukrywania się. Potrafią do perfekcji wykorzystać atuty swojego niskiego wzrostu. Bardzo zadziorne, waleczne i dość podejrzliwe wobec obcych. Szczególnie wrogo nastawione do ras pochodzących od prastarych drapieżników.
Klasy: asasyn, zwiadowca; specjalizują się również w walce wręcz. 

Strzała TygrysaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz