Bab 7

181 9 0
                                    


"Arh!!segar nya udara pada time macam ni.5 round aku pusing.tambah 1 round lagilah."kata salman sambil menikmati pemandangan di tasik Yang berhampiran di rumahnya cukup mengurangkan beban yang dah lama dia pikul.di tambah lagi dengan sebuah lagu cita-citata goyang dumang yang bermain di earphone membuat dia makin ceria.Tiba tiba..

Dush!!

"Hoii!tak ada mata kah?!suka hati jak langgar orang"marah salman sambil menepuk seluarnya yang terkena habuk akibat."maaf,saya betul betul tidak sengaja"kata perempuan itu lembut.

"Senang jak kau nak minta maaf,kau..."salman yang ingin sambung marah pada perempuan tu,terpegun.terpegun melihat kecantikan yang dia miliki mata nya yang cantik serta bibir nya kemerah merahan.cukup cantik,sekilas nampak macam emma maembong,dua Kali pandang macam wawa zainal.

"Sekali lagi saya minta maaf ya encik,saya kena cepat ni.saya minta diri dulu."kata perempuan itu lalu beredar.

"Hoi!tunggu!"jerit salman.perempuan itu langsung tidak peduli.hilang mood nya untuk berlari 1 round lagi.salman pun mengangkat kaki untuk beredar.terasa kaki nya terlanggar sesuatu lantas menunduk ke bawah."dompet?siapa punya lah ni?"salman mengambil dompet tersebut lalu membuka nya.manalah tahu ada ic kah boleh lah dia memulangkan dompet ini kepada pemiliknya."eh ini kan,perempuan tadi..."kata salman setelah melihat gambar di ic tersebut.."Qaezatul Fadlyah,cantik nama seperti tuannya jugak."kata salman lalu beredar pergi bersama dompet tersebut.

-------------------------------------------------------------

"Kak rin,akak kat mana?"lisya melilau keadaan sekeliling mencari kelibat kakaknya.lisya terpandang satu nota di atas meja makan.

Kepada alisya Amanda,
Akak keluar awal pagi ni nak ambil fadlyah,dia sampai pagi tadi,selepas ambil dia dari lapangan terbang akak nak bawak dia jalan jalan,maklumlah dah lama tak datang ke tanah air.akak janji akan pulang secepat yang boleh.ok
Yang benar
Rina

Alisya Melompat keriangan,persis seperti kanak kanak ribena."tak sabarnya akak fad nak pulang yea!!"teriak kecil alisya.dia segera mengambil tuala lalu masuk ke bilik air.

-------------------------------------------------------------
"Kenapa lambat kak fad,lama dah adik tunggu."omel Rina."hehehe,sorry lah adik,akak lambat.lain Kali akak tak buat lagi ye"senyum fadlyah."yerr lah,eh dah nak jam 12:00 tengahari ni,mesti lisya lama tunggu,jom gerak!"rina memakai tali pinggang lalu menghidup kan enjin kereta.mereka pun memulakan prjalanan.dia masih memikirkan tentang kejadian tadi.
----------------------------------------------------------
"Mana dorang ni dah lama aku tunggu,makanan yang aku masak nanti sejuk,aduhh cepat lah pulang.sofa ni dah panas aku duduki adehh cepat laa!"kata alisya sambil mendongak dagu. .....

2 minit kemudian...

Tok tok tok...

"Ini mesti kak fad!"alisya lantas bangun dari sofa lalu membuka pintu.

Hanya kamu aku mahuWhere stories live. Discover now