Hızla arkasını dönen iki asker sarayın giriş kapılarını içeri doğru çekerken paslanmış demirden çıkan yoğun gıcırtı geniş koridor boyunca yankı yaptı. Bayan Agnes adımlarını hızlandırıp kendini insanı adeta bir bıçak gibi kesen soğuğun kollarına bıraktı. Merdiven başında ellerini bir birine geçirerek beklerken, Gloria ve Theon atlarında henüz iniyorlardı.
"Bu kim, kocası mı?"
Sarayın ana bahçeye bakan geniş balkonunda toplanan bir grup kızdan kızıl saçlı olanı hiç çekinmeden işaret parmağını aşağı doğru uzattı. Diğerleri hemen dikkat kesilerek Theon'u incelemeye başlarken, içeride küçük prensesi uyutmaya çalışan bakıcı kızlardan biri "Kocası ile mi gelmiş?" diye heyecanla onlara seslendi. Ancak kimse ona cevap vermedi.
"Kraliçe veliaht doğurmuş diye duydum. Prensese hemen koca bulmazlar."
En kenarda dikilip, sanki hiç umrunda değilmiş gibi kollarını bir birine kavuşturan zayıf kız alaycı bir ifadeyle Theon'un Gloria'nın attan inmesi için yardım edişini izledi.
"Kocası değil." dedi, ortada, görmek için neredeyse aşağı doğru sarkan hareketli kızların arasında ezilen hafif tombul kız "Bu Lord Theon" İç geçirmeyi de ihmal etmedi.
Aniden tüm bakışlar ona yöneldi. "Tanıyor musun?" diye sordu, kızlardan biri.
Hayranlıkla Theon'u seyrederken "Evet" diye cevap verdi "Akasa'nın en yakışıklı askeri.."Yeniden tüm bakışlar aşağı, saraya girmeye hazırlanan Gloria ve Theon'a yöneldi. Bayan Agnes merdivenin ilk basamağına kadar gelip, prenses içeri girene kadar başı eğik bir şekilde bekledi. Gloria Theon ile beraber içeri girdiğinde ise ani bir şekilde başını kaldırdı ve bir balkon dolusu meraklı kızla göz göze geldi.
Kızlar ürktüler. Bayan Agnes'in gözlerinden taşıp balkona kadar ulaşan o korkunç ifade hepsini neredeyse koşarcasına içeri dönmeye itti. Henüz ne olduğunu tam çözemeseler de, prensesin bir asker ile evlenemeyeceğini bildikleri için, Theon'un kocası olarak yanında bulunmadığını anlamıştılar. Bu bilgi onlara sabaha kadar yeterdi.
"Majesteleri evinize hoşgeldiniz."
Gloria koridor boyunca küçük adımlarla ilerlerken, bayan Agnes hemen yanında adımlıyordu. Theon ise bir adım arkalarındaydı. Saray kuralları gereği prensesi sarayın içine kadar bıraktıktan sonra müsadesini isteyip gitmesi gerekti. Ona kalsa saray kapısına kadar getirmesi zaten görevini başarı ile tamamladığını gösterirdi, ancak daha önce hanedan mensubu birinin sarayın hemen girişinde pusu kuran birileri tarafından öldürülmesinden ötürü içeri girmesi şarttı.
"Bir kaç gün sonra geleceğiniz söylendiği için istediğini hazırlıkları yapamadık, kusura bakmayın."
Theon, bayan Agnes'in özenle tek tek yaptığı açıklamaları dinlerken, bir yandan da tam karşısında adımlayan Gloria'nın yürüdükçe sağa sola hareket eden uzun dalgalı saçlarını izledi. Bu açıdan küçük bir kızdan farkı yoktu. Gerçi pek de büyük olduğu söylenemezdi. Evlenmek için ve saray rütbesi alması için uygun görülen hanedan yaşı 16'dan başlıyordu. Gloria 19 yaşındaydı. Kraliçe durmadan hamile kaldığı için 3 sene gecikmişti.
"Kırmızı halı hazır. Dilerseniz hemen şimdi odanızın girişindeki koridora serebiliriz. Daveti ise hemen yarın yapabiliriz. Yarına kadar dinlenmek istersiniz zaten."
Gloria hiçbir cevap vermedi. Tüm bu şeyleri sarayın yeni yöneticisi olarak kendi istemişti. Şanına yakışır bir karşılama, leziz yemeklerin olduğu asil bir davet ve göğüsünü kabarta kabarta anlatacağı bir çok anı..Şimdiyse hiçbirine hevesi yoktu. Yıldırım Sarayında geçirdiği yalnız anları ve babasının onu nasıl kovduğunu anlatmak için yüzlerce kızı davet salonuna toplayacak değildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Break the slander
Aktuelle LiteraturKutsal olduklarına inandırılan Akasa halkı yüzyıllardır gökyüzüne en yakın yerlerde meskunlaşmış, Yüce Sahipleri Thanos'un tamamen hurafeden ibaret anlatımlarına inanarak yaşamışlardır. Thanos yıllardır herkesi Sapital ülkesinin ve halkının lanetli...