Regut

19 2 0
                                    

Podstawowe informacje

Regut to niewielkie plemie zamieszkiwane przez ludzi pierwotnych gdzieś w województwie mazowieckim gdzieś niedaleko Celestynowa i innych miast o których Bóg zapomniał.

Ludność Reguty to niecałe 300 tubylców. ludność zmniejsza się z roku na rok przez liczne anomalie występujące w tych terenach więc szacuje się że do 2049 ludność wyniesie już tylko 120 mieszkańców a do 2077 wszyscy tam po prostu wyginą a cała wieś stanie się strefą zero niezdatną do zamieszkania.

Pierwsze odkrycia o tej wiosce pochodzą z 1987 roku kiedy naukowcy przez liczne anomalie dochodzące z Regut zaczeły przeszkadzać innym miastom.Zwiedzanie tego osobliwego miejsca było dość kłopotliwe przez obrzucanie naukowców dzidami i kamieniami ale badaczom udało się przekonać tubylców do siebie.

Wioską dowodzi jeden wódz którego rolę obecnie sprawuje Stanisław (naziwsko nieznane) badacze odkryli że Stanisław to jedyna forma życia w Regucie która przypomina wyglądem normalnych ludzi i zachwouje się dosyć podobnie w przeciwieństwie do reszty plemienia.Kiedy Stanisław wyjeżdża do placówki edukacyjnej władzę sprawuje tamtejszy szaman który stara się by wioska pod nieobecność wodza nie wygineła.

Transport

Jako że tamtjesi tubylcy nie okdryli jeszcze koła to bogatsi członkowie plemienia poruszają się na świniach a ci biedniejsi czyli 90% społeczeństwa porusza się na nogach, a nie każdy regutańczyk je posiada.

Nie dojeżdżają tam żadne autobusy czy pociągi bo ludzie boją sję że przejeżdżając przez reguty horda tubylców zaatakuje ich.Przez to wódz Stanisław by dojechać do placówki edukacyjnej najpierw jedzie na świni trzy godziny do Celestynowa gdzie dalej dojeżdża autobusem

Budowa wioski

Cała wioska ma porozstawiane namioty wokół naturalnego zbiornika wodnego
Główne konstrukcje to namioty wykonane z krowiej skóry, sam wódz mieszka w domu wybudowanym z kamieni i dachu z trawy.
Występują tam też małe stragany złożone z patyków gdzie regutańczycy sprzedają surowce niezdbędne do dalszego przetrwania

Zagrożenia

Poza samymi regutańczykamk którzy są zagrożeniem dla innych, niebezpieczeństwem może być bestia z reguty. Bestia ma być wielka, straszna i ma zamieszkiwać zbiornik wodny wokół którego stoi wioska, według zeznać tubylców bestia ma wielkie pazury, wysoka na trzy metry i rybią skórę. Według badaczy którzy odwiedzali regutę bestią jest po prostu ojciec wodza wioski który przez kryzys wieku średniego przebrał się za bestie i porywa od czasu do czasu ludzi ale regutańczycy wierzą że jeśli będą składali mu ofiary raz na pół roku to bestia da im spokój.

Kuchnia

Jako że regutańczycy wyewoluowali z kamieni są twardzi od środka dzięki czemu mogą jeść tak naprawdę wszystko, spożywają głównie szyszki przypalane na ognisku z dodatkiem krwi krów.

Wierzenia

Regutańczycy wierzą w dobre duchy które ochraniają ich przed demonami z poza ich wioski.Twierdą że ich krew przyciąga demony które pragną jej by wskrzesić szatana.
W ostatni dzień miesiąca obchodzą święto nazywane "dniem przybycia" tego dnia składają w ofierze dwójkę młodych mężczyzn i dwójkę młodych kobiet na stosie bo wierzą że wtedy duchy będą im pomagały i nie zkażą na nich apokalipsy.

Życie codzienne

W Regucie w ciągu dnia mężczyźni głównie polują, wykonują broń (dzidy i łuki) i zajmują się budową nowych szałasów. Kobiety zajmują się sprzedażą surowców, gotowaniem i wychowywaniem młodych.

Język

Regutańczycy porozumiewają się mieszanką języka bydgoszczego (ponoć regutańczycy to dawna kolonia z bydgoszczy) i gwary śląskiej.

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Oct 27, 2022 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Regut- Wszystko co musisz wiedzieć zanim tam trafiszOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz