Kapitola 5: Bezesný spánek

91 9 13
                                    

Seděli spolu zrovna u večeře, zabráni do příjemného hovoru. Od té zvláštní noci před pár týdny, k níž se už ani slovem nevrátili, se mezi nimi něco neuchopitelného tvořilo a oni to nechávali volně plynout. Bez varování se v kuchyni za doprovodu domácího skřítka Mela objevil jeden z jeho mužů. Stelle leknutím vypadla vidlička z ruky a s řinčením dopadla na hranu talíře.

„Omlouvám se, Magnusi, ale Conroyovi napadli farmu Marthy Brennanové."

Magnus vyskočil ze židle a pak na vteřinku zaváhal.

„Tvojí tety z třetího kolene..." začal vysvětlovat druhý muž.

 „Já vím, kdo je Martha. Jen nechápu, proč útok na ni."

Stella ho vyděšeně sledovala a hrdlo se jí stáhlo úzkostí. Odvykla za těch pár měsíců u něho být přímo u přípravy na boj.

„Dojdu si pro kabát, za pět minut se sejdeme venku, Neile."

Vyrazil od stolu a Stella mu byla poklusem v patách.

„Možná bych mohla jít s vámi. Je pravděpodobné, že bude někdo zraněn," chrlila udýchaně.

Zarazil se ve dveřích svého pokoje, prudce se k ní otočil, uchopil její tvář do dlaní a velmi důrazně jí řekl: „V žádném případě. Ty zůstáváš tady. Nevezmu si tě na svědomí."

„Ale..."

Ignoroval ji, v běhu navlékl kabát a vybíhal před dům. Řítila se za ním. Neil a skupina dalších asi patnácti lidí už na něho čekala.

„Rychle, musíme se přemístit. Hůlky do pohotovosti."

Udržel svůj pohled semknutý s jejím, dokud s prásknutím nezmizel.

***

Vrátil se pozdě večer, protože po bitvě ještě strávil nějakou dobu na štábu. Ani nerozsvěcel. Nalil si po paměti sklenku ohnivé whisky a chystal se usednout na pohovku v obývacím pokoji. Něco na ní ale upoutalo jeho pozornost. Když přišel blíž, zjistil, že je to spící Stella.

Ležela s hůlkou sevřenou v ruce, jako by čekala, že ji bude hned po probuzení potřebovat. Měla lehce pootevřená ústa a pár kratších pramínků okolo obličeje se jí uvolnilo. Napadlo ho, že takhle asi musí vypadat andělé, když spí.

Klekl si pod pohovku k její hlavě, zhluboka se napil a zjistil, že pohled na ni mu přináší určitou míru uklidnění. Dnešek nebyl hezký a jedna sklenka mu rozhodně úlevu nepřinese. Měl té celé pitomé války po krk. Nebýt jí, spočíval by jeho největší stres v tom, zda se mu podaří výhodně uzavřít obchod a pořádně na něm vydělat. Jenže, nebýt jí, pravděpodobně by tu teď na gauči neležela tahle křehká spící osoba. Neodolal a odhrnul jí vlasy z tváře.

I ten jemný dotek stačil k tomu, aby se probudila a polekaně se posadila. Chviličku se rozkoukávala, pročež se mu zcela nečekaně vrhla okolo krku, tak tak, že mu nevylila pití. Překvapilo ho to, ale příjemně. Opatrně ji sevřel v náruči a její objetí jednou rukou opětoval.

„Jsi zpátky," zašeptala, „už jsem se začínala bát."

Odtáhla se od něho a starostlivě ho skenovala.

„Jsem v pořádku, neboj se. Ty jsi na mě čekala?"

Přikývla.

„Ale očividně jsem u toho usnula," pokrčila omluvně rameny.

Kdyby bylo možné člověka pohladit pohledem, tak to Magnus právě udělal. To, jak vyčkávala jeho návratu, ho zahřálo u srdce.

„Jak to dopadlo, je tvá teta v pořádku?"

ZástavaKde žijí příběhy. Začni objevovat