3. Even wennen

13 0 0
                                    

Het word even wennen maar voor mijn eigen veiligheid lijkt het mij ook beter, antwoord ik terug. Mijn tante lacht vriendelijk en geeft aan dat ze nog werk te doen heeft dus ik sta op en zeg " werkse !" Ze bedankt me en ik loop samen de deur uit met Micheal. Eenmaal uit de werk kamer van mijn tante voel ik mezelf best wel bekeken terwijl Michael achter mij aan loopt. Ik draai mezelf om en zeg " dus je gaat de hele tijd achter mij aan lopen? " waarop hij ja antwoord. 

Ik loop mijn kamer binnen en wilde deur gelijk dicht doen waardoor ik tegen Michael aanbots, ik schrik en doe gelijk een stap naar achteren en zeg " sorry dat is automatische ". Is niet erg mevrouw het zal even wennen zijn dat ik er ben. Ik loop snel naar mijn bureau en begin met huiswerk maken. Micheal staat naast mijn bureau en houd in de gaten wat er buiten gebeurd. Voor mijn bureau is een groot raam waar je de tuin in kan zien.

Ik schrik wakker van 2 zachte tikjes op mijn schouder, ik lig met mijn hoofd op mijn bureau

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik schrik wakker van 2 zachte tikjes op mijn schouder, ik lig met mijn hoofd op mijn bureau...
Michael staat nog steeds naast mijn bureau en zegt " u was in slaap gevallen, ik heb u laten slapen u zag er moe uit .. of heeft u liever ik u wakker maak als u in slaap valt?" Ik word een beetje overrompeld door die vraag, niemand heeft mij ooit zo iets gevraagd. Ik sta langzaam op en bedank hem.  " als je wil kunnen we naar beneden gaan om te eten, het eten was een uur geleden klaar. " ik kijk hem aan en antwoord is goed.  We lopen samen mijn kamer uit de trap af naar de keuken.  Waar ik mijn broer tegen kom,
" Hè ga je zo nog sporten?" Vraagt hij, ja antwoord ik maar ik ga eerst eten. En ik pak wat eten van het buffet wat op het keukenblad staat, het is nog warm omdat het op warmhoudplaten staat. Ik draai me om naar Michael en vraag of hij niks te eten wil hebben. " als het mag" antwoord hij. Tuurlijk mag dat zeg ik en geef hem een bord en bestek in zijn handen.  Ondertussen kijk ik op mijn telefoon.

——————
7 Berichten in de Groepsapp

Groepsapp:
Anne: sporten vanavond om 21:00 bij mij??

Rosalie: omg ik heb echt geen zin maar goed jaja

Anne: wie wel?

Rosalie: wat gaan we trainen???

Anne: benen en kont?😂

Rosalie : altijd goedddd

Anne: Ella kom jij ook?

Ik: ja is goed ik ga wel nu pas eten dus hoop dat ik geen steken krijg hahaha

Anne: oo.. dan doen we rustig aan denk dat Rosalie daar ook wel mee eens is.

Rosalie: helemaal top tot straks

Ik: tot zoo!

Wat ga jij doen? Vraag ik aan mijn broer als ik eenmaal mijn bordje vol heb geschept. Ik ga zo naar hockey training die begint om 20:30. Aah succes zeg ik " dankjewel!" We gaan allebei aan de keukentafel zitten en ik word afgeleid door Michael die eten op schept, ik staar naar hem en merk aan mezelf dat ik het Warmer krijg dan normaal.  Mijn broer kijkt op zijn telefoon en heeft niks door. Michael draait zich om en ik kijk recht in zijn ogen, ik bloos een beetje en kijk snel naar mijn bord vol eten.
" alles goed mevrouw? " vraagt Michael. Ja hoor antwoord ik. Mijn broertje kijkt mij vragend aan maar zijn aandacht gaat al weer snel naar zijn telefoon. Eetsmakelijk zegt Michael waarop wij allebei " hetzelfde " zeggen. Hij eet erg snel, het lijkt wel alsof hij vandaag nog helemaal niks op heeft...

Reality or Fantasy Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu