©©مساءاً .. في منزل عائلة أتاكول ...
#تجمعت العائلة كلها كباراً وأطفال في غرفة المعيشة يسمعون فيلماً كارتون وكان والد سهيلة يجلس معهم في منتصف الأريكة على ذراعيه ياسمين وسهيلة من الجانب الآخر وكل واحدة جانبها زوجها وأولادها أما باقي العائلة جالسون في أماكنهم لمتابعة الفيلم مثلما قرر جدهم أن يخصص يوم للعائلة تجلس فيه سوياً يتحدثون ويشاهدون الأفلام ويأكلون ...."محمد" بابتسامة وهو ينظر لعائلته الكبيرة :- بناتي وأحفادي بجد أنا مبسوط أوي وحاسس إني أملك كل الدنيا بوجودكم حواليا وربنا ميحرمنيش منكم .
"سهيلة" بابتسامة وقبّلت يده :- ياروحي يا بابا إحنا كلنا ملناش لازمة من غير وجودك معانا يا حبيبي أنا بنتك الكبيرة وفرحتك الأولى ومليش غيرك ف دنيتي وربنا ميحرمنيش منك أبداً يااارب .
"دوروك" بغيرة وقرص أذنها :- أومال أنا روحت فين يا Aşkım benim وإبننا المفعوص ده كمان هـاا .
"صفوان" وهو يجلس على قدمها ويعانقها :- anne ğım وأنا روحت فين كمان ده أنا إبنك حبيبك بحبك أوي يا مامي إنتي وبابي ومش هزعلكم أبداً .
"سهيلة" بصراخ طفولي وغيظ :- عااااااا ودني ودني يا دوروك چيم خلااااص يوه بعدين ده أبويا Allah aşkına ya سيبها بقى فعصتها وبتوجعني وأنت يا صفوان ياروحي قول لأبوك يسيب ودني بقى .
"دوروك" بضحك وضمهم لحضنه :- ههههههههه تعالوا أنتو الاتنين هنا ف حضني ومتتحركوش منه خالص .
"عاكف" بابتسامة :- اااهه ياريت كانت نهلة هنا معانا هي وقدير وميليسا حفيدتي وقعدوا سهروا زينا كلنا وقضينا السهرة سوا لكن كالعادة شغل قدير كتير في المطعم ومشغول وهي بتهتم بميليسا والمهم إنها زي الفل وبخير وبتطمن عليهم علطول .
"نباهات" بإيماءة :- أه والله ياريت لكن قدير صهري مشغول والنهاردة كلموني وإتطمنت عليهم والحمدلله هما كويسين وإحتمال ينزلوا مصر قريب إجازة .
"والدة سهيلة" بتساؤل :- صحيح يا بيركو أهلك مش بيكلموك ويسألو عليك لأنهم بقالهم فترة طويلة إحنا مش بنسمع عنهم حاجة خالص ولا حتى شوفناهم .
"ياسمين" بضيق وأمسكت يد زوجها :- هما مكانوش موافقين على جوازنا وعلشان كده محدش كلمنا ولا سأل عن بيرك ولا عن ولاده الاتنين وكده كده بيركو مش محتاجلهم ف أي شيء أصلا يا ماما وإحنا بس إللي محتاجينه وبنحبه صح يا بيركو .
"بيرك" بإيماءة وجدية :- صح ياقلب بيركو وفعلا أنا وأهلي من زمان مش متفقين وبتخانق مع والدي لكن أمي هي إللي بتحبني بس كانت رافضة جوازي ومع الوقت أقنعتها بيه وبتكلمني تتطمن عليا أنا والولاد .
"والدة سهيلة" بحزن عليه وعانقته :- يابني أنا والله مش قصدي كان أزعلك ولا أجرحك وأفكرك بحاجة وأنا أمك التانية هنا وف أي وقت موجودة .
أنت تقرأ
الصعيدية والتركي ♥️🌏 مكتملة
Romanceالجزء الأول من سلسلة الصعيدية والأجنبي بطلتنا المجنونة إللي تعرفوها 😂 معاها كمان بطلات جديدة مختلفة هتنور الرواية الجديدة أبطالنا الشباب أتراك وقمرات من الآخر يعني 😂 وطبعا فيها أشرار بس مش هيفضلوا كتير معانا يارب تعجبكم وتحبوها 🤲🌍