Wow

129 3 2
                                    

Efter 1 timme så är allt packat i min svarta resväska. Just nu sitter jag i mitt rum och lyssnar på Green day och luftgitarr spelar i refrängen.
- WELCOME TO A NEW KIND OF TENSION- sjunger jag.
- REBECKA KAN DU VARA LITE TYST?! Skriker mormor nerifrån.
Jag stänger av musiken och väljer att kolla runt på Twitter en stund.

- Rebecka vakna, vi måste åka om 1 timme. Hör jag mormor säga samtidigt som hon ruskar om mig. Fan, jag måste ha somnat.
- Mmm.

Efter min frukost bestående utav två mackor och fil så bestämmer jag mig för att ta en dusch.

Jag tar av mig mina kläder och känner med handen på min mage där det nu syns ett stort blåmärke.
Jag försöker att inte bry mig om smärtan och kliver in i duschen.

-I bilen-

- Hur ska jag ha råd att bo helt själv? Frågar jag mormor.
- Du bor inte själv och jag har fört in ca 100 000 på ditt konto. Svarar hon.
- Va?! 100 000? Mormor jag kan inte ta emot så mycket pengar!
- Dina föräldrar ville att du skulle ha allt som fanns kvar, så jag har sparat allt och det är perfekt tillfälle att ge dig dem nu.

-på flygplatsen-

- Flyg 2086 mot Sydney, Australien, var vänlig att gå till gate 07 C. Flyget avgår om 10 minuter. Säger kvinnan i högtalaren.
- Hur ska jag hitta när jag kommer fram? Frågar jag för sista gången.
- Fråga någon efter adressen, det ordnar sig gumman. Säger mormor och kramar mig.
- måste jag åka? Frågar jag.
- Ja tyvärr måste du det. Jag kommer sakna dig så. Svarar mormor.
- kommer sakna dig med mormor. Jag kommer och hälsar på under sommarlovet okej?

-Framme i Australien-

Efter ca. 21 timmars flygresa är jag äntligen framme. Som tur är så sov jag mestadels under tiden, då jag är fortfarande ganska pigg.
Tidsskillnaden här är stor, nu skulle klockan vara 10 i Sverige och här är klockan 18.

Jag går ut från flygplatsen och frågar bästa möjliga person om vägen.
- you go left around the corner and then walk a bit without turning, then you take right and walk a little more then you should be there. Sa mannen.
- Okey, thank you. Säger jag och börjar gå.

Jag har nu gått runt och runt i 2 timmar utan att hittat till huset.
Jag börjar få panik, klockan börjar bli mycket och jag har inte hittat till lägenheten.
Medans jag går så råkar jag gå in i någon.
- Sorry. Säger jag och fortsätter att gå.
- wait, what are a beautiful girl like you doing outside this late all alone? Hör jag en killes röst säga.
- Uhm, I'm new here and I can't find the apartment. Säger jag och vänder mig om.
Wow, är allt jag kan säga. Framför mig står en kille med svart hår och bruna ögon, en green day tröja (samma som jag har på mig) och svarta jeans med håliga knän (också samma som jag har på mig.) hans röst är mörk och wow, bara wow.

- Let me help you. Säger han och småskrattar.
Jag visar han lappen med adressen och han stelnar till lite.
- Uhm, that's me and my friends apartment. Säger han och rodnar.
- Oh. Är allt jag får fram.
- so you must be Rebecka? Frågar han och ler.
- Yeah. Säger jag och tittar ner i marken.
- I'm Calum. Säger han och sträcker fram handen. Jag skakar hans hand och tittar in i hans ögon. Wow, hur ska jag klara av att bo i samma lägenhet som honom?

- I'm on my way there now, you can go with me. It's pretty dangerous to be outside now, specially when your a pretty girl. Säger calum och jag rodnar.
- Okey. Säger jag tillbaka och vi börjar gå.
- How's life in Sweden? Frågar calum.
- Not so good, I'm not going back there for a while, that's why I got sent here. Säger jag.
- what do you mean? Frågar Calum.
- I got bullied and my grandma sent me here and told me I was going to live here with 4 guys. Säger jag och skrattar lite.
- oh that's awful, I know how it is to get bullied. Säger calum och tar min hand i sin.
Jag rodnar såklart och vi fortsätter att gå tills vi kommer till lägenheten.

När vi kommer in genom dörren ser jag 3 killar som sitter i en soffa och kör fifa.
- fifa without me is not cool guys. Säger calum och jag skrattar lite.
Då vänds alla blickar mot mig. Återigen wow.

- Guys, this is Rebecka. The girl from Sweden who is going to live with us. Sa calum och knuffade in mig lite lätt.
- Uhm, hi. Sa jag.

Framför mig sitter tre snygga killar och bredvid mig finns det en till. Längst till vänster sitter en kille med rött hår och en ögonbryns piercing. Bredvid honom sitter en blond väldigt lång blåögd kille med en piercing i vänstra underläppen.
Längst ut till höger sitter en kille med brun/blond lockigt hår och kastanj färgade ögon. Han har även en röd bandana som håller hans hår borta från ansiktet.

Alla tre reser sig från soffan och går mot mig. Han med bandana kommer fram till mig först. Han kramar mig och säger:
- Hi, I'm ashton.
Sedan kommer blonda killen med piercing fram och kramar mig.
- Hi I'm Luke. Säger han.
Sen kommer killen med rött hår och kramar mig, väldigt länge.
- And I'm Michael. Säger han och jag ser att calum ger honom en ilsken blick.
- What? Säger Michael.
- I'll talk to you later. Svarar calum honom bittert.

- I can show you around if you want. Säger ashton.
- Sure, but What about your fifa game? Frågar jag nervöst, tänk om jag är i vägen?
- I dont like fifa anyways. Svarar ashton och skrattar.

- And this is your room. Säger ashton och öppnar dörren.
Han har nu visat mig runt i lägenheten och vi är nu vid sista rummet, mitt rum.
Mitt rum har som alla andras, en stor säng placerad i mitten av rummet, ett vitt skrivbord med en dator på, en svart rund matta på golvet, en garderob och en tv placerad på en byrå. Det ända som skiljer rummen åt är tapeterna. Min tapet är mörklila, ashtons är mörkgrön, Michaels är svart, lukes är blå och calums är vitt.

- it's very beautiful. Säger jag och ställer ner min resväska på sängen.
- I'm glad you liked it. Säger ashton och ler tillbaka.
- We thought about ordering some pizza, would you like some? Frågar han sedan.
- Sure. Svarar jag och ler.
- which kind? Frågar Ashton.
- It doesn't matter. Svarar jag och ler.
- Okey, I'm leaving now, I'm pretty sure calum and luke are staying. So if you need sonething, ask them. Säger ashton och jag nickar.

Det nya livet| 5sos fanficWhere stories live. Discover now